Ik heb recentelijk een migratie gedaan van www.domain.com/nl naar nl.domain.com. Dat ging met de htacces goed, alleen niet met de Google indexering. Dus ik wil helaas weer terug naar de oude situatie.
De code die ik voor de verhuizing gebruik is de volgende:
Deze zet stript /nl/ uit de url en verwijst naar subdomein nl in plaats van www.
Nu moet ik de zaak omkeren. Dus het subdomein wordt weer www. Vervolgens moet er na de domeinextensie /nl/ tussen gekomen.
Voorbeeld: nl.domain.com/category/article-name-12345 >>> www.domain.com/nl/category/article-name-12345
Nu doe ik mijn best om htaccess te begrijpen (vandaar dat de comments er nog in staan, aangepast code example) maar het symbool gebruik in dit voorbeeld ging eigenlijk mijn pet al te boven. Ik snap dat $1 nl is en $2 de rest van de string is. Maar hoe ik nu de syntax correct krijg voor de nieuwe situatie, geen idee!
Is er iemand met wat meer programmeer ervaring die hierbij wil helpen?
Mijn beste gok is:
De code die ik voor de verhuizing gebruik is de volgende:
code:
1
2
3
4
5
| RewriteEngine On
RewriteBase /
#if not already blog.website.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^nl\.pcinside\.info$ [NC]
RewriteRule ^(nl)/(.*)$ http://$1.pcinside.info/$2 [L,R=301] |
Deze zet stript /nl/ uit de url en verwijst naar subdomein nl in plaats van www.
Nu moet ik de zaak omkeren. Dus het subdomein wordt weer www. Vervolgens moet er na de domeinextensie /nl/ tussen gekomen.
Voorbeeld: nl.domain.com/category/article-name-12345 >>> www.domain.com/nl/category/article-name-12345
Nu doe ik mijn best om htaccess te begrijpen (vandaar dat de comments er nog in staan, aangepast code example) maar het symbool gebruik in dit voorbeeld ging eigenlijk mijn pet al te boven. Ik snap dat $1 nl is en $2 de rest van de string is. Maar hoe ik nu de syntax correct krijg voor de nieuwe situatie, geen idee!
Is er iemand met wat meer programmeer ervaring die hierbij wil helpen?
Mijn beste gok is:
code:
1
2
3
4
5
| RewriteEngine On
RewriteBase /
#if not already blog.website.com
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.pcinside\.info$ [NC]
RewriteRule ^(nl)/(.*)$ http://www.pcinside.info/$1/$2 [L,R=301 |
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 13-01-2016 23:56 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.