Traag internet "raar" door nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensSeven
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-10-2022
Beste Tweakers

Heb onlangs een nieuwe desktop gekocht (2 dagen geleden). Had hiervoor ook een desktop geen problemen bij.
Sinds toen is het internet heel erg vertraagd van gemiddeld 5mb/s naar 0,3 mb/s.

Het klinkt zeer raar maar na verschillende keren te hebben getest is de oorzaak hiervan mijn nieuwe computer.

Wat heb ik gedaan: desktop aangezet -> file downloaden -> internet 0.3 mb/s.
Dezelfde file gedownloaden op mijn Laptop terwijl mijn desktop aanstond -> rond dezelfde snelheid.
Desktop uitgezet en opnieuw dezelfde file gedownload op mijn laptop aan normale snelheden.

Dit heb ik met verschillende files / Speedtesten / Ping testen gedaan allemaal hetzelfde resultaat.

Kan iemand van jullie mij hiervoor een logische verklaring geven?

Mvg
Laurens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Trekt je nieuwe PC je hele upload vol? OneDrive mksschien? Windows Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensSeven
Hoe kan ik dat exact controleren?

De onedrive ondertussen al eens afgezet resultaat blijft hetzelfde. Updates zijn naar mijn weten geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
even resmon openen en naar tabje netwerk gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
LaurensSeven schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:18:
Hoe kan ik dat exact controleren?

De onedrive ondertussen al eens afgezet resultaat blijft hetzelfde. Updates zijn naar mijn weten geïnstalleerd.
Even kijken of je geen Windows Updates deelt met de buitenwereld wanneer je uploadbandbreedte niet heel groot is. Dit doe je via PC Instellingen in Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensSeven
Ik zie inderdaad zoals RobinF en Uncle Mel hebben vermeld dat mijn pc constant bezig is met verschillende bestanden binnen te halen van one drive en andere software.

Hierdoor zie ik duidelijk dat Netwerk I/O constant rond de 3 - 4 Mbps zit.

Ik hoop van zodra one drive en andere software up to date is dat hierin verandering komt.

Voor verdere geïnteresseerde wil ik wel vermelden als het probleem hierdoor is opgelost.
Pagina: 1