Vraag

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-10 18:46
Beste,

Ik fotografeer nu 2 jaar met plezier met een nikon d7000 ook hier al wat lenzen voor aangeschaft. Naast de interesse in fotografie heb ik dat ook met filmen, nu heb ik 4 gopro kamera's waar ik veel plezier aanbleef. Alleen nu het volgende, een kennis van mij die heeft een bedrijf in tv's, action cams & witgoed. Nu heeft die mij gevraagd of ik voor hen product (unbox) video's kan maken.

Voor mij geen probleem tot zover, het enige probleem waar ik mee speel is de kamera. Ik loop veel rond op festivals en zie vaak op de wat kleinere feesten dat er vaak gefilmd wordt met een Lumix of Sony. Nu valt Sony voor mij al buiten de boot i.v.m de prijs. Nu is mij oog gevallen op een Lumix dmc G6 of de Nikon D7100.

Belichting en ect is allemaal al aanwezig.

Ik heb een budget van +/- €800. Liefst met minimaal 1080-60 fps

Wat zou jullie advies zijn.

Lenzen in bezit nikon:

Sigma 70-200 os
Nikon 50 mm af-s
Nikon 10 mm fisheye
Tamron 17-50 VC

Groeten,

Yannic

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Waarom niet gewoon je D7000 gebruiken :?

Voor een unbox video heb je geen 60fps nodig, lijkt mij. Maar misschien heb jij spectaculaire ideeën waarvoor dat toch nodig is, ik ben benieuwd!

[ Voor 65% gewijzigd door Hahn op 13-01-2016 21:04 ]

The devil is in the details.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Ik zou eerst eens gaan spelen met je D7000, en dan kijken wat je daadwerkelijk mist aan je camera (als je al iets mist).

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Zowel de D7000 als de D7100 kunnen maar tot 30fps (in 1080P welteverstaan, 1080i wil je liever niet)

Hoevaak heb je al gefilmd met je D7000, doe je dit dan in de auto stand, of op de M stand? Wat zijn je ervaringen ermee?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor mij geen probleem tot zover, het enige probleem waar ik mee speel is de kamera. Ik loop veel rond op festivals en zie vaak op de wat kleinere feesten dat er vaak gefilmd wordt met een Lumix of Sony.
Dus je hebt geen problemen met je D7000, hebt een mooie en diverse set aan lenzen, hebt een opdracht gekregen om een unboxing video te doen en laat je vervolgens leiden door het feit dat random mensen op een festival aan het filmen zijn met een Lumix of Sony?

Waarom zou je willen upgraden vraag ik mij af? Het lijkt mij eerder een impulsaankoop, dat zou zonde zijn.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-11 08:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Waarom valt Sony buiten de boot? De Sony RX100 III valt precies binnen jouw budget met een vanaf prijs van €669,- en heeft een zeer goede beeldkwaliteit.

Zie ook de Tweakers review van de Sony Cyber-shot RX100 III.

"When you grow up your heart dies"

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Lekker met de D7000 beginnen. Pas als je dan tegen echte beperkingen (een unboxing hoeft voor mij geen 60fps te zijn) aanloopt zou ik verder kijken.

• Yannic92
Voor een unbox video heb je geen 60fps nodig, lijkt mij. Maar misschien heb jij spectaculaire ideeën waarvoor dat toch nodig is, ik ben benieuwd!
Klopt, maar ik wil uiteindelijk de kamera ook voor andere doeleinden gebruiken met minimale slowmo beelden en dan is 30 niet echt aan te raden.

• Yannic92
Ventieldopje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 02:56:
[...]

Dus je hebt geen problemen met je D7000, hebt een mooie en diverse set aan lenzen, hebt een opdracht gekregen om een unboxing video te doen en laat je vervolgens leiden door het feit dat random mensen op een festival aan het filmen zijn met een Lumix of Sony?

Waarom zou je willen upgraden vraag ik mij af? Het lijkt mij eerder een impulsaankoop, dat zou zonde zijn.
Wat mij opvalt is dat je het diafragma niet kunt veranderen tijdens het filmen, sowieso al niet in liveview. maar dat lijkt mij toch wel van belang. Op zich veranderd er niet veel aan de opstelling tijdens een unboxing video. volgens mij vanaf de D600 moet dat wel kunnen, maar die licht met de prijs net eventjes wat te hoog.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 18:19
Nikon heeft inderdaad niet de mogelijk om het diafragma te wijzigen op oudere camera's, maar misschien dat je iets kunt met een oude AF-D lens. Hiermee kun je het diafragma op de lens zelf wijzigen, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe de camera hierop reageert. Ik zie dat je nogal een eind weg woont volgens je profiel, misschien dat je zo'n lens kunt lenen van iemand in de buurt? Het maakt qua test niet zoveel uit welke lens je erop zet natuurlijk ;)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 15:55
Waarom zou je het diafragma tijdens het filmen willen veranderen? Om de DOF tijdens het filmen aan te passen? Qua belichting wil je tijdens een unboxing juist alles op manual hebben staan zodat deze constant is. Op auto gaat het teveel veranderen als je opeens een wit boekje in beeld heb en daarna opeens iets donkers. Dat wil je niet. Diafragma aanpassen betekent dan ook een andere sluitertijd of iso waarde moet instellen tegelijk tenzij je dat op auto zet en dat moet je willen voorkomen.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Toch zou ik nog veel meer gaan leren, oefenen en expirimenteren met je huidige camera en lenzen. Dan pas ga je merken wat je wel en niet kan met je camera. Denk aan dingen als met welke brandpuntsafstanden je wilt gaan filmen, of je een ND filter nodig hebt of niet, of je handmatig wilt gaan focussen, etc.

Je kan nu blind nieuwe apperatuur gaan aanschaffen, maar wij weten niet wat je nodig hebt en roepen dus ook maar wat. Als je dus nu its koopt merk je over een paar maanden dat je toch net die paar features mist waarvan je nu nog niet weet dat je ze wilt hebben.

Ga dus lekker aan de slag met je huidige gear, en maak zo een lijstje van dingen die goed bevallen (en dus wilt houden) en dingen die je beter / erbij wilt hebben voor een volgende camera.
Pagina: 1