Moederbord of voeding overbelast dankzij USB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een geval waarbij ik eens een voeding heb ge-upgrade. Deze is van de pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 naar de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W overgestapt. Wegens een GPU upgrade.

Echter is de voeding amper een half jaar oud en de PC vertoont problemen, hij is enkele keren uitgevallen (BSOD) en daarna startte hij niet meer. Na een dag deed hij het opeens weer (wel wat USB kabels los gehaald).
Dit gebeurd nu al enkele keren, dus er is iets mis mee.
Er zijn wel veel USB apparaten via het moederbord gevoed. Deze zijn 5V, kan de 5V lijn van de voeding overbelast zijn? Lijkt mij eerlijk gezegd sterk maar sluit het niet uit. Ook mede omdat de Seasonic van betere kwaliteit is dan de Corsair CX. (Had er liever een Seasonic G-series in gezet, maarja het was niet mijn PC)

Mijn andere gedachte gaat uit naar het moederbord, deze vertonen vaker wisselvallige problemen bij defecten. Een voeding werkt vaak of totaal niet of gewoon wel.

Iemand een idee?
Zal eerdaags melden om al die USB aansluitingen los te halen en het opnieuw te proberen. Maar het blijft vreemd..

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 10:33
Specs? En valt hij iedere keer uit met een BSOD? Welke code geeft deze aan? En wat is "veel" usb apparaten?

[ Voor 17% gewijzigd door heggico op 14-01-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
heggico schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:56:
Specs? En valt hij iedere keer uit met een BSOD? Welke code geeft deze aan? En wat is "veel" usb apparaten?
pricewatch: ASRock Z77 Extreme4-M

BSOD is 1x gebeurd, code weet ik niet. Volgens mij start hij meestal alleen niet op een willekeurig moment.

Zal even navragen hoeveel. Denk 5-6 gepowered?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je komt wel met erg weinig informatie.

Wat heb je er nog meer in zitten. Als je de instellingen zo aanpast dat de PC niet meer spontaan reboot na een BSOD, dan kun je in ieder geval de code even bekijken.
Verder zou er, na een BSOD een bugcheck bestand en een log moeten staan (Google even waar precies). Daarin kun je ook terug vinden wat de code is geweest.

Je mag wel wat moeite doen. d:)b

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
ElCondor schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:14:
Je komt wel met erg weinig informatie.

Wat heb je er nog meer in zitten. Als je de instellingen zo aanpast dat de PC niet meer spontaan reboot na een BSOD, dan kun je in ieder geval de code even bekijken.
Verder zou er, na een BSOD een bugcheck bestand en een log moeten staan (Google even waar precies). Daarin kun je ook terug vinden wat de code is geweest.

Je mag wel wat moeite doen. d:)b
Ja sorry meer informatie heb ik niet.
PC staat 50KM verderop, ga ik niet zo 1,2,3 even naartoe, maar ik heb hem wel gebouwd en omgebouwd, met meer dan dit kan ik helaas niet komen. Denk dat het gewoon onderdelen vervangen wordt, moederbord waarschijnlijk. Anders voeding.

De hoofdvraag is eigenlijk of een voeding of moederbord stuk kan gaan van door USB- gevoedde apparatuur?

[ Voor 9% gewijzigd door mirno op 15-01-2016 18:07 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ah, ja, dat de PC niet in de buurt is, is dan toch wel handig om te vermelden om posts als de mijne te voorkomen ;)
Volgens mij is het niet mogelijk om de VOEDING door USB devices stuk te maken. Mogelijk wel het moederbord zelf. Dat zou uiteindelijk wel BSODs op kunnen leveren.

Om dat écht vast te stellen hebben we toch meer info nodig en zul je de PC onderhanden moeten hebben. Eerder dan dat blijft het giswerk.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
ElCondor schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:26:
Ah, ja, dat de PC niet in de buurt is, is dan toch wel handig om te vermelden om posts als de mijne te voorkomen ;)
Volgens mij is het niet mogelijk om de VOEDING door USB devices stuk te maken. Mogelijk wel het moederbord zelf. Dat zou uiteindelijk wel BSODs op kunnen leveren.

Om dat écht vast te stellen hebben we toch meer info nodig en zul je de PC onderhanden moeten hebben. Eerder dan dat blijft het giswerk.
Begrijp ik wel. Was niet heel duidelijk.

Mijn gedachte gaat ook uit naar het moederbord wegens de kuren. Voeding doet het vaak wel of gewoon helemaal niet. En het geval van soms wel soms lijkt het mij eerder een moederbord kwaal... Weet het niet geheel zeker. Moederbord kan de voeding ook uitschakelen doordat de PC-on pin niet goed getriggerd wordt...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:58
Word er gebruik gemaakt van Windows 10/8? Deze voeding en ook die van mij kunnen niet tegen de hibernate modus. Als ik mi jn PC nu in hibernate zet en hem er uit haal durf ik te werden dat is meerdere BSOD's krijg met de zelfde codes tot dat ik mijn PC fatsoenlijk aan/uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:33:
Word er gebruik gemaakt van Windows 10/8? Deze voeding en ook die van mij kunnen niet tegen de hibernate modus. Als ik mi jn PC nu in hibernate zet en hem er uit haal durf ik te werden dat is meerdere BSOD's krijg met de zelfde codes tot dat ik mijn PC fatsoenlijk aan/uit zet.
Dat staat niet aan, normale mbr installatie zonder fastboot

我的名字是Mirno

Pagina: 1