TV geschikt als monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 682965

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zoek een 40 inch 4K monitor en heb tot nu toe vooral de Philips BDM4065UC in gedachten gehad. Echter heeft deze PWM en ik ben bang dat deze monitor dus te veel zal flikkeren, al helemaal gezien het feit dat ik hem altijd vrij laag zal zetten qua helderheid.

Mijn vraag is of een TV hiervoor misschien ook geschikt is.
Ik zoek dus een TV die 40 inch (of ongeveer 40 inch) is, 4K kan weergeven met 60 Hz en redelijk snel is.

Het scherm zal voornamelijk voor muziek productie gebruikt worden (Cubase, ProTools) maar ik kan niet goed inschatten hoe "erg" een langzame reactiesnelheid hiervoor is.

Mijn grafische kaart is een Gigabyte GTX 960.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Menig televisie heeft een speciale game-modus, waar alle toeters en bellen uitgeschakeld worden om zo'n laag mogelijk responsetijd te halen, ideaal voor je PC dus. Nu zal het in games soms merkbaar zijn (mijn oude philips bv), maar ik neem aan dat een Cubase/Protools nu niet zo'n enorme impact zal hebben voor wat latency.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Op 4K gamen met een GTX 960 gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

@KappaRoss wie heeft het over gamen? ;)

Als ik kijk naar de specificatie van de TV wordt er een reactie tijd gegeven van 3ms, dit is meer dan prima om een paar programma's op te laten zien zonder dat je erg last zal hebben van input lag o.i.d.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 16:36
En andersom? Monitor als TV? Ik heb toch externe boxen voor geluid en hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 16:31
Ik heb die Philips monitor. Prima ding.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:53
DieVeenman schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:39:
@KappaRoss wie heeft het over gamen? ;)

Als ik kijk naar de specificatie van de TV wordt er een reactie tijd gegeven van 3ms, dit is meer dan prima om een paar programma's op te laten zien zonder dat je erg last zal hebben van input lag o.i.d.
Dat is echt niet de reactietijd die hier bedoeld wordt (verschil in reactietijd en inputlag).
Staat ook bij de uitleg.
Reactietijd

Geeft aan hoe lang een pixel erover doet om van kleur over te schakelen.

Ga er maar vanuit dat de inputlag minimaal 30ms, maar hoger verwacht ik ook nog wel, want zelfs de dure 4K tv's hebben een vrij hoge responsetijd (boven de 30ms), laat staan deze goedkope.

Of je het irritant vindt zo een hoge inputlag, tja dat zal de een meer hebben dan de ander.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjant2 op 14-01-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-07 19:29
C'T Magazine heeft hier nog nog niet zolang een artikel over geschreven en, als ik het mij goed herinner, werkte dat boven verwachting goed met als grootste probleem de schaling.

Nu staat het artikel on-line (In het Duits) maar het is de moeite waard!

Platz da! 4K-TV als Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Maken tv's niet standaard gebruik van 4:2:0 chroma subsampling? Dit zal minder mooi beeld opleveren dan een standaard beeldscherm wat 4:4:4 chroma subsampling doet.
Kan zijn dat ik mij hierin vergis.

Zoals eerder is aangegeven heb je vaak ook hogere inputlag. Indien de tv een game modus heeft dan zal dat meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:15:
Maken tv's niet standaard gebruik van 4:2:0 chroma subsampling? Dit zal minder mooi beeld opleveren dan een standaard beeldscherm wat 4:4:4 chroma subsampling doet.
Kan zijn dat ik mij hierin vergis.

Zoals eerder is aangegeven heb je vaak ook hogere inputlag. Indien de tv een game modus heeft dan zal dat meevallen.
Volgens mij klopt dat. Voor ik mijn monitor kocht heb ik daar ook een topic over geopend, en toen was dat ook het antwoord, dat je wel een TV moest hebben die aan 4:4:4 chroma subsampling doet, en niet elke tv doet dat.

Dus uiteindelijk heb ik die monitor maar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 682965 op 14-01-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Just_A_User schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:44:
Ik heb die Philips monitor. Prima ding.
Just_A_User, merk je iets van de PWM bij lage helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Anoniem: 682965 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Just_A_User, merk je iets van de PWM bij lage helderheid?
Ik merk helemaal niets. De monitor is prima, maar goed, ik doe ook niks speciaals ofzo, beetje internetten, beetje downloaden, dat was 't wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Just_A_User schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:55:
[...]

Ik merk helemaal niets. De monitor is prima, maar goed, ik doe ook niks speciaals ofzo, beetje internetten, beetje downloaden, dat was 't wel. :)
OK, das mooi om te horen, misschien ga ik dan toch maar voor de Philips.
Pagina: 1