Er staat een Cisco EPC3925 van Ziggo als modem/router, hieraan is een Asus RP-AC56 in access point modus aangesloten met een netwerkkabel.
Bevindingen:
Bevindingen:
- Verbind ik met het Asus access point dan krijg ik circa 5 minuten de melding 'verbonden, geen internet'. Ik heb dan wel toegang tot de asus web interface in de browser, na die 5 minuten en zonder iets te doen krijg ik toegang tot het internet en heb ik ten alle tijden een snelle en stabiele verbinding
- Verbreek ik handmatig de verbinding, waarna ik meteen weer opnieuw verbind met het access point, dan mag ik weer wachten
- Elk apparaat, ongeacht op 2.4GHz kanaal of 5GHz kanaal ondervind hetzelfde probleem
- Direct aan het modem/router verbonden apparaten, ongeacht via wifi of bekabeld, werken wel meteen
- Statisch IP instellen op het acces point
- DCHP override (hiermee heb je gemakkelijk toegang tot de web interface) uitzetten op het access point
- Statisch IP instellen op de devices die verbinding maken met het access point
- Alle Firewall functies uitschakelen in de Cisco modem/router
- Contact opgenomen met Ziggo en Asus, Ziggo wou mijn modem/router helemaal gaan resetten (vorige week heb ik dat al zelf gedaan) en Asus had al helemaal geen goede tips