Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb, net zoals velen, een stikker voor m'n webcam geplakt om m'n privacy te waarborgen. Ik heb hier dubbelzijdig plakband voor gebruikt (niet heel slim). Ik wil de webcam weer gebruiken en heb het tape eraf gehaald. Nu zie ik dat er plak- of lijmresten achter zijn gebleven waardoor m'n beeld blurry is. Het lijkt mij niet om het eraf te krijgen.

Ik weet dat Aceton goed werkt voor lijmresten. Maar ik lees dat dat super slecht voor het display is. Weet iemand of er een ander middeltje of trucje is die ik zou kunnen gebruiken?

Thanks!

🌞🍃

Beste antwoord (via kamerplant op 26-01-2016 08:18)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alcoholdoekjes werken hier prima voor. Laat geen resten achter en word ook gebruikt om koelpasta te verwijderen. Een flesje medichealcohol met een doekje kan ook. Voordeel is dat het geen schade doet en makkelijk verdampt zonder resten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Op het display zit een speciale coating om het beeld te ontspiegelen.
Waarschijnlijk heb je deze coating beschadigd door de lijm. Er is dus een kans dat je dit niet meer kan herstellen.

Je kan beter gewoon zorgen dat je geen virussen binnen haalt ipv de boel afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:20
Zeker geen vloeibare middelen gebruiken, die gaan zeker je scherm beschadigen, ook niet de z.g speciale LCD schoonmaak middelen van bv Media Markt.

soms wil wrijven met je duim de resten weg halen.

Anders neem gewoon een stukje (crepe) tape en plak dat een paar keer op de plek met lijmresten, dan zal je elke keer een stukje van de lijmresten er afhalen,
herhalen tot het weg is :)

[ Voor 8% gewijzigd door absrnd op 14-01-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
pak een microvezel brillendoekje en poets het daarmee voorzichtig weg. heel klein beetje vochtig kan, maar aceton is een absolute no-go!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Pak een goed klevend stuk plakband zoals ducttape oid en dan met een stuk om je vinger gedraaid tappen en rollen over de klevende laag, dat werkt meestal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik gebruik aansteker benzine om lijm resten te verwijderen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Alles wat oplosmiddelen of chemicaliën bevat, kan niet gebruikt worden op dergelijke panelen. Ook met tape (zeker ducttape) is niet aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Er zijn best wel producten te vinden waarmee je dergelijke lijmresten kan verwijderen zonder je display te beschadigen. Simpele beeldschermreinigers icm een microvezeldoek moet zeker lukken.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
supersnathan94 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:50:
Alles wat oplosmiddelen of chemicaliën bevat, kan niet gebruikt worden op dergelijke panelen. Ook met tape (zeker ducttape) is niet aan te raden
En waarom zou het gebruik van tape niet aan te raden zijn? Ik kan je vertellen dat dit ontzettend goed werkt om lijmresten weg te halen zolang je het maar niet te vast drukt, je oordeelt over iets wat je denk ik nog nooit hebt gedaan. Ik heb daarmee al vele laptops e.d. ontdaan van lijmresten van stickers e.d., tappen, draaien en rollen met de tape om je vinger gerold en je pikt stukje voor stukje de lijmresten op zonder ook maar enige sporen achter te laten... geen chemicaliën of het risico van een ruwe plek door poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
supersnathan94 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:50:
De afgelopen weken aardig wat kabels en andere zaken door handen gehad met tape-resten. Iedere keer heb ik dit verwijderd door een stuk ducktape binnenstebuiten om een vinger te doen en daarna met een rollende beweging de oude lijmresten er afgehaald. Werkt snel, efficiënt en zonder schade.

Wat je in ieder geval moet voorkomen zijn wrijvende bewegingen. Op het moment dat er iets aan vuil tussen zit ga je nog krassen maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
MicGlou schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:40:
[...]

En waarom zou het gebruik van tape niet aan te raden zijn? Ik kan je vertellen dat dit ontzettend goed werkt om lijmresten weg te halen zolang je het maar niet te vast drukt, je oordeelt over iets wat je denk ik nog nooit hebt gedaan. Ik heb daarmee al vele laptops e.d. ontdaan van lijmresten van stickers e.d., tappen, draaien en rollen met de tape om je vinger gerold en je pikt stukje voor stukje de lijmresten op zonder ook maar enige sporen achter te laten... geen chemicaliën of het risico van een ruwe plek door poetsen.
Er zitten ontzettend veel chemicaliën in tape. Het plakgedeelte is letterlijk gemaakt van oplosmiddelen en andere rotzooi. Sowieso dus al een doodzonde om je webcam te tapen. Het gaat er niet om dat je lijmresten achterlaat het gaat er om dat die oplosmiddelen dan juist al op het scherm ingewerkt zijn en de coating eromheen daardoor veel makkelijker mee kan komen als je dan de boel eraf trekt (al dan niet voorzichtig). En we weten allemaal van de macbooks hoe die coating soms kan zijn.
je oordeelt over iets wat je denk ik nog nooit hebt gedaan. Ik heb daarmee al vele laptops e.d. ontdaan van lijmresten van stickers e.d.,
Laptops of macbooks? er zit een verschil tussen een plastic frame met daarin een webcam of een glazen plaat met coating. De kunststof varianten kan je namelijk ook prima met schoonmaak alcohol en een wattenstaafje schoon krijgen. Ga ik bij een macbook niet doen, want dat is vragen om problemen.
Wat je in ieder geval moet voorkomen zijn wrijvende bewegingen. Op het moment dat er iets aan vuil tussen zit ga je nog krassen maken ook.
nee hoor, met een microvezel doekje niet. Zand is een ander verhaal, maar dat moet je van te voren ook al verwijderd hebben met je vinger of voorzichtig met een pincetje. Dan nog is het geen punt als je doekje een beetje vochtig is. Jet moet het in eerste instantie ook niet dwars erdoorheen drukken, maar eerst voorzichtig vochtig maken. Dan gaat het veel beter.

Zelfs als zou je jullie tape manier gebruiken, moet je het scherm alsnog een keer goed schoonmaken, want er zitten dan nog steeds chemicaliën op je glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-07 15:39
Probeer (gekookt) water, helpt bij mijn iMac ook altijd. Wel af laten koelen natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door superbieke op 14-01-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik had een postzegel erop geplakt mijn iMac. Zo een plakkende postzegel.
Ook niet weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -madison-
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:54
WD40 werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Een gewoon ouderwets gummetje al geprobeerd? Werkte voor mij perfect om de allerlaatste hardnekkige lijmresten van autobestickering te verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alcoholdoekjes werken hier prima voor. Laat geen resten achter en word ook gebruikt om koelpasta te verwijderen. Een flesje medichealcohol met een doekje kan ook. Voordeel is dat het geen schade doet en makkelijk verdampt zonder resten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Alles wat kan 'plakken' is niet al te best voor het nieuwere type iMac en alle Retina modellen (portables ook)
Heb schermen gezien waar een screenprotector op geplakt was, en toen de eigenaar deze eraf haalde kwam de helft van de coating ook mee.
Pas dus op met wat je er op plakt en hoe je het display schoonmaakt, de coating is redelijk fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alcohol heeft gewerkt :D Heel snel en zonder schade !

🌞🍃

Pagina: 1