Lightroom: Welke bewerkingstools zijn hier gebruikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725732

Topicstarter
Is er iemand die aan de hand van deze foto kan zien welke bewerkingstools er in lightroom zijn gebruikt?

Ik hoor het graag. :)

https://www.huiskes-kokke...tronic-xenon-proline-plus

Of als de vorige link er niet meer is:

https://www.huiskes-kokke...jtelling-s-line-pano-leer

mvg,

Rubentjehhhh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44
Dat kunnen wij niet zien, want we weten niet hoe de originele foto eruit zag. Plus dat die foto's volgens mij niet eens bewerkt zijn. Daar hebben auto-dealers geen tijd voor ;)

Ik weet niet precies wat je wilt weten over Lightroom? Maar als je tegen een specifiek probleem aanloopt in Lightroom is het wellicht handiger dat te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik zie weinig sporen van bewerking. Dit lijkt me gewoon goede belichting van de auto en fotograaf die weet wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag PdeBie,

De foto's zijn zeker weten bewerkt. Als je deze link kijkt, zie je veel verschillen in de achtergrondmuur:

https://www.huiskes-kokke...erk=volkswagen&model=polo

Zou dit met bepaald filter of contrast/ helderheid bewerkt zijn? Wellicht dat iemand dit uit ervaring weet?

Rubentjehhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-07 22:32
Wat ik zie:

Clarity (helderheid) opgehoogd
Vignetting toegevoegd

Bij de laatste polo foto lijkt het licht ook anders te zijn, dat zou het kleurverschil kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Anoniem: 725732 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:41:
Dag PdeBie,

De foto's zijn zeker weten bewerkt. Als je deze link kijkt, zie je veel verschillen in de achtergrondmuur:
[...]
Ja natuurlijk.
Want moment van de dag, het weer, het licht, de gebruikte camera en weet ik wat nog meer hebben daar geen invloed op? ;)

En wie zegt er dat ze Lightroom gebruikt hebben? :)

Duidelijk is dat je gewoon het effect wilt leren bereiken in Lightroom. Dan kan ik je eerlijk gezegd alleen maar aanraden om je gewoon eens meer te verdiepen in het bewerken in Lightroom.

Bekijk op Youtube de filmpjes van Anthony Morganti bijvoorbeeld maar eens. Die legt alle onderdelen stuk voor stuk duidelijk uit voor beginners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ze hadden in ieder beter een polarisatiefilter kunnen gebruiken. Echter besteden ze natuurlijke minimale tijd aan het maken van dit soort foto's. Ze hebben wel wat beters te doen dan daar veel tijd en geeld in te stoppen. Dus ook de nabewerkingen zullen minimaal zijn. Ik verwacht trouwens dat ze gewoon JPG schieten bij dit soort lopende band werk.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, op deze foto printscreen die ik zelf heb gemaakt zie je het verschil het duidelijkst(let op de achtergrond). Nu wil ik zelf bezig gaan met auto-fotografie, en vond deze wel erg mooi bewerkt.

https://www.dropbox.com/s/80n9ponqi8a5775/foto_auto.png?dl=0

Nog meer mensen die zo kunnen zien hoe dit bewerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
Het is toch niet zo moeilijk om te zien dat de weersomstandigheden bij al deze auto's echt totaal anders is? Linksboven is waarschijnlijk een druilerige dag geweest terwijl rechtsboven een zonnige dag was.

Waarschijnlijk heeft hij het foto hoekje gewoon goed gepositioneerd zodat het licht goed valt. Jpg schieten en gelijk op internet pleuren.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dag Jeroen,

Het enige wat ik zeker weet, is dat het bewerkt is. Dat werd mij door hun zelf vertelt.

Lijkt me toch lastig te achterhalen dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En dan herhaal ik mezelf nog maar een keer:
PdeBie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:02:
[...]
Dan kan ik je eerlijk gezegd alleen maar aanraden om je gewoon eens meer te verdiepen in het bewerken in Lightroom.

Bekijk op Youtube de filmpjes van Anthony Morganti bijvoorbeeld maar eens. Die legt alle onderdelen stuk voor stuk duidelijk uit voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Anoniem: 725732 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:28:
Het enige wat ik zeker weet, is dat het bewerkt is. Dat werd mij door hun zelf vertelt.
Dan vraag je hun toch gewoon wat ze gedaan hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:52

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit is een topic met weinig inzet en de vraag om anderen maar te laten gissen naar wat weer een ander heeft gedaan met een foto.
Probeer de 30 dagen trial van Lightroom, probeer en download wat gratis templates om wegwijs te worden.

Maar dit topic gooi ik dicht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.