Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik zoek een?

Ik ben sinds kort bezig met wat stand-up comedy en zou graag m'n 'optredens'/repetities kunnen opnemen (video + audio). Op die manier is het voor mij gemakkelijker om te zien wat mijn werkpunten zijn.

Wat is je budget?

Voor 250 - 300 euro zou ik toch graag gesteld zijn.

Wat zijn je eisen?

- Gebruiksvriendelijk
- Compatibel met Mac
- Bij voorkeur een LCD-schermpje zodat ik zie wat ik film
- Deftige batterijduur
- Aansluitbaar op netstroom is een pluspunt (voor wanneer ik 'm thuis gebruik)
- 1080p is ruim voldoende
- Mogelijkheid om een externe audio recorder aan te sluiten (indien de camera zelf niet voldoet)

Wat heb je zelf al gevonden?

- Mijn eerste idee was om een GoPro te kopen omdat dat zo ongeveer het enige is wat ik ken in camera-land. Maar een GoPro is behoorlijk duur en bovendien betaal ik ook voor het 'action cam' gedeelte terwijl ik dat helemaal niet nodig heb.
- iPhone. Ik zoek binnenkort een nieuwe iPhone te kopen en blijkbaar heb je ook externe audio recorders die je aan je telefoon kunt hangen (de ZOOM iQ7 bijvoorbeeld). Qua beeldkwaliteit zal een iPhone toch niet veel onderdoen voor een goedkope camcorder, wel?
- Een 'echte' camera zoals de Sony HDR-CX240E. Deze heb ik uitgekozen, puur omdat ie populair is op amazon. Nadeel is hier wel dat (voor zover ik kan zien) je geen externe audio recorder kan aansluiten.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Zoals je zelf wel merkt is het helemaal niet voor professionele doeleinden dat ik een camera zoek. Als ik mezelf een beetje duidelijk kan zien en horen, is dat al ruim voldoende.

Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties!

B.T.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:11

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.