Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-08 17:04
Ik heb vorige week een 128gb samsung evo micro sd kaartje gekocht voor mijn telefoon. Mijn doel was om er grootte films op te kunnen zetten voor mijn google carboard. echter kan ik niet een film van 15gb erop zetten want dan geeft windows aan dat het kaartje te klein is. als ik het kaartje dan formateer naar ntfs ziet me telefoon het kaartje niet maar kan de film er wel op. Ik kan het kaartje alleen maar formatteren naar ntfs of exFAT. Het toestel dat ik gebruik is een Asus zenfone 2 ze551ml. Wie heeft enig idee hoe ik de film op het kaartje krijg en het ook nog eens kan afspelen op me telefoon.

Mvg.
Thom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik denk dat je alleen ext4 kan gebruiken, dacht dat dit inmiddels al in Android was ingebouwd (SD kaart aanklikken, formatteren), anders even een tooltje zoeken op of Ubuntu/gParted live-cd gebruiken.

Het wordt vervolgens gemount via een protocol, dus voor het OS maakt het niks uit welk filesystem er gebruikt wordt op de SD.

FAT32 heeft inderdaad een limiet, exFAT is daarom ontwikkeld, alleen denk ik dat je beter af bent met ext4. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Android stock ondersteunt geen NTFS formaat maar idd exFat of Fat32. Daar loop je dan tegen de 4 Gb limiet aan van bestandsgrootes.

Je gaat grote films niet op je telefoon krijgen, tenzij je bijv. gaat rooten en een App als 'Paragon' in de store gaat gebruiken. Of middels een omweg, zonder root.

Lees anders ook even dit http://techpp.com/2015/06...ndroid-with-without-root/

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 13-01-2016 22:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310