Dual monitor game PC < 1750

Pagina: 1
Acties:

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12 15:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga vooral gamen op deze PC. Op dit moment speel ik veel GW2, CSGO en Dragon Age Inquisition. Onder andere The Witcher 3, Xcom 2 en Maffia 3 staan nog op mijn todo lijst.
Tijdens de meeste games heb ik eigenlijk altijd wel een stream of podcast open op het 2e scherm.
Softwarepaketten die ik veel gebruik zij Illustrator, Photoshop en straks ook weer Boinc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1750 euro incl verzend. De assemblage zal ik zelf doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Dell Ultrasharp U2414H (23,8" (1920x1080))
1x Samsung 840 EVO 250GB
1x Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB (puur voor opslag)
2x Fractal Design Silent R2, 140mm fan
Muis, toetsenbord, headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil een een highend systeem waar ik de komende jaren goed mee door kom. Ik ben niet van plan om snel een extra 3d kaart er bij in te zetten. Wel wil ik qua moederbord deze optie wel open houden voor later. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om in de toekomst nog extra geheugen of harde schijven bij te plaatsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken heb ik over het algemeen niet een heel erg sterke voorkeur. De gekozen onderdelen zijn deels overgenomen uit de BBG en deels ingevuld door het lezen van reviews en ervaringen.

Als moederbord heb ik een moederbord van Asus gekozen. Dit omdat ik tot dusver erg goede ervaringen heb met hun ROG productlijn en omdat ik dan meteen een goede audiochip heb.

Het geheugen dat ik heb gekozen staat op de QVL van het moederbord en omdat deze standaard hoger geclocked is.

De gekozen behuizing heeft mijn voorkeur vanwege het design (komt in de woonkamer te staan) en vanwege de geluidsdemping. Ook beviel mijn vorige kast (de R3) prima.

De processorkoeler heb ik overgenomen uit de BBG van deze maand. In eerste instantie zat ik aan een mugen te denken maar ik lees hier nieuws: Fabrikanten reageren op claims dat koelers Skylake-chips kunnen besch... dat deze, en andere merken niet heel goed samen gaan met Skylake moederborden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk

Ga je overklokken?
Beginnen met een lichte overclock, later misschien zwaarder overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening over de volgende dingen willen hebben:
- Klopt mijn lijst qua compatibility? Of heb ik iets doms over het hoofd gezien?
- Zijn er veel betere alternatieven voor de items die ik heb gekozen?
- Is deze voeding zwaar genoeg?
- Is het verstandig om mijn huidige OS SSD over te nemen (deze is ongeveer 1,5 jaar oud), of is het verstandiger om hier een nieuwe voor te halen aangezien ik nog een beetje budget over heb?
- Voor het interne geheugen heb ik 3.200 Mhz geheugen gekozen omdat deze op de QVL staat van het moederbord, omdat deze maar max 20 euro duurder is dan de lager geklokte versies en omdat ik in andere topics lees dat hoger geklokt geheugen aardig wat winst oplevert. Is deze beredenering juist? Of kan ik beter iets anders doen?

Mijn lijst is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 384,78€ 384,78
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 181,95€ 181,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 713,95€ 713,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 109,25€ 109,25
1Corsair RM550x€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.709,73

Optie 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,50€ 248,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 181,95€ 181,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 109,25€ 109,25
1Corsair RM550x€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,45

[ Voor 18% gewijzigd door Destrega op 14-01-2016 09:31 ]

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-12 17:40
Je geeft aan te willen overclocken, dit kan (momenteel) alleen niet met je huidige processor, Hiervoor moet je een K(unlocked) processor nemen.

Dit is de K versie van je cpu: pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed

Ook past de processor koeler die je in je lijstje hebt niet op de socket, deze past wel: pricewatch: Noctua NH-U9B SE2

Ik heb alleen niet heel veel verstand van koelers dus hiervoor moet je misschien even op iemand anders wachten.

Als je veel photoshop etc. gebruikt kun je kiezen voor een i7, anders zou ik een i5 nemen.

I5 K: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed

Jouw huidige ssd is prima en kan nog wel een tijdje mee.

[ Voor 18% gewijzigd door BasV. op 14-01-2016 08:41 ]

• Destrega
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de processor aangepast.
Ik dacht dat 1150 koelers ook altijd op 1151 passen aangezien ze dit ook in de BBG doen?
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

PS gebruik ik inderdaad vaak i.v.m. werk en hobby. Ook wil ik meer aan video editing gaan doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Destrega op 14-01-2016 08:49 . Reden: BBG link ]

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Mooie duidelijke topicstart!

Echter heb ik het gevoel dat je overkill gaat omdat het budget er is.

Je geeft aan voornamelijk voor gamen te gaan met deze setup. Het is belangrijk in hoeverre je gebruik gaat maken van photoshop.

Je hebt namelijk een i7 deze zal voor het gamen geen verschil maken ten opzichte van een i5 ook ga je aan overclocken weinig tot niks hebben met gamen. Als je veel gebruik maakt van photoshop moet je zeker met dit budget je i7 behouden maar je bent al snel €200,- duurder uit dan wanneer je voor een i5 6600 non K versie gaat in combinatie met een B150 chipset moederbord terwijl je hier tijdens het gamen niks op in levert.

Ook is voor je aangegeven games en een resolutie van 1080p een 980ti dikke overkill. Een 970 draait bijvoorbeeld the witcher 3 op 1080p en max setting met een goede en stabiele fps. En bij spellen als csgo vliegen de fps je beeld uit met zo'n set-up.
Een 980ti is dan ook meer bedoeld om op 2k of 4k te gamen.
En kun je dus beter overwegen om nu een mindere GPU te nemen en dan over een jaartje of 2 de nieuwe series aan te schaffen. Ga je waarschijnlijk meer aan hebben.

• Destrega
Dank voor je reactie!

Je hebt gelijk, ik heb inderdaad een beetje voor overkill gekozen vanwege het budget.
Dit onder het mom van dan hoef ik me de komende 3 jaar geen enkele zorgen te maken over wat ik kan draaien.

De i7 neig ik eigenlijk wel naar aangezien ik wel veel programma's zal gaan gebruiken die hier baat bij hebben. Ook verwacht ik niet dat er binnen 3 jaar nog een veel betere processor op de markt zal komen die de moeite is om in dit systeem te steken.

Wat betreft de 3d kaart heb je zeker een goed punt, ik ga hier nog eens even goed over nadenken.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Als het budget er is waarom niet mooi uitgeven aan een prima pc d:)b
Misschien kan er nog wel wat van af, maar ja waarom zou je dat doen?
Perfecte lijst dit niet alleen voor gamen maar ook voor andere taken.
Nu even terugkomend op je vragen:

- Klopt mijn lijst qua compatibility? Of heb ik iets doms over het hoofd gezien?

Ja dit past allemaal bij elkaar en nee je hebt niks over het hoofd gezien.

- Zijn er veel betere alternatieven voor de items die ik heb gekozen?

Tja opzich natuurlijk wel, maar die zijn nog duurder en bovendien is dat ook niet eens heel veel wat beter is.

- Is deze voeding zwaar genoeg?

Ja

- Is het verstandig om mijn huidige OS SSD over te nemen (deze is ongeveer 1,5 jaar oud), of is het verstandiger om hier een nieuwe voor te halen aangezien ik nog een beetje budget over heb?

Je kan je oude SSD prima meenemen.

- Voor het interne geheugen heb ik 3.200 Mhz geheugen gekozen omdat deze op de QVL staat van het moederbord, omdat deze maar max 20 euro duurder is dan de lager geklokte versies en omdat ik in andere topics lees dat hoger geklokt geheugen aardig wat winst oplevert. Is deze beredenering juist? Of kan ik beter iets anders doen?

Je zal het niet echt merken qua fps het hebben van een sneller geclocked geheugen zal voor jouwn taken niet heel veel uitmaken, maar als je toch high end gaat zou ik ook gewoon all the way gaan.

• Destrega
Top! mooi om te horen :D

• NO_Excuses
Destrega schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:57:

Wat betreft de 3d kaart heb je zeker een goed punt, ik ga hier nog eens even goed over nadenken.
Nee nee niet doen het is echt sonde om die 980ti te vervangen. Nu heb je er misschien nog niet zoveel baat bij, maar over 3 jaar zeker wel. En als je op een gegeven moment een nieuwe monitor haalt is het helemaal geweldig.

[ Voor 10% gewijzigd door NO_Excuses op 14-01-2016 09:03 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Photoshop werkt echt niet veel beter met een i7. Mocht je veel en uitgebreid aan videobewerking doen dan is het wel een verstandige keus. Je geeft zelf aan programma's te gebruiken die wel baat hebben bij 8 threads. Welke zijn dit?

Ik ga er zelf van uit dat de dark rock ook op 1151 socket moet passen, als dat niet zo is zouden ze de uitzondering op de regel zijn dat wat op 1150 past ook op 1151 past.

Een 980Ti is zonde van je geld. Om te beginnen is het overkill op 1080p. Maar daarnaast is de kaart niet full dx12 compatible (geen enkele kaart is dat op dit moment). Dit jaar komen de nieuwe generatie kaarten uit die dat wel zijn. Het is zonde om nu zoveel geld uit te geven en dan binnenkort de nieuwe dx12 games niet in volle pracht en glorie te kunnen spelen.

Mijn advies zou zijn om nu een GTX 970/r9 390te kopen en zodra de nieuwe generatie er is te upgraden.

• NO_Excuses
Philpend schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:03:

Een 980Ti is zonde van je geld. Om te beginnen is het overkill op 1080p. Maar daarnaast is de kaart niet full dx12 compatible (geen enkele kaart is dat op dit moment). Dit jaar komen de nieuwe generatie kaarten uit die dat wel zijn. Het is zonde om nu zoveel geld uit te geven en dan binnenkort de nieuwe dx12 games niet in volle pracht en glorie te kunnen spelen.

Mijn advies zou zijn om nu een GTX 970/r9 390te kopen en zodra de nieuwe generatie er is te upgraden.
Er is nog niks bekend over die nieuwe generatie en met een update is de 980ti straks ook Dx12 compatible. Het is misschien nu wat overkill op 1080p maar de OP geeft aan dat hij 2 schermen gebruikt. Dan is het echt wel fijn. Het is sonde om geen 980ti te halen met zo'n budget.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

als je dat gaat doen kan je beter een nog goedkopere gpu halen dat je de komende maanden vooruit kan en dan kan upgraden.

de gtx 970 verliest waarschijnlijk snel zijn waarde 2e hands en zeker wanneer de nieuwe generatie uitkomt.

of natuurlijk al 2e hands inkopen, of als laatste optie: wachten met je pc tot de nieuwe gen GPU's er zijn (al weet ik niet wanneer dat gaat zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-01-2016 09:11 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Er bestaat geen update om een dx11 kaart volledig geschikt te maken voor dx12, dat zit voor een deel ook in de hardware. Nu een 980Ti kopen voor FHD is echt je geld verbranden.

Overigens voor de helderheid: een dx11 kaart gaat het wel gewoon doen op dx12. Maar een aantal nieuwe features van dx12 zul je niet kunnen gebruiken.

En over drie jaar kun je voor 200 euro een kaart kopen die een 980Ti finaal wegblaast. Nu een kaart adviseren waar je pas over drie jaar echt wat aan hebt is een beetje..... 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Philpend op 14-01-2016 09:21 ]

• NO_Excuses
Al die speculaties over die nieuwe kaarten...
De next gen gpu's komen trouwens ergens eind augustus.

• Sanderpf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06-2022
Je kan nu een 980ti kopen om vervolgens gewoon overkill te kunnen gamen, of je kan nu een mindere kaart kopen en maar hopen dat er ineens een nieuwe gen gpu's komt, welke je dan meteen op zijn piekprijs koopt. Ik zou zelf trouwens voor de 970 gaan aangezien ik ook op 1080p speel.

• Destrega
Photoshop werkt echt niet veel beter met een i7. Mocht je veel en uitgebreid aan videobewerking doen dan is het wel een verstandige keus. Je geeft zelf aan programma's te gebruiken die wel baat hebben bij 8 threads. Welke zijn dit?

Ik ga er zelf van uit dat de dark rock ook op 1151 socket moet passen, als dat niet zo is zouden ze de uitzondering op de regel zijn dat wat op 1150 past ook op 1151 past.

Photoshop en Illustrator zijn programma's die ik wekelijks gebruik. Videobewerking is iets wat ik meer wil oppakken maar dit zal eigenlijk maar een piepklein deel worden van het totale gebruik.
Omdat de 6600K toch aardig wat minder kost en ook nog eens minder stroom verbruikt is deze inderdaad misschien wel aantrekkelijker.

Wachten op een volgende generatie is geen optie. Ik ben wel van plan om deze maand de knoop door te hakken omdat ik nu nog een goed bedrag krijgen voor mijn huidige systeem. Ook zal het denk ik altijd wel zo blijven dat er over een half jaar een nieuwe kaart is die wel de moeite waard is om af te wachten.

Ik zal in de openingspost een 2e systeem plaatsen met een andere CPU en 3dkaart.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een 980Ti is fantastisch!!... als je op resoluties hoger dan 1080p speelt. en futureproof kopen is met hardware echt belachelijk; over een paar maanden is er iets snellers uit voor minder geld. (kijkt naar de 780Ti die wegging voor meer dan de 970 bij iets minder performance). Een 970 lijkt me wel gepast, daarmee zit je voorlopig op de spellen die je noemt (niet de meest veeleisende, behalve Witcher)
http://www.anandtech.com/...orce-gtx-titan-x-review/9 en dat is op 2560x1440, dus dat trekt een 970 makkelijk. Witcher 3 ook, als je hairworks uit laat en oppast met de AA, al geldt dat ook voor de 980Ti.
met de 970 zit je eerst echt nog even goed, misschien hier en daar de AA niet maximaal, maar ben je bereid daarvoor 2x meer geld uit te geven? imo kun je dan beter nu de 970 kopen en over 2 jaar van die 350 euro die je bespaart een nieuwere kaart halen.
2 schermen is geen probleem, het 2e scherm met een podcast/stream is belastend voor je CPU/internetverbinding, maar niet echt voor je GPU

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1