Werkt ddr3 hierbij?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 11:58
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met een skylake maar ik heb gehoord dat ddr3 niet met skylake werkt. Kan bij deze componenten ddr3 ram?

pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 08:16
gaat niet werken. skylake is socket 1151 en het moederbord die je linked is socket 1150.

Je zal dus een ander moederbord moeten kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul859
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 11:58
owh, ik heb het verkeerde moederboard gelinkt, zal ff editen

edit: done

[ Voor 10% gewijzigd door paul859 op 14-01-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, dat gaat niet werken. DDR3 en DDR4 hebben fysiek andere afmetingen; het key notch zit op een fysiek andere plek.

Met een hamer past alles, maar werken is een tweede aspect. Op dat specifieke moederbord zitten alleen DDR4 sloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 14-01-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
paul859 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:04:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met een skylake maar ik heb gehoord dat ddr3 niet met skylake werkt. Kan bij deze componenten ddr3 ram?

pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H
pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed
Mocht je DRR3 willen gebruiken met een (ander) skylake mobo; je kunt voor de zekerheid het voltage (proberen) iets verlagen als het 1,5 volt ddr3 is. Want het werkt gewoon prima, er is alleen praat dat je de cpu kunt slopen op den duur. Lijkt me vooral angstpraat maar als je het op 1,4 volt zet is er in princiepe geen "probleem" meer "volgens" intel. (ik zag ergens dat de skylake dram specs 1,35 volt +/- 0,5 volt zijn ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 14-01-2016 08:26 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 08:52

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

M.a.w. veel te veel moeite allemaal en kan je beter gewoon een ddr4 kitje kopen. Of afzien van skylake, de vorige generatie gaat ook nog wel een aantal jaar mee.

Zo duur is RAM niet meer

[ Voor 30% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-01-2016 08:42 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03 14:41
Umbrah schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:14:
Nee, dat gaat niet werken. DDR3 en DDR4 hebben fysiek andere afmetingen; het key notch zit op een fysiek andere plek.

Met een hamer past alles, maar werken is een tweede aspect. Op dat specifieke moederbord zitten alleen DDR4 sloten.
Zo lang je DDR3L gebruikt zou dit moeten werken linus heeft hier toevallig laatst een video over gemaakt zal linkje droppen! YouTube: Intel Z170 Skylake: DDR3 vs. DDR4 Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

roccothehelper schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Zo lang je DDR3L gebruikt zou dit moeten werken linus heeft hier toevallig laatst een video over gemaakt zal linkje droppen! YouTube: Intel Z170 Skylake: DDR3 vs. DDR4 Memory
Ja, op skylake gaat het werken, immers, het "protocol" DDR3 wordt ondersteund, hoewel de VRM's alleen wat kritischer zijn. Op het specifieke bord wat de TS linkt gaat het echter niet werken, dat heeft fysiek gewoon geen DDR3 sloten.

Kijkend naar de posthistorie van de TS (stuk of 4-5 topics over één budget PC) gok ik dat een hamer-mentaliteit ook geen optie is, en dat de TS misschien beter uit is met een DDR3 setup en misschien: helemaal geen skylake. Of wat meer doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora,

Move PMG -> CAA

2) Ook in de aankoopadviesfora geldt dat we eigen inzet verwachten.
- een topicstart van een enkele regel voldoet in geen geval.
- fabrikanten doen niet voor niets de moeite om uitgebreide compatibility lists op hun websites te zetten. Gigabyte doet dat zeker. Als je daar nog niet gekeken hebt is een topic hier zeker voorbarig :o

Dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.