Werkt deze netwerkkaart in mijn desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-06 12:27
Beste mede-Tweakers, ik heb afgelopen week een desktop PC in elkaar gezet, welke ik wil gaan gebruiken om te gamen. Het enige wat ik nog mis is een verbinding met een draadloos netwerk.

Na wat rondgekeken te hebben hier op Tweakers is mijn keus gevallen op de Intel Dual Band Wireless-AC 7265. Deze ondersteunt 5GHz en 802.11ac.

Mijn vraag nu: zal deze kaart werken in mijn desktop? Is er geen antenne nodig om ontvangst te krijgen of is puur deze chip genoeg? En hoe moet ik deze aansluiten op mijn moederbord?

Specs:
Intel Core i5 4690K
Asus z97-K
R9 280X 3GB Twin Frozr
Seasonic EVO 520W
(Zie mijn inventaris voor alle onderdelen)

Kan ik de Intel Dual Band Wireless-AC 7265 aansluiten op mijn moederbord? Moet ik deze aansluiten op het PCIe x1 slot?

Ik kom er even niet meer uit, misschien kunnen jullie mij helpen? :?

Beste antwoord (via Fivius op 14-01-2016 12:26)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

nee, M.2 2230 Form factor ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25
Als jij het ding in een PCIe x1 form factor kan vinden wel. De meeste zijn mini pci-e voor in laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Gebruik anders een USB wifi dongel.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
gamen - draadloos netwerk
Niet echt een goeie combinatie.... liever een kabeltje

Wat voor router gebruik je? Heeft deze ook 5Ghz ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
Een kabel trekken is hier helaas geen optie ;( Mijn router ondersteunt zowel 2.4 als 5GHz. Maar misschien moet ik vragen: Kán ik deze kaart aansluiten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

nee, M.2 2230 Form factor ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
Deze kaart werkt dus niet? Dat vermoedde ik al, maar ik kon er nergens iets duidelijks over vinden. Hebben jullie suggesties voor een andere kaart?

Mijn voorkeur gaat uit naar een dual band en als het kan volledig in mijn desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Fivius schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:26:
Deze kaart werkt dus niet? Dat vermoedde ik al, maar ik kon er nergens iets duidelijks over vinden. Hebben jullie suggesties voor een andere kaart?

Mijn voorkeur gaat uit naar een dual band en als het kan volledig in mijn desktop.
Kijk even in de pricewatch voor draadloze netwerkadapters welke op jouw moederbord passen, enkele voorbeelden:

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
pricewatch: Asus PCE-AC68

Staan ook een behoorlijk aantal reviews bij zodat deze je kunnen helpen bij het maken van je keuze.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
Dank, MisteRMeesteR, voor de bijdrage :)
Na een tijdje zoeken ben ik op deze netwerkkaart uitgekomen:
pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter
Deze zou volledig compatibel moeten zijn met mijn systeem.

Bedankt iedereen hier voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
WeHoDo schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:23:
Gebruik anders een USB wifi dongel.
Een insteekkaart geeft een beter bereik dan via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:27

Nibbz

Postmaster General

Als je geen kabel wilt trekken, zou je ook een netwerk verbinding via het stopcontact kunnen maken. Verwacht dat het net wat sneller is dan wifi, maar dat durf ik niet hardop te zeggen ;).

pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Star...

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Fivius schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:42:
Dank, MisteRMeesteR, voor de bijdrage :)
Na een tijdje zoeken ben ik op deze netwerkkaart uitgekomen:
pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter
Deze zou volledig compatibel moeten zijn met mijn systeem.

Bedankt iedereen hier voor de hulp!
No problemo, zorg er even voor dat je een review schrijft als je het product een maand in gebruik hebt, er bestaat er nu nog geen van nml. en zo helpen we elkaar weer verder ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:12
Fivius schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:09:
Beste mede-Tweakers, ik heb afgelopen week een desktop PC in elkaar gezet, welke ik wil gaan gebruiken om te gamen. Het enige wat ik nog mis is een verbinding met een draadloos netwerk.
Hou er rekening mee dat de 5Ghz band minder druk is, maar ook slechter door muren gaat.
En gaming op wifi kan, maar kan ook veel problemen opleveren.

Kabel werkt eigenlijk altijd een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
Nibbz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:46:
Als je geen kabel wilt trekken, zou je ook een netwerk verbinding via het stopcontact kunnen maken. Verwacht dat het net wat sneller is dan wifi, maar dat durf ik niet hardop te zeggen ;).
Ik heb liever al mijn onderdelen in de PC zelf. Verder heb ik totaal geen ervaring met internet via het stopcontact, dus ik blijf bij een netwerkkaart. Toch bedankt voor de input :)
Rolfie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Hou er rekening mee dat de 5Ghz band minder druk is, maar ook slechter door muren gaat.
En gaming op wifi kan, maar kan ook veel problemen opleveren.

Kabel werkt eigenlijk altijd een stuk beter.
Ja, ik weet dat kabel beter werkt. Dat zou ik dan ook liever hebben, maar dat is hier helaas geen optie. We krijgen de kabels niet meer door de vloeren heen getrokken ;(
Er zitten 2 dunne muren tussen mijn router en mijn PC. Uit ervaring met laptops e.d. op mijn kamer is gebleken dat die muurtjes geen enkel probleem vormen.
MisteRMeesteR schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:06:
[...]

No problemo, zorg er even voor dat je een review schrijft als je het product een maand in gebruik hebt, er bestaat er nu nog geen van nml. en zo helpen we elkaar weer verder ;)
Haha dat zal ik doen, reviews zijn altijd fijn om te hebben bij een product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Fivius schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:25:
[...]
Ik heb liever al mijn onderdelen in de PC zelf. Verder heb ik totaal geen ervaring met internet via het stopcontact, dus ik blijf bij een netwerkkaart. Toch bedankt voor de input :)
Via het stopcontact is vaak stabieler en sneller dan WIFI. Voor een Game-PC zou ik dan ook geen WIFI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Waar je ervaring mee hebt lijkt me niet ter zaken doend - des te meer aangezien je het verschil niet ziet tussen M.2 en (m)PCIe. Zoveel ervaring heb je daar ook niet blijkbaar 8)7

Juist WiFi wil je niet "in" je PC hebben, aangezien je PC een forse kooi v Faraday is. Als je kiest voor een interne NIC, neem dan eentje met verlengkabel en antennes op iets wat je ver buiten je kast kunt plaatsen.
[...]

Ja, ik weet dat kabel beter werkt. Dat zou ik dan ook liever hebben, maar dat is hier helaas geen optie. We krijgen de kabels niet meer door de vloeren heen getrokken ;(
Er zitten 2 dunne muren tussen mijn router en mijn PC. Uit ervaring met laptops e.d. op mijn kamer is gebleken dat die muurtjes geen enkel probleem vormen.
Dan hoeft die kabel toch ook niet door de vloeren maar enkel door twee dunne muren :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:27

Nibbz

Postmaster General

[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met alle onderdelen in je pc hebben. Dit is een manier om je pc via een UTP kabel met je router te verbinden.
Het opzetten ervan is nog simpeler dan je computer met een wifi netwerk verbinden

Dit zal in een stekkerblok (of apart stopcontact) gaan bij je pc, een utp kabel naar je computer. De andere adapter stop je in de meterkast bij je router (of waar je router ook staat) en ook utp van de adapter naar de router. En het werkt. Alsof er een kabel tussen je pc en router zit.

Je kan natuurlijk voor WiFi kiezen, zal allicht werken. Dit zal echter beter werken.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nibbz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:58:
[...]
Dit zal in een stekkerblok (of apart stopcontact) gaan bij je pc,
Liever niet in een stekkerblok, dit kan problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik gebruik zelf voor mijn desktop PC deze Wifi kaart: Gigabyte WB867D-I. Werkt prima, haal er 330 down/200 up mee (abonnement 500/500, 1 etage met houten vloeren er tussen).
Gebruik a.j.b. geen powerline, dat is troep. Het kan werken, maar ook heel slecht werken. En het resultaat is lastig te voorspellen. Met wifi kan je nog enigzins voorspellen.

Is er anders een COAX kabel voorhanden? Anders is MOCA 2.0 nog een optie?

[ Voor 33% gewijzigd door zjeeraar84 op 14-01-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
dion_b schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:57:
[...]

Waar je ervaring mee hebt lijkt me niet ter zaken doend - des te meer aangezien je het verschil niet ziet tussen M.2 en (m)PCIe. Zoveel ervaring heb je daar ook niet blijkbaar 8)7

Juist WiFi wil je niet "in" je PC hebben, aangezien je PC een forse kooi v Faraday is. Als je kiest voor een interne NIC, neem dan eentje met verlengkabel en antennes op iets wat je ver buiten je kast kunt plaatsen.

[...]

Dan hoeft die kabel toch ook niet door de vloeren maar enkel door twee dunne muren :?
Van wifi heb ik dan nog redelijk begrip, maar van internet via het stopcontact had ik zelfs nog nooit gehoord. Het lijkt me dan niet verstandig om me op een nog nieuwer terrein te begeven.

De muren hier zijn inderdaad dun, maar we hebben vorig jaar de boel hier veranderd en nu nog een kabel trekken -zelfs over zo'n relatief korte afstand- wordt een kleine verbouwing. Daar nu is hier nu even niet de behoefte aan :P Kabel is om deze reden geen optie.

Met een kabel direct op mijn modem aangesloten krijg ik ca. 68Mbps down/12,5 up. De netwerkkaart in mijn laptop haalde 67Mbps/12,5 up. Is een desktop dan een zo veel grotere belemmering voor het signaal t.o.v. een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Ja. Kijk eens naar formaat, materialen en aantal kabels in een desktop.
2) Grootste probleem met WiFi is niet throughput maar stabiliteit. Hier haal ik met gemak in de woonkamer 500Mbps over WiFI. Maar eens in de zoveel tijd verstoort iets even het signaal waardoor verbinding kortstondig wegvalt en/of latencies torenhoog worden. Gebeurt niet langdurig, maar als je dan net aan het gamen bent is het voor jou frustrerend en ongelofelijk irritant voor je medespelers.

Overigens kan dat net zo bij PLC gebeuren, dat is exact zelfde techniek (en risico's) van WiFi over een stroomkabel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
dion_b schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:11:
1) Ja. Kijk eens naar formaat, materialen en aantal kabels in een desktop.
2) Grootste probleem met WiFi is niet throughput maar stabiliteit. Hier haal ik met gemak in de woonkamer 500Mbps over WiFI. Maar eens in de zoveel tijd verstoort iets even het signaal waardoor verbinding kortstondig wegvalt en/of latencies torenhoog worden. Gebeurt niet langdurig, maar als je dan net aan het gamen bent is het voor jou frustrerend en ongelofelijk irritant voor je medespelers.

Overigens kan dat net zo bij PLC gebeuren, dat is exact zelfde techniek (en risico's) van WiFi over een stroomkabel.
Maar een kabel trekken is hier geen optie, dus dan is wifi het beste alternatief (met losse antenne die ik ergens anders neer kan zetten ;) )
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tuurlijk is het wel een optie. Jij wilt het niet. Dat is iets anders. Wees eerlijk met jezelf en met ons :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivius
Ik wil het wel :+ Alleen de rest van het gezin is er fel op tegen omdat het zoveel moeite kost. Ik ben nog altijd niet de baas in huis hier O-)
Pagina: 1