Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsVP
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-08-2020
Beste,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over de aankoop van een action cam. Nu vind ik, als arme student, de GoPro eerder aan de dure kant. Heeft er iemand ervaring met de action cams van Denver? Ik heb op het internet vrij uiteenlopende reviews gelezen en zou graag jullie mening hier eens over horen.
De modellen ACT-8030W, ACT-5030W en AC-5000WMK2 heb ik vooral bekeken, waarbij het eerste model mijn maximum budget van €90 ongeveer bereikt.
Of raden jullie nog een ander merk aan dan Denver?
In de link hieronder wordt de Denver ACT-8030W gebruikt in verschillende omstandigheden. Ikzelf ga hem vooral gebruiken voor wintersport.

YouTube: DENVER ACT-8030W - ACTION CAMERA

Met vriendelijke groet,
Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor wintersport kan je beter een Sony gebruiken omdat de form-factor veel beter is.

Zo'n Denver (of een Gopro) kan je niet aan je skibril hangen, een Sony wel.

Helaas zal dat met een budget van 90,- moeilijk worden, een nieuwe AS100 kost momenteel 150,- en de Mini 175,- Euro.

pricewatch: Sony HDR-AS100V + waterdichte hoes Wit

YouTube: Skiing with Sony HDR-AZ1

Kijk anders eens op marktplaats of je een gebruikte AS30 ofzo kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsVP
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-08-2020
Heb jij ervaring gehad met een Denver?
En die form factor is dus gewoon de mogelijkheid om die camera op verschillende manieren te bevestigen?
h4ns schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:20:
Voor wintersport kan je beter een Sony gebruiken omdat de form-factor veel beter is.

Zo'n Denver (of een Gopro) kan je niet aan je skibril hangen, een Sony wel.

Helaas zal dat met een budget van 90,- moeilijk worden, een nieuwe AS100 kost momenteel 150,- en de Mini 175,- Euro.

pricewatch: Sony HDR-AS100V + waterdichte hoes Wit

YouTube: Skiing with Sony HDR-AZ1

Kijk anders eens op marktplaats of je een gebruikte AS30 ofzo kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nee geen ervaring met Denver, het merk zegt mij verder ook niet zo veel. Had er tot een week geleden nog nooit van gehoord.. Heb zelf alleen met de Sony's, de Gopro en de Mobius cam ervaring.

De vorm van de Sony's zijn naar mijn mening inderdaad beter te bevestigen als head-cam, doordat ze smal en langwerpig zijn.

Een Gopro, Denver, SJ en noem ze maar op die allemaal op de Gopro lijken: moet je boven op je hoofd zetten wat dus ongemakkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Ik heb ervaring met de Gopro en de Sony.
Ik heb beide met snowboarden in het midden aan de voorkant van mijn helm om dat dat het beste beeld geeft naar mijn mening. In die opstelling neemt de gopro minder ruimte in beslag. Het grote voordeel van de Sony vind ik de beeldstabilisatie! Je kan de filmpjes terug kijken met minimale trillingen waar er bij de gopro (of look a likes) veel trillingen zijn te zien en dit niet fijn kijken is.Ja dit kan eruit gehaald worden met programma's maar dat doen en/of willen de meeste mensen niet. Als je niet gaat nabewerken zou ik ook naar een Sony as30 of as20 kijken.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nou draag ik geen helm met skieen, vandaar dat ik dus altijd de Sony form-factor zal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

De AC-5000W MK2 zou ik links laten liggen. Hoewel de beelden ten opzichte van de GoPro's verrassend scherp zijn, is de compressie die toegepast wordt behoorlijk zichtbaar. Ook is er een zweem alsof je door glas schiet te zien, zelfs zonder behuizing. Het is geen camera waarmee je adembenemende beelden gaat schieten. Registreren doet het ding prima.

Dat het ding het qua scherpte beter doet dan een drie keer duurdere GoPro verbaasde me dan weer wel. Als je beide dubbelblind voorgeschoteld krijgt moet je wel even kritisch kijken om te zien wat uit welke camera komt. De fouten die de Denver wel heeft en de GoPro niet zijn echter achteraf lastig te corrigeren. De scherpte valt echter met een filter bij de GoPro dan wel weer heel redelijk te introduceren.

Vergeet overigens niet ook de accessoires mee te nemen in je vergelijking. Die Denver komt wel met een pak brackets en montagemogelijkheden, terwijl een GoPro vrijwel kaal geleverd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-01-2016 02:49 ]

Pagina: 1