Rode punten en strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Snorlaxx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-01 20:35
Ik heb een MSI GTX 750-Ti en krijg de laatste tijd een soort rode punten en lijnen in mijn scherm als ik een wat zwaarder spel speel. De lijnen en stippen bewegen erg snel.
Hier is een foto die ik even snel genomen heb: https://onedrive.live.com...Bw&v=3&ithint=photo%2cjpg

Iemand hier enig idee wat dit veroorzaakt en hoe ik er vanaf kan komen?

Verwijderd

Heb je je gpu overclocked? Wat is je hele systeem? Al getest met onboard gpu(Bijv. intel hd graphics XXX(X))? Wat is dat 'zwaardere' spel?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt er op dat de videokaart problemen geeft.

• Snorlaxx
Bedankt voor de snelle reactie! Heb mijn videokaart geoverclocked met Afterburner ging erg lang goed zonder enige problemen. Heb na deze problemen de kaart niet meer overgeclocked. Het spel was Insurgency maar heb dit probleem met meerdere spellen gehad.

Hoe kan ik eventueel met de onboard graphics testen of dat wel werkt?

Moederbord: Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI
CPU: AMD A-10 6800K

[ Voor 16% gewijzigd door Snorlaxx op 13-01-2016 20:42 ]

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Test het met de APU van je processor.

• Snorlaxx
KappaRoss schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:42:
Test het met de APU van je processor.
Hoe kan ik dit doen?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Aansluiting op je moederbord pakken ipv de videokaart (videokaart zit horizontaal,moederbord zijn de aansluitingen daarboven, verticaal.
De videokaart aansluiting wel los koppelen. Mocht je niks zien een Bios instelling wijzigen naar APU ipv PCI.

我的名字是Mirno

• PilatuS
  • Niet online
mirno schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:44:
[...]

Aansluiting op je moederbord pakken ipv de videokaart (videokaart zit horizontaal,moederbord zijn de aansluitingen daarboven, verticaal.
De videokaart aansluiting wel los koppelen. Mocht je niks zien een Bios instelling wijzigen naar APU ipv PCI.
Videokaart uit het systeem halen dus.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

PilatuS schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Videokaart uit het systeem halen dus.
Kan ook, hoeft niet.

我的名字是Mirno

• Snorlaxx
Heb de grafische kaart er uit gehaald, zonder werkt alles prima

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Je videokaart is gebraden. Die heeft te lang te snel gelopen. De enigste oplossing is een nieuwe videokaart. Jou chip is intern gebraden en daar is niets aan te doen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Zoals arbraxas hierboven zegt.

• Snorlaxx
Tja dat is jammer, denken jullie dat ik enige kans zou hebben als ik hem terug zou sturen, heb hem nu 1 jaar

Verwijderd

Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Maar ik geef je heel, heel weinig kans. Succes nog ;)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:16:
Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Maar ik geef je heel, heel weinig kans. Succes nog ;)
Hoezo weinig kans ? Je kan gewoon RMA claimen en een nieuwe krijgen. Ze kunnen nooit zien of een CPU of GPU overgeklokt is. De overklok staat in de BIOS bij een CPU en in de overklok software bij een GPU, tenzij je een BIOS gaat moddden van een GPU kan je nergens zien of iets overgeklokt is geweest. De vraag is ook of de kaart door overklokken kapot gegaan is. Als dit de oorzaak zou zijn moet je natuurlijk niet gaan lopen zeuren en een false RMA indienen. Aan de andere kant kan de kaart ook gewoon normaal kapot gegaan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2016 21:21 ]

• Snorlaxx
Allemaal bedankt, ik zal hem terug sturen eens kijken of dat nog wat wordt

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zou eerst even kijken of je de artifacts weg zijn nadat je terug zit op de stock clocks. Als dat niet het geval is zou je je kaart iets kunnen underclocken (maar dan kan je hem eigenlijk al beter RMA'en).

Verder kan je de kaart prima RMA'en. MSI's Warranty Exclusions zegt niets over overclocken, en de meeste OEM's staan het volgens mij in de praktijk gewoon toe, mits je er niet absurde voltages doorheen pompt. Zeker als je first-party software (MSI Afterburner in dit geval) gebruikt hebt. Tenzij er dus echt aantoonbare, fysieke schade is aan de kaart, maar dat lijkt me sterk.

[ Voor 5% gewijzigd door Rhin op 13-01-2016 23:19 ]

Pagina: 1