Onstabiel Netwerk 4-appartementen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Beste Tweakers,

Ik woon in een huis waarin 4 appartementen zitten. Mijn appartement bevind zich op de bovenste etage, 3 hoog. Onder mijn woning zitten nog 2 appartementen en daar weer onder zit nog een appartement. Alle appartementen beschikken over een internet(bedraad) aansluiting, echter functioneert die van mij niet (sinds de zomer ingetrokken, nooit werkend geweest) . Beneden vanaf de modem is een kabel aangelegd helemaal naar boven naar mijn appartement, alleen werkt de aansluiting dus niet. Hij heeft het nooit gedaan, en ik 'tap' mee op WiFi van de onderburen. Echter, is dit een niet al te best signaal... Erg onstabiel, valt vaak weg en mijn Sonos kan nauwelijks een half uur achter elkaar afspelen zonder dat hij uit valt.

Wat heb ik zelf gedaan om dit op te lossen?
  1. De eerste stap die ik nam was, natuurlijk, contact op nemen met de huurbaas. Ik heb hem gevraagd wat we hier aan kunnen doen omdat ik gewoon fatsoenlijk internet wil. Er kwam iemand langs, die er vrij weinig verstand van had. Ik moest eerst zelf maar even de utp kabel, die in een wand contact doos binnenkomt, afknippen, strippen en een 'directe' aansluiting van maken. Wat ik al verwachtte, maakte dit geen verschil en werkte de aansluiting nog steeds niet.
  2. Nogmaals contact gehad met de verhuurder, er kwam nu een klusjes man langs met wat meer verstand van zaken. Na opnieuw de kabel te strippen en opnieuw een nieuwe aansluiting maken, bleek hij het nog niet te doen. De beste man kwam tot de conclusie dat de kabel het niet deed (goh...... 8)7 ). Hij had geen idee hoe het mogelijk was, en een nieuwe kabel trekken was zo goed als onmogelijk zei die. De beste oplossing was, volgens hem, om een repeater een verdieping lager neer te zetten. Dit had als resultaat: redelijke internet snelheid, maar viel nog steeds uit zo nu en dan
Mijn vraag aan jullie?
Wat is de beste oplossing om mijn netwerk zo stabiel mogelijk te maken, en geen nieuwe kabel hoef te trekken? En hoe kan het mogelijk zijn dat een kabel, die er wel ligt, het gewoon weg niet doet?

- Heb ik de repeater verkeerd ingesteld? Het internet doet het dus soms, en als het het doet is het goed (genoeg), alleen valt vaak weer even weg.
- Ik overweeg om een MoCA aansluiting voor te stellen aan de verhuurder er is wel een coax aansluiting

Zo ziet de situatie er schematisch uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bUmGkbx.jpg?1

Beste antwoord (via daannvd op 29-01-2016 09:01)

Anoniem: 80487

Als die kabel aan beide kanten is voorzien van een nieuw UTP stekkertje zit er tussenin ergens een breuk. (mits het probleem zich niet bij het modem bevind, zoals een dood of uitgeschakeld poortje, en mits men de kabel juist heeft geknepen)

Stabiel internet met WiFi is geen exacte wetenschap en vooral veel trial and error... zeker in houtje touwtje situaties.

De eerste vraag die bij mij naar boven komt: Hoezo is er geen nieuwe kabel te trekken?
Er zit een kabel dus er lopen leidingen, dus daar kan gewoon een nieuwe kabel doorheen? Mensen hebben de neiging die dingen moeilijker te maken dan ze zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 13-01-2016 18:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Als die kabel aan beide kanten is voorzien van een nieuw UTP stekkertje zit er tussenin ergens een breuk. (mits het probleem zich niet bij het modem bevind, zoals een dood of uitgeschakeld poortje, en mits men de kabel juist heeft geknepen)

Stabiel internet met WiFi is geen exacte wetenschap en vooral veel trial and error... zeker in houtje touwtje situaties.

De eerste vraag die bij mij naar boven komt: Hoezo is er geen nieuwe kabel te trekken?
Er zit een kabel dus er lopen leidingen, dus daar kan gewoon een nieuwe kabel doorheen? Mensen hebben de neiging die dingen moeilijker te maken dan ze zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 13-01-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Er zijn veel slechte UTP kabels in de omloop die het na X aantal meter niet/slecht doen. Misschien heb jij er een te pakken :(. En een nieuwe kabel trekken is toch niet zo'n probleem sinds je dat nu al een keer heb gedaan :P
En waarom is er geen kabel getrokken vanaf die sitecom router? lijkt mij makkelijk en een stuk logischer

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 691473 op 13-01-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:47
Als internet in je huurcontract zit gewoon nogmaals naar de huurbaas gaan en laat hem maar zorgen dat hij het oplost (of op laat lossen)en uiteraard voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:22:
En waarom is er geen kabel getrokken vanaf die sitecom router? lijkt mij makkelijk en een stuk logischer
Moet die sitecom wel geconfigureerd staan als accesspoint/switch en niet als router... de meeste mensen gooien zo'n ding neer en vinden het goed maar hebben vervolgens een rare aansluitsituatie. Ziggo router, sitecom router, lan. Leuk met je portforwards ook.
Ik zou in de schoenen van TS naar het Ziggo modem willen. Die Sitecom is wellicht van iemand anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 13-01-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Bedankt voor de snelle reacties!
Anoniem: 80487 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:22:

De kabel is aan beide kanten voorzien en heb de kabel op verschillende poorten van de modem aangesloten.
Waarom er geen nieuwe kabel getrokken kan worden? De klusjes man stelde dat het nogal een werk is gezien de indeling van de woning, en omdat volgens hem een repeater stabiel genoeg moet zijn, was dat de beste oplossing. Bij mij kriebelt deze reactie ook, vooral omdat je gewoon huur betaald ook voor het internet. Ik overweeg ook sterk om dan gewoon terug naar de verhuurder te gaan en dit te 'eisen'. Maar omdat de verhuurder dus denkt dat zo'n repeater goed genoeg is gaan ze waarschijnlijk moeilijk doen.

Ik snap die verhuurder niet, ik zal echt niet de enige huurder blijven, waarom niet direct goed oplossen?

Bovendien vroeg ik me af, om de verhuurder een mogelijkheid te geven, of een MoCA aansluiting ook een mogelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:11
Waarom lees ik nergens of de kabel ook daadwerkelijk getest is?

Test hem eerst eens met een kabeltester. Als daaruit blijkt dat de stekkers nog steeds niet goed zitten of de kabel stuk is. Gewoon een nieuwe (laten) trekken. Kabel zit er al. Dus zeggen dat het niet mogelijk is kan wel maar is niet zo.

MoCa werkt als een speer in mijn ervaring. Maar is wel duur.

[ Voor 9% gewijzigd door __R__ op 13-01-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
__R__ schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:57:
Waarom lees ik nergens of de kabel ook daadwerkelijk getest is?

Test hem eerst eens met een kabeltester. Als daaruit blijkt dat de stekkers nog steeds niet goed zitten of de kabel stuk is. Gewoon een nieuwe (laten) trekken. Kabel zit er al. Dus zeggen dat het niet mogelijk is kan wel maar is niet zo.

MoCa werkt als een speer in mijn ervaring. Maar is wel duur.
Vergeten te vermelden, maar is wel gebeurd met een kabeltester door de klusjesman. Hieruit bleek dat hij het inderdaad niet doet. Ik ga het voorstellen dat ze dit gaan doen! Ik laat hun reactie weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Een mogelijk alternatief is een Powerline-setup, dan loopt het ethernetsignaal via het lichtnet.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:53
2 nieuwe utptjes tegelijk trekken en je bent klaar,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14
Alex) schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:02:
Een mogelijk alternatief is een Powerline-setup, dan loopt het ethernetsignaal via het lichtnet.
Powerline is een last-resort, net als wifi en repeaters.

Moca is iets wat stabiel werkt: Om een moca signaal over de zeik te krijgen moet je goed je best doen. Powerline stuitert al als de iemand ff een oven aanslingert, een brakke adapter, brakke kerstverlichting, alles wat brak is...

Kabel is de beste optie. Daarna moca.

En in je eigen appartement een fatsoenlijke dualband router. 2.4Ghz voor de antieke shit die echt niet anders ondersteunt, en 5Ghz voor de stabiele/snelle verbinding.

Weinig budget? voor 50 eur koop je al een KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Goed nieuws, het is ze uiteindelijk gelukt om een kabel te trekken. Nu nog een router aanschaffen.

Wat is jullie advies voor mijn situatie? Zit zelf aan een dualband router van ongeveer 80euro te denken.

Is de router die DJsmiley voorstelde, de beste keuze?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 23:03

WTM

Hoe komt internet binnen? Router achter router is niet aan te raden. Neem aan dat beneden een router staat? Het is van ziggo, die is dus bezig als router. Jij moet een accesspont hebben, kan router zijn.

Je deelt wel dingen met de rest in het huis, niet ideaal!

[ Voor 42% gewijzigd door WTM op 22-01-2016 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Het is in dit geval heel verstandig een eigen router aan te schaffen, anders deel je het netwerk met alle andere gebruikers, zou ik persoonlijk niet willen.

Een router isoleert je afdoende van de rest en levert je ook je eigen wifi.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als er beneden al een router staat die naar behoren functioneert heb je er boven niet nog eentje nodig. Als je een desktop hebt en ook nog wifi wilt kunnen gebruiken, dan kan het handig zijn om een switch+AP weg te zetten.

KPN verkoopt de "Wifi versterker", dat is een switch + 802.11ac access point. Hoewel de naam doet vermoeden dat het alleen met KPN werkt, is het ding gewoon voor iedereen te koop. Momenteel kun je 'm bij Telfort krijgen voor € 50.

Ik lees veel goede verhalen over dit ding (o.a. hier: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99), dus misschien het overwegen waard?

[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 23-01-2016 02:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juist een router nemen, absoluut geen accesspoint. Vanuit security oogpunt wil je die netwerken gescheiden houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"Vanuit security oogpunt", dat is toch juist waar firewalls op je clients voor zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Alex) schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 03:59:
"Vanuit security oogpunt", dat is toch juist waar firewalls op je clients voor zijn?
Nee. Je wil gewoon niet dat er traffic mogelijk is tussen de clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 03:59:
Router achter router werkt prima, is vooral lastig te beheren als je een (thuisnetwerk) hebt wat bestaat uit X netwerken in en achter elkaar, maar aangezien de rest van het netwerk niet van TS zelf is zal TS daar waarschijnlijk ook niet in sleutelen, en dan is het verder niet echt een probleem om er een tweede router achter te zetten om je eigen netwerk te maken.
Je kan vertrouwen op firewalls op je client, maar een router waarmee je huisgenoten sowieso niet bij je pc kunnen is gewoon een prettige garantie (Vond ik zelf altijd iig)
Is ook het enige scenario waarin ik dubbel-NAT zou aanraden, behalve hier nooit doen want als de rest van het netwerk ook van jezelf is maak je er een puinzooi van, maar in dit geval kan het nuttig zijn.
Enige waar TS op moet letten is dat hij de DHCP instelt om een ander subnet te gebruiken dan de Ziggo.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Bedankt voor alle reacties. Toch is het me nog niet helemaal duidelijk, aangezien men elkaar hier nog al tegen spreekt. De een zegt een AP vanwege het feit dat router achter router niet goed werkt, de andere een router gezien de security overwegingen. Nog even de situatie verduidelijken:

- Beneden komt het internet inderdaad binnen in een router/modem van ziggo
- Kabel naar boven waar dus een AP/router moet komen
- Ik ben niet erg bang voor veiligheid, aangezien ik de medebewoners vriendelijk/niet heel technisch inschat.
Tsurany schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 03:40:
Juist een router nemen, absoluut geen accesspoint. Vanuit security oogpunt wil je die netwerken gescheiden houden.
Begrijp ik het goed dat een AP de beveiliging van de router neemt? En dus, mocht je veranderingen aan willen brengen in de versleuteling, dat die zowel in de router als in je AP overeen moeten komen? Of klopt dat niet?
RGAT schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 06:39:
[...]
Router achter router werkt prima, is vooral lastig te beheren als je een (thuisnetwerk) hebt wat bestaat uit X netwerken in en achter elkaar, maar aangezien de rest van het netwerk niet van TS zelf is zal TS daar waarschijnlijk ook niet in sleutelen, en dan is het verder niet echt een probleem om er een tweede router achter te zetten om je eigen netwerk te maken.
Je kan vertrouwen op firewalls op je client, maar een router waarmee je huisgenoten sowieso niet bij je pc kunnen is gewoon een prettige garantie (Vond ik zelf altijd iig)
Is ook het enige scenario waarin ik dubbel-NAT zou aanraden, behalve hier nooit doen want als de rest van het netwerk ook van jezelf is maak je er een puinzooi van, maar in dit geval kan het nuttig zijn.
Enige waar TS op moet letten is dat hij de DHCP instelt om een ander subnet te gebruiken dan de Ziggo.
Ik ben inderdaad niet van plan aan de rest van het netwerk te gaan sleutelen. Het enige wat ik nodig heb is een stabiel netwerk boven in mijn appartement wat ik als enige beheer, en dus onafhankelijk ben van mede-bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een AP zal geen apart netwerk opzetten, dan zit je dus op het gedeelde netwerk. Door een router te gebruiken zorg je voor een scheiding tussen de netwerken en kunnen de andere bewoners niet zomaar op jouw netwerk komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Tsurany schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:08:
Een AP zal geen apart netwerk opzetten, dan zit je dus op het gedeelde netwerk. Door een router te gebruiken zorg je voor een scheiding tussen de netwerken en kunnen de andere bewoners niet zomaar op jouw netwerk komen.
Oke, als ik dit zo lees ligt hier toch wel mijn voorkeur. Wat is de beste optie voor een dualband router voor +/- 70€?
Ik heb al even gezocht tussen de aankoopadviezen, echter gaan deze vaak over routers met een budget 150€+..

(ps. ik weet dat dit nu neigt naar een componenten aankoopadvies. Gezien dat er een hele situatie is beschreven laat ik het eerst nog maar even onder dit topic staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:53
Even een vraagje tussendoor,

Welke wifi repeater is er aangeschaft? Want wellicht dat je dit apparaat kunt gebruiken om bedraad naar draadloos om te zetten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Ja en in dat geval kun je volstaan met een router zonder wifi wat allicht weer goedkoper is en die repeater als accespoint achter die router zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Er is een asus rp-n53 aangeschaft.

pricewatch: Asus RP-N53 N600

(Heb mijn ethernet kabel hier nu op aan gesloten en gebruik hem nu als AP, nog niet heel goed kunnen testen. Zag het meer als een tijdelijke oplossing.)

Wat denken jullie van deze twee?

pricewatch: D-Link DIR-860L
pricewatch: TP-Link Archer C5

[ Voor 64% gewijzigd door daannvd op 23-01-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
(laat maar, was al opgelost}

[ Voor 96% gewijzigd door Mathijs op 23-01-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
daannvd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:26:

(Heb mijn ethernet kabel hier nu op aan gesloten en gebruik hem nu als AP, nog niet heel goed kunnen testen. Zag het meer als een tijdelijke oplossing.)

misschien ligt het aan mij maar als je voor een apartementje gaat en niet voor een heel huis, en vervolgens ook nog eens gebruik maakt van een door 4 gedeeld netwerk, (laat ik voor het gemak uitgaan van +/- 200/20 (dus 50/5 per apartement) dan heb je echt geen archer C5 nodig. maar zal een wdr3600 ook prima volstaan, ik heb inmiddels al een hele tijd eentje die het perfect (vooral met openwrt firmware) doet, misschien dat je eventueel naar een C2 kunt kijken, maar daar schijnen wat software problemen in te zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 22:49
G
i-chat schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:23:
[...]

misschien ligt het aan mij maar als je voor een apartementje gaat en niet voor een heel huis, en vervolgens ook nog eens gebruik maakt van een door 4 gedeeld netwerk, (laat ik voor het gemak uitgaan van +/- 200/20 (dus 50/5 per apartement) dan heb je echt geen archer C5 nodig. maar zal een wdr3600 ook prima volstaan, ik heb inmiddels al een hele tijd eentje die het perfect (vooral met openwrt firmware) doet, misschien dat je eventueel naar een C2 kunt kijken, maar daar schijnen wat software problemen in te zitten,
Gezien idd een ongelooflijk beest van een router voor het appartement niet benodigd is, zou bijvoorbeeld deze D-Link ook niet misstaan: http://tweakers.net/price...d-gigabit-router/reviews/. Voor de 49 euro mag het de kop niet kosten; ben je van 5 GHz voorzien en kan je ook gebruik maken van de nieuwere AC-standaard. Helaas geen USB ... dat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 09:15
daannvd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:26:

Ik heb zelf de D-Link, geflashed naar Dd-wrt. Prima router voor een mooi prijsje, stabiel en een hele nette doorvoer. Gister toevallig nog een bestand binnen gehaald met 15MB/s op een 120Mbit Ziggo lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Deze situatie is alles behalve 'aan te raden'. :(
You're screwed. |:(
Ik zou zo its niet pikken van een verhuurder als het echt een normaal kompleet zelfstandig appartement bereft. 9bij een studentenhuisvesting kan ik me nog zoiets voorstellen).

Een verbinding word geshared onder alle bewoners, dus : 8)7

1- De snelheid kan door een bewoner heel snel worden vertraagd/opgeisd als die bv. van usenet download.
je moet dan niet op dat moent proberen bv te gaan gamen,netflix kijken enz.
2A- Je deelt allemaal hetzelfde IP adres naar buiten toe, waardoor sommigen diensten niet meer dan 1 keer zullen doen. Ik denk dan aan bijv ip-tv of beveiligingsdiensten (woonveilig).

2B- Je deelt allemaal hetzelfde IP adres : Tim Kuijk (stichting brein) of nog erger opsporingsdiensten (internet fraude) of (of *porno) zullen niet (goed) onderscheid kunnen maken bij zaken die niet door de beugel kunnen en zullen jullie allemaal de klos zijn.("Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door derden niet uit" & "Brein wil met systeem automatisch grootschalige uploaders opsporen" ).

3. Je hebt nooit de regie over de verbinding en kunt ook niet evn de klantenservice van de provider bellen en vragen om hulp resp. de modem even resetten enz bij storingen.

Welke provider heb je (bij de hoofdaansluiting) ?

Ik zou wel bij/naast of zelfs grotendeels ipv. de modem een beest van een router zetten en de modem zelf op "bridged mode'modus (door de klantenservice indein niet zelf mogelijk). Dan een lichte(re) router bekabeld in elk appartement verbinden met de router bij de modem. De hoofdrouter zal dan wt traffic control moeten kunnen bijv zodat minstens de snelheid gelijk voor alle 4 gelijk word gedeeld. dit kan bv met de Synology RT1900ac. ( [Ervaringen] Synology router RT1900ac en verder de firewall daar op de synology hoofdrouter uitzetten die is allen voor de trasskic shaping resp. het gelijk verdelen van de max snelheid aan de 4 appartemeten (via een staticIP-DHCP leasing dmv de mac adressen) en de firewall op de kleinere/lichtere apprtemenet-routers (Netgear WNDR3700) WEL aan.
Heb je zo min mogelijk last van de medebewoners.

[ Voor 24% gewijzigd door Dr.Jake op 24-01-2016 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
:F Ik wil niet eens beginnen met mijn gedachte dat de (hoofd/basis)modem hoogstwaarschijnlijk ook nog standaard zijn wifi(en dus zijn snelheid) deeldt aan voorbijgangeers / gasten zoals het geval is bv bij de ziggo-modems. Ik heb (minstens) dat ook maar meteen uit gezet.

Ik zou ookm de hele wifi(niet eel het "Guest-network"op de modem zelf uitzetten.zulke modems zijn meestal niet veel soeps wat de securirity(van de wifi) betreft.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr.Jake op 24-01-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daannvd
Het is opgelost nu. De kabel is getrokken en heb besloten om er een router achter te plaatsen. Kon voor een mooie prijs de pricewatch: D-Link DIR-868L aanschaffen. Haal nu met de 5ghz op speedtest 160Mbits, prima dus! Bedankt allemaal.
Pagina: 1