MicGlou schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:40:
[...]
En waarom zou het gebruik van tape niet aan te raden zijn? Ik kan je vertellen dat dit ontzettend goed werkt om lijmresten weg te halen zolang je het maar niet te vast drukt, je oordeelt over iets wat je denk ik nog nooit hebt gedaan. Ik heb daarmee al vele laptops e.d. ontdaan van lijmresten van stickers e.d., tappen, draaien en rollen met de tape om je vinger gerold en je pikt stukje voor stukje de lijmresten op zonder ook maar enige sporen achter te laten... geen chemicaliën of het risico van een ruwe plek door poetsen.
Er zitten ontzettend veel chemicaliën in tape. Het plakgedeelte is letterlijk gemaakt van oplosmiddelen en andere rotzooi. Sowieso dus al een doodzonde om je webcam te tapen. Het gaat er niet om dat je lijmresten achterlaat het gaat er om dat die oplosmiddelen dan juist al op het scherm ingewerkt zijn en de coating eromheen daardoor veel makkelijker mee kan komen als je dan de boel eraf trekt (al dan niet voorzichtig).
En we weten allemaal van de macbooks hoe die coating soms kan zijn.je oordeelt over iets wat je denk ik nog nooit hebt gedaan. Ik heb daarmee al vele laptops e.d. ontdaan van lijmresten van stickers e.d.,
Laptops of macbooks? er zit een verschil tussen een plastic frame met daarin een webcam of een glazen plaat met coating. De kunststof varianten kan je namelijk ook prima met schoonmaak alcohol en een wattenstaafje schoon krijgen. Ga ik bij een macbook niet doen, want dat is vragen om problemen.
Wat je in ieder geval moet voorkomen zijn wrijvende bewegingen. Op het moment dat er iets aan vuil tussen zit ga je nog krassen maken ook.
nee hoor, met een microvezel doekje niet. Zand is een ander verhaal, maar dat moet je van te voren ook al verwijderd hebben met je vinger of voorzichtig met een pincetje. Dan nog is het geen punt als je doekje een beetje vochtig is. Jet moet het in eerste instantie ook niet dwars erdoorheen drukken, maar eerst voorzichtig vochtig maken. Dan gaat het veel beter.
Zelfs als zou je jullie tape manier gebruiken, moet je het scherm alsnog een keer goed schoonmaken, want er zitten dan nog steeds chemicaliën op je glasplaat.