Vraag

Anoniem: 601241

Topicstarter
's avonds had ik mijn tablet aan de lader gelegt, in de ochtend ging deze niet meer aan. Ik dacht dat die niet goed aan de lader had gelegen, hier had hij wel vaker kuren mee.

Opstarten doet die niet meer, eerst als ik hem aan de lader deed, gaf hij nog t schermpje met batterij logo, deze bleef op hetzelfde staan. Nu geeft hij dit ook niet meer aan.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
De aan/uit knop inhouden voor 10 sec helpt niet.

Alle reacties

Anoniem: 726052

Toevallig heb ik precies hetzelfde met mijn Asus Tablet.
Ik zou ook graag suggesties horen voor de oplossing hiervoor.

Tot nu toe zijn er alleen spelletjes op gespeeld en filmpjes mee gemaakt.
Niks bijzonders.

Hartelijke groet,
Jacqueline

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat is een bekend probleem. Ik heb het ook op mijn Asus. Er zit blijkbaar nog voltage op het moederbord, ook als de accu unplugged is.

Oplossing is om de cover eraf te halen en het moederbord te ontladen met een voltagemeter zoals hier uitgelegd:

Toevoeging:

Je kunt het beste de pennen van de voltagemeter wat langer tegen de 2 pinnetjes van de accu-aansluiting op het moederbord houden ook al staat het op 0.00v, ik heb deze methode helaas al meerdere meren moeten uitvoeren.

Het is een vervelende kwestie en je zit uiteraard buiten de garantie anders had je deze kunnen claimen. Coulance kan je ook proberen, een apparaat hoort wel xx jaar tenminste goed te werken.

[Voor 40% gewijzigd door ByteMe_ op 15-01-2016 11:26]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Topicstarter
@Ronald

Werkt deze methode steeds weer en blijven de gegevens dan bewaard?

Misschien valt die van mij nog binnen het garantie termijn, ik ben alleen bang als ik hem op zou sturen dat ik dan al de gegevens kwijt ben die erop staan. Daarom was ik opzoek naar een andere oplossing.

• ByteMe_
  • Niet online
Het heeft niets met de data te maken, puur met de accu/voltage. Maar als je echt niet weet wat je doet kan je ook de tablet kapot maken. Dan kan je beter een backup maken dmv een geheugenkaart. Risico kan je altijd lopen als je aan apparaten gaat sleutelen.

Als je nog garantie hebt, is dat een betere oplossing.

Topicstarter
@Ronald

Hoe kan ik een backup maken als mijn tablet niet meer aangaat?
Als er nog garantie op zit, en ik zou hem opsturen, ben ik dan ook mijn gegevens kwijt?

• ByteMe_
  • Niet online
Bij garantie proberen ze altijd de tablet eerst te repareren, lukt dat niet, dan krijg je een nieuwe en ben je sowieso je gegevens kwijt.

[Voor 9% gewijzigd door ByteMe_ op 20-01-2016 09:31]

Topicstarter
@Ronald
Hm okay, dat zou balen zijn..
Ik ga er nog wel even naar kijken! Bedankt voor uw reacties ieder geval!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee