Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel werkuren registratie sheet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-10 13:13
Hallo,

Ik ben bezig met een excel sheetje aan het maken om makkelijk mijn werkuren bij te houden,
Nou heb ik een mooie gevonden op het WWW, En deze samen gevoeg met mijn uren overzicht.
Maar wat ik nog niet voor elkaar weet te krijgen, is om het uren overzicht te koppelen aan mijn gemaakte uren, Ik op op Blz 3,4 van mijn excel een uren overzicht staan.
Deze wil ik eigenlijk laten koppelen met de agenda weergave van blz1, en als ik dan mijn uren er in zet dat die automatisch worden bijgeschreven op de andere bladen

als ik bv de begin tijd op N4 en eind tijd op O4 invul, Dat die ze automatisch bijgeschreven worden in het 2de blad "2016', en als ik via de knopjes loop terug te klikken in der werkdagen dat het sheetje automish de gegevens er zet van de jaren, 2015, 2014, 2013 ect

is dat mogelijk ?
Alvast bedankt :)

Sheetje dropbox-> klikje

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ga geen Excelsheet van onbekenden downloaden van Dropbox :P Nog los van de beveiliging: dat bestand bestaat er over een jaar niet meer, dus kan dan niet meer worden gebruikt door anderen om ook van te leren. Dus: wat is je code en structuur tot nu toe, waar loop je vast? Klinkt alsof je een eind moet komen met functies als horizontaal / verticaal zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeadlyGast
F_J_K schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:57:
Ik ga geen Excelsheet van onbekenden downloaden van Dropbox :P Nog los van de beveiliging: dat bestand bestaat er over een jaar niet meer, dus kan dan niet meer worden gebruikt door anderen om ook van te leren. Dus: wat is je code en structuur tot nu toe, waar loop je vast? Klinkt alsof je een eind moet komen met functies als horizontaal / verticaal zoeken.
Dankje voor je reactie,

Na, Dat snap ik ook wel.
Ik zal een plaatje online slingeren
Bij het overzicht ken je zien dat de uren leeg zijn, en ik wil eigenlijk dat hij de begin/eind uren uit de 2013 overneemt, En dan kijk naar de Datum. Dus als ik in de agenda door scroll naar jaar 2014,2015, 2016. Dat hij dan in het overzicht automatisch die begin/eind tijd laat zien en ik zou eventueel bij lege uren nieuwe invoer dat daar willen kunnen invoeren en dat hij dan automatisch dat op de goede locatie bij het juiste blad zet,

Uren overzicht.
Overzicht

Uren 2013
Uren 2013

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ja, dat zou ik ook wel willen.
En dat je dan op een knop drukt en direct thuis bent.

Hoe denk je zelf dat je dit gaat oplossen? Formules, macro's. Het is vast mogelijk maar ik mis je eigen inzet een beetje.

👑

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zo te zien wordt inderdaad zwaar geleund op VBA. Dan is het simpelweg de code wat uitbreiden. Dan zie boven :P

Als je geen VBA kent en alleen kant-en-klare brokken kopieert dan moet je het niet willen proberen, IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-01-2016 09:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeadlyGast
ajakkes schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:38:
Ja, dat zou ik ook wel willen.
En dat je dan op een knop drukt en direct thuis bent.

Hoe denk je zelf dat je dit gaat oplossen? Formules, macro's. Het is vast mogelijk maar ik mis je eigen inzet een beetje.
Die direct naar huis knop zou helemaal fantastisch zijn, Zit ik weer een keer aan t werk op Texel, Klik Hoppa Thuis. Heerlijk zou dat zijn.

Wat mij wel lukt, is om de begin/ eind tijd er automatisch in te krijgen. Maar ik krijg ze niet gekoppeld dat ze de andere tijden laten zien als ik in het overzicht naar een andere jaar door klik. Dan veranderen ze niet mee.

• DeadlyGast
F_J_K schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:54:
Zo te zien wordt inderdaad zwaar geleund op VBA. Dan is het simpelweg de code wat uitbreiden. Dan zie boven :P

Als je geen VBA kent en alleen kant-en-klare brokken kopieert dan moet je het niet willen proberen, IMHO.
VBA is niet geheeld mijn ding ik zit meer inde automatisch aangestuurde robotsystemen

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

=vertikaalzoeken(jaar&maand&dag;cellenmettijden;kolom3;ONWAAR)

Zoiets?

👑

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
als vba niet je ding is, zou ik hier niet aan beginnen.
urenverdeelstaten zijn lastige materie: je moet met enorm veel dingen rekening houden. werkroosters, overwerk, rookpauzes, flexpotjes, vakantieuren, ziekteuren, etc.

Houdoe

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad, dan KISS. (Keep it simple). Ga voor een eenvoudige tabel met eenvoudige functies - en dus handmatige maandelijkse of jaarlijkse correcties. Dat geeft IMHO minder kans op niet-ontdekte fouten. Hoewel het natuurlijk leuk is om te automatiseren (wil ik ook meestal :+ ) is een keer per jaar een jaar-correctie doen minder werk dan alle mogelijke uitzonderingen uitschrijven.

(Of ga eerst een tijdje 'spelen' met VBA, als je via automatisch aangestuurde robotsystemen andere talen al kan dromen dan is VBA een eitje).

Pagina: 1