Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Topicstarter
Sinds enkele dagen heeft mijn zoon een Zenfone2 ZE551ML. Nu merk ik dat er een probleem is de netwerkverbinding via WiFi.

De telefoon staat default op DHCP. Echter, hoewel er wel een verbinding wordt opgezet met de AP op mijn thuisnetwerk, is het aanmelden bij een google account, of zelfs maar de gateway gaan, onmogelijk.

Ik heb vervolgens de IP instellingen op handmatig gezet en een lokaal IP adres geconfigureerd. Dan werkt alles prima.

Ik heb gezocht op problemen met DHCP voor Android5 en Zenfone2, maar heb geen duidelijk voorbeelden kunnen vinden.

Voor de hand liggend zou ik gewoon van DHCP gebruik willen maken om verbinding op andere WiFi netwerken eenvoudiger te maken.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Bij voorkeur ga ik niet een andere ROM erop zetten, maar als dat de enige optie is, dan zou het wel kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door 26779 op 13-01-2016 17:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:36

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik mis een paar details in je verhaal.
1) gebruik je ipv4 of ipv6?
2) krijg je wel een IP adres, en welke?
3) wat doen andere apparaten?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Topicstarter
- Ik gebruik IP4, maar na installeren van een IP tool, zag ik dat er ook een IP6 aanwezig was.
- Ik er wordt een ip4 adres uitgedeeld door de DHCP server, in hetzelfde subnet als het LAN
- Ik heb met andere apparaten (laptops, vaste PC's, andere telefoons, Android 4.4 en Andorid 5.0) totaal geen problemen.

Als ik probeer via een browser naar een website te gaan krijg ik uiteindelijk een resolve error te zien. Dit wijst op een DNS probleem. Dit is niet aanwezig als ik een vast IP adres configureer.
Misschien is er een bug in de DHCP client van de zenfone2??

/edit: nog wat gegevens over mijn netwerk:
Ik heb een homeserver waarop Zentyal 3.2 draait, die alle netwerktaken uitvoert: UTM/Gateway, DNS, DHCP, Samba, printserver (cups).
De gateway voor alle clients is dus de interne IP adres van deze homeserver.

De WIFi wordt geregeld door een oude linksys modem/router in AP mode.

[ Voor 22% gewijzigd door 26779 op 14-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
26779 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:38:
- Ik gebruik IP4, maar na installeren van een IP tool, zag ik dat er ook een IP6 aanwezig was.
- Ik er wordt een ip4 adres uitgedeeld door de DHCP server, in hetzelfde subnet als het LAN
- Ik heb met andere apparaten (laptops, vaste PC's, andere telefoons, Android 4.4 en Andorid 5.0) totaal geen problemen.

Als ik probeer via een browser naar een website te gaan krijg ik uiteindelijk een resolve error te zien. Dit wijst op een DNS probleem. Dit is niet aanwezig als ik een vast IP adres configureer.
Misschien is er een bug in de DHCP client van de zenfone2??

/edit: nog wat gegevens over mijn netwerk:
Ik heb een homeserver waarop Zentyal 3.2 draait, die alle netwerktaken uitvoert: UTM/Gateway, DNS, DHCP, Samba, printserver (cups).
De gateway voor alle clients is dus de interne IP adres van deze homeserver.

De WIFi wordt geregeld door een oude linksys modem/router in AP mode.
Dit lijkt heel erg op het Experiabox V9 + HTC m8 probleem. Daar kon je bijna nooit DNS resolven als je een dynamisch IP ontving van de DHCP Server. Zodra een vast IP en DNS werd ingesteld werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Topicstarter
Ik zag je post op kpnforum en het lijkt er zeker op. Echter dit is niet heel wenselijk gedrag. Zodra ik met de zenfone2 op een ander netwerk kom zit ik weer met een verbindingsprobleem.

Het rare is dat ik verder vrijwel geen oplossingen kan vinden. Misschien moet ik toch maar eens kijken of ik cyanogenmod er op kan zetten, maar liever doe ik dat niet...

Is er iemand die meer over dit 'fenomeen' weet of links naar gelijke gevallen, of liever, links naar oplossingen (behalve een vast IP zetten dan)

[ Voor 17% gewijzigd door 26779 op 16-01-2016 18:56 ]