Is volgens mij een vrij simpele vraag, en ik denk dat mijn berekeningen goed zijn, maar ik wil graag een bevestiging 
Ik heb een paar RGB led's (3W) welke ik in een projectje wil gaan gebruiken. Het zijn common cathode leds, welke ik met PWM wil gaan aansturen, zie deze afbeelding:

Aansluitspanning zal bijna zeker 5 volt worden (kan natuurlijk voor een andere spanning gekozen worden).
Ik heb de volgende gegevens van de LED:
Spanning weerstand = 5 - 2,5 = 5V
Weerstand R = U/I = 2,5/0,4 = 6,25Ohm -> 6,8Ohm
P=U*I=2,5*0,4=1Watt
Weerstand groene en blauwe led:
Spanning weerstand = 5 - 3,6 = 1,4V
Weerstand R = U/I = 1,4/0,35 = 4Ohm -> 3,9Ohm
P=U*I=1,4*0,35=0,49Watt
Deze weerstanden zijn berekend voor maximaal vermogen, welke ik vervolgens dmv PWM vanuit een ESP8266 wil gaan aansturen.
Zal dit zo gaan werken?
Edit:
Ik heb een website gevonden met bijna dezelfde schakeling.
De led ziet er hetzelfde uit:

Maar het schema klopt volgens mij niet:

De led heeft een common cathode (gemeenschappelijke min) terwijl in de schema een common anode (gemeenschappelijke plus) getoond wordt... toch?
Ik heb een paar RGB led's (3W) welke ik in een projectje wil gaan gebruiken. Het zijn common cathode leds, welke ik met PWM wil gaan aansturen, zie deze afbeelding:

Aansluitspanning zal bijna zeker 5 volt worden (kan natuurlijk voor een andere spanning gekozen worden).
Ik heb de volgende gegevens van de LED:
- DC Forward Voltage (VF): Red: 2.0-2.5Vdc, Green: 3.2-3.6Vdc, Blue: 3.2-3.6Vdc,
- DC Forward Current (IF): Red: 400MA/ Green: 350MA/ Blue: 350MA
Spanning weerstand = 5 - 2,5 = 5V
Weerstand R = U/I = 2,5/0,4 = 6,25Ohm -> 6,8Ohm
P=U*I=2,5*0,4=1Watt
Weerstand groene en blauwe led:
Spanning weerstand = 5 - 3,6 = 1,4V
Weerstand R = U/I = 1,4/0,35 = 4Ohm -> 3,9Ohm
P=U*I=1,4*0,35=0,49Watt
Deze weerstanden zijn berekend voor maximaal vermogen, welke ik vervolgens dmv PWM vanuit een ESP8266 wil gaan aansturen.
Zal dit zo gaan werken?
Edit:
Ik heb een website gevonden met bijna dezelfde schakeling.
De led ziet er hetzelfde uit:

Maar het schema klopt volgens mij niet:

De led heeft een common cathode (gemeenschappelijke min) terwijl in de schema een common anode (gemeenschappelijke plus) getoond wordt... toch?
[ Voor 19% gewijzigd door iMars op 13-01-2016 22:48 ]