Hey iedereen
(EDIT: ik heb dit topic als een vraag gepost, kan ook fout zijn nu ik de andere threads zie als discussie)
Ik ken zelf enorm weinig van alle onderdelen etc.
Ik heb zelf een build gemaakt op een site (zie onderaan) maar denk dat het niet echt goed is qua combinatie en juiste onderdelen, etc. Dus ik heb jullie hulp graag nodig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik probeer een nieuwe desktop samen te stellen. Ik wil vooral aan video editing en muziek productie doen. Af en toe een goede game spelen zoals CS:GO of iets sterkere grafische games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een schatting: maximum 1500 euro (inclusief scherm en toetsenbord). (Goedkoper is meer dan welkom! Ik heb in m'n lijstje nog geen rekening gehouden met scherm/toetsenbord dus
)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 923NW. Dit is maar 1440x900 en 19". Ik wil een full HD scherm kopen, maar zo goedkoop mogelijk, toch goede kwaliteit, om de prijs te drukken. Toetsenbord en muis kunnen ook nieuw zijn. (maar steeds zo goedkoop mogelijk, toch goede kwaliteit. Ik weet het, het is altijd een middenweg zoeken, maar 1500 euro is al een enorm bedrag voor me om hieraan te spenderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral voldoende werkgeheugen en een snelle processor zien er voor mij een must uit aangezien ik met muziek en video zal bezig zijn. Gaming is dan weer grafisch gericht. En wat qua HDD of SSD?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een merk als voorkeur. Zolang het degelijk is en makkelijk te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinige voeding, stille desktop, recentste intel generatie?
Ga je overklokken?
Ik wil maximum prestaties, maar ken eigenlijk niets van overklokken. Ik wil gewoon een degelijke desktop die optimaal naar kunnen kan draaien en die ik zelf makkelijk kan upgraden in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Tips, betere voorstellen voor de prijs te drukken maar toch nog goede kwaliteit is.
Feedback over de combinaties van onderdelen en welke fouten ik mogelijk heb gemaakt in de build-up.
Ik wil wel degelijk bang-for-buck krijgen maar toch nog een kwaliteitsvolle computer hebben. 1500 euro is echt de maximum. Ik heb zelf deze build gemaakt a.d.h.v. opzoeken, reviews etc. Maar echt verre van zeker.
Reeds aangepast lijstje op basis van reeds gegeven feedback zie je verder onderaan in een reactie van me.
Dit stond ook in de build lijst van die site, weet niet echt wat dit juist zeggen wil:
- Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
- fan 140mm
- Intel Z170 PCH max. 6 Geräte, RAID 0, 1, 5, 10, 600 MB/s
- USB 3.1 Controller 1.200 MB/s, USB 3.1, max. 127 Geräte
- USB 3.0 Controller 600 MB/s, USB 3.0, max. 127 Geräte
- CPU-Afhankelijk
- Gigabit 1 x RJ-45, 10/100/1000 MBit/s
I know, ik ben niet de slimste op dit gebied
.
Bedankt!
(EDIT: ik heb dit topic als een vraag gepost, kan ook fout zijn nu ik de andere threads zie als discussie)
Ik ken zelf enorm weinig van alle onderdelen etc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik probeer een nieuwe desktop samen te stellen. Ik wil vooral aan video editing en muziek productie doen. Af en toe een goede game spelen zoals CS:GO of iets sterkere grafische games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een schatting: maximum 1500 euro (inclusief scherm en toetsenbord). (Goedkoper is meer dan welkom! Ik heb in m'n lijstje nog geen rekening gehouden met scherm/toetsenbord dus
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu een Samsung Syncmaster 923NW. Dit is maar 1440x900 en 19". Ik wil een full HD scherm kopen, maar zo goedkoop mogelijk, toch goede kwaliteit, om de prijs te drukken. Toetsenbord en muis kunnen ook nieuw zijn. (maar steeds zo goedkoop mogelijk, toch goede kwaliteit. Ik weet het, het is altijd een middenweg zoeken, maar 1500 euro is al een enorm bedrag voor me om hieraan te spenderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral voldoende werkgeheugen en een snelle processor zien er voor mij een must uit aangezien ik met muziek en video zal bezig zijn. Gaming is dan weer grafisch gericht. En wat qua HDD of SSD?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct een merk als voorkeur. Zolang het degelijk is en makkelijk te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinige voeding, stille desktop, recentste intel generatie?
Ga je overklokken?
Ik wil maximum prestaties, maar ken eigenlijk niets van overklokken. Ik wil gewoon een degelijke desktop die optimaal naar kunnen kan draaien en die ik zelf makkelijk kan upgraden in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Tips, betere voorstellen voor de prijs te drukken maar toch nog goede kwaliteit is.
Feedback over de combinaties van onderdelen en welke fouten ik mogelijk heb gemaakt in de build-up.
Ik wil wel degelijk bang-for-buck krijgen maar toch nog een kwaliteitsvolle computer hebben. 1500 euro is echt de maximum. Ik heb zelf deze build gemaakt a.d.h.v. opzoeken, reviews etc. Maar echt verre van zeker.
Reeds aangepast lijstje op basis van reeds gegeven feedback zie je verder onderaan in een reactie van me.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 236,91 | € 236,91 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 347,50 | € 347,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 83,98 | € 83,98 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 79,80 | € 79,80 |
| 1 | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 29,39 | € 29,39 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.180,77 | |
Dit stond ook in de build lijst van die site, weet niet echt wat dit juist zeggen wil:
- Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
- fan 140mm
- Intel Z170 PCH max. 6 Geräte, RAID 0, 1, 5, 10, 600 MB/s
- USB 3.1 Controller 1.200 MB/s, USB 3.1, max. 127 Geräte
- USB 3.0 Controller 600 MB/s, USB 3.0, max. 127 Geräte
- CPU-Afhankelijk
- Gigabit 1 x RJ-45, 10/100/1000 MBit/s
I know, ik ben niet de slimste op dit gebied
Bedankt!
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 19:39 ]