samba lijkt nt

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb een w2k compu en een linuxbakje. Op de linuxbak heb ik samba geinstalleerd. Als ik in w2k deze sambaschijf benader en ik druk op properties dan staat daar dat de gedeelde directory draait op windows nt 4.2 :?
Hoe kan dit? Waarom staat daar niet gewoon linux of mandrake 8.0 of zoiets??????

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat heb ik hier ook. Erg leuk om te zien hoe goed Samba de boel 'nabootst' :)
Nou... hoe leg je dat uit... windows 'ziet' Samba als NT bak (door hetzelfde protocol e.d.) en daarom trekt het daarbij de conclusie dat het een NT machine is. Overigens is (uiteraard) voor een goede werking een melding van het goede OS totaal niet relevant :)
Officieel (uit Microsofts oogpunt) gezien kan je met Windows networking ook alleen op Windows bakken connecten (dat was Microsofts bedoeling ook waarschijnlijk), maar ja... officieel heeft iedereen Windows ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

euhh...dit staat ingesteld in je samba-conf.
En je zit met een Windows-netwerk-simulator te werken..en ja..dan moet hij (Samba) toch ook net doen alsof hij een M$ Windoos-bak is :P

• x-wolf
Maar waarom dan windows nt 4.2? :?
Waarom niet nt 4.0 of w98?

• x-wolf
Op donderdag 21 juni 2001 00:07 schreef pret het volgende:
euhh...dit staat ingesteld in je samba-conf.
En je zit met een Windows-netwerk-simulator te werken..en ja..dan moet hij (Samba) toch ook net doen alsof hij een M$ Windoos-bak is :P
Volgens mij bedoel jij de tekst achter 'comment =' in smb.conf. Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is als je op properties klikt met je rechtermuisknop en dat er dan staat dat het os van de sambaserver windows nt 4.2 is. Heel typisch..... (en heel erg MS$ als je het mij vraagt |:( )

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 00:11 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel jij de tekst achter 'comment =' in smb.conf. Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel "announce version = 4.2 " en "announce as = NT Server". Deze kun je ook veranderen in "announce version = 2.6" en "announce as = Win95" (bij Protocol Options btw 8-) )

Verwijderd

Die samba van mij denkt dat I win2k is...

"
announce version = 5.0
"

l8ter

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op donderdag 21 juni 2001 00:11 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel jij de tekst achter 'comment =' in smb.conf. Dat bedoel ik niet. Wat ik bedoel is als je op properties klikt met je rechtermuisknop en dat er dan staat dat het os van de sambaserver windows nt 4.2 is. Heel typisch..... (en heel erg MS$ als je het mij vraagt |:( )
Altijd leuk om onervaren sysadmins mee te pakken.

Huh, ik zie hier een Windows NT 5.3 server op het netwerk... >:)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Pagina: 1