Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Router uit buitenland importeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Was op internet aan het zoeken naar een nieuwe router, mijn oog was gevallen op de Netgear Nighthawk X8 AC5300. In NL kost deze router nog €450, maar in de US kan je hem aanschaffen voor omgerekend €340. Mijn vraag: kan het kwaad als je een router uit het buitenland hier aansluit? Dan bedoel ik met bv netwerken die niet herkend of ondersteund worden enz.
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-01-2016 23:17)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PilatuS schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:16:
Denk je ook aan de inklaringskosten, belasting en garantie ?
Even een eerdere berekening aangepast:

Router + Shipping = € 340,00 (wat kost het verzenden in Amerika naar NL want dat moet je erbij optellen!)
BTW 21% over het totalebedrag hierboven: € 71,40
Inklaring TNT: €13 (Zie postnl is het een express pakket dan betaal je 17,50)
Totaal: € 424,40

Dus als je nog een x bedrag voor het verzenden in Amerika bij je bedrag optelt dan zie je dat de prijs in Nederland dus eigenlijk helemaal niet zo hoog is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2016 17:17 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De toegelaten kanalen in de 5GHz band in de USA verschillen van die in Europa. Ik heb een Netgear WNDR3400 uit de USA en zonder custom firmware krijg je die met geen mogelijkheid op een Europees DFS kanaal. Dat hoeft natuurlijk voor jouw R8500 niet per se hetzelfde te zijn (bij veel routers kan je gewoon voor 'Nederland' kiezen bij de initiële installatie), maar het is iets om rekening mee te houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-01-2016 17:28 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 17:56

GieltjE

Niks te zien...

Je moet een adapter hebben om de 110v --> 220v om te zetten en garantie kan een serieus probleem zijn, en als je pech hebt een dikke import heffing reden genoeg lijkt mij ook het niet te doen.

Hell / 0

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Petervanakelyen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:26:
De toegelaten kanalen in de 5GHz band in de USA verschillen van die in Europa. Ik heb een Netgear WNDR3400 uit de USA en zonder custom firmware krijg je die met geen mogelijkheid op een Europees DFS kanaal. Dat hoeft natuurlijk voor jouw R8500 niet per se hetzelfde te zijn (bij veel routers kan je gewoon voor 'Nederland' kiezen bij de initiële installatie), maar het is iets om rekening mee te houden.
Niet alleen 5GHz, ook in 2.4GHz mis je twee kanalen als je een US device hebt.

Maareh, TS, waarom in vredesnaam deze onzinnig dure router?

De hoge geadverteerde snelheden haal je alleen als je zoveel 5GHz apparaten hebt die tegelijk zoveel dataverkeer genereren dat je voordeel hebt van het scheiden ervan over twee verschillende netwerken.
In alle andere gevallen levert een doodnormale 4x4 MiMo AP (zoals Netgear R7500v2) exact zelfde prestatie voor fractie van prijs en trouwens stroomverbruik.

Oslik blyat! Oslik!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
http://www.smallnetbuilder.com/

Daar kun je routers goed vergelijken. Het is zeker de moeite niet waard om in een ander continent te kopen. Echter juist over de grens (Duitsland, Amazon ofzo) zou geen probleem mogen zijn.

Verwijderd

GieltjE schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:29:
Je moet een adapter hebben om de 110v --> 220v om te zetten en garantie kan een serieus probleem zijn, en als je pech hebt een dikke import heffing reden genoeg lijkt mij ook het niet te doen.
Heden ten dage zijn nagenoeg alle voedingen SMPS, op een enkele el-cheapo voeding na zijn die allemaal in staat om 100V tot 240V correct te accepteren. De frequentie 50Hz/60Hz doet ooknagenoeg niet ter zake, op misschien een tikje efficiëntie na.

Acties:
  • Beste antwoord

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PilatuS schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:16:
Even een eerdere berekening aangepast:

Router + Shipping = € 340,00 (wat kost het verzenden in Amerika naar NL want dat moet je erbij optellen!)
BTW 21% over het totalebedrag hierboven: € 71,40
Inklaring TNT: €13 (Zie postnl is het een express pakket dan betaal je 17,50)
Totaal: € 424,40

Dus als je nog een x bedrag voor het verzenden in Amerika bij je bedrag optelt dan zie je dat de prijs in Nederland dus eigenlijk helemaal niet zo hoog is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Wat Frostbite zegt.

Maar inderdaad: Waarom zo'n dure router? Wat is de reden voor een nieuwe router? Presteert de oude niet meer? Dat hoeft namelijk niet aan de router te liggen maar kan ook aan de omgeving liggen. En als het dat laatste is dan gaat die router van 450 euro ook niet helpen.
Dan is het een kwestie van kijken hoe druk het op alle kanalen is en de minst drukke kiezen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Sorry voor de bijzonder late reactie;
Idee om hem uit het buitenland te halen was eigenlijk alleen omdat ik op een amerikaanse website een groot prijsverschil zag met de nederlandse aanbieders, verder nog niet nagedacht over evt inklaringskosten. Na het lezen van de reacties zal het toch maar een van een NLse shop worden ;)
Router zorgt er bij ons idd voor dat de voor ons mogelijke snelheid niet hoog genoeg is. (wat wel mogelijk is met een betere router, getest door de buurman)
Bedankt voor het meedenken allemaal iig!
Groetjes

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doe jezelf een lol dan en schaf een losse router aan met losse AP's. Stuk flexibeler dan ook.

Heb voor mezelf toevallig vanavond een nieuwe Ubiquity Edgerouter Lite besteld. 109 euro incl verzending voor een ding dat gewoon op volle snelheid Gigabit routeert, met Firewall enabled.

Losse Wifi-AC AP's krijg je voor om en nabij 120 euro/stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 30-01-2016 23:24 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Petervanakelyen
Dat wordt hier op Tweakers de laatste tijd nét iets te vaak aangeraden. Ja, Ubiquiti/Mikrotik maken leuk spul (ik gebruik het zelf ook), maar ik kan me vrij veel situaties indenken waarin de overhead van losse router, losse AP's, extra kabels en de ingewikkelde configuratie (t.o.v. Asus/Linksys/TP-Link spul) helemaal niet gewenst is.

Misschien kan de TS vertellen waar hij juist naar op zoek is (kwa eisen, budget, eenvoud)?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Hebben een huis van zo'n 150 m2 (2 verdiepingen), incl tuin zit je aan zo'n 700m2. Router moet iig het hele huis goede wifi verbinding geven, met het liefst zo hoog mogelijke snelheid. Mijn maximum is rond de €350. Heb redelijk wat verstand van internet, maar niet zo ver gevorderd met openwrt of iets dergelijke. Had zelf op het hoog de Asus RT-AC88U, RT-AC3200 of de Sitecom Greyhound.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 redelijk grote verdiepingen vraag echt om twee AP's, de tuin evt een derde. Dat gaat zonder enige twijfel betere prestaties geven dan een zo'n lompe monster in de meterkast. Goede kans dat het vlakbij meer snelheid kan leveren, maar op plekken waar het nu al niet werkt geen haar beter is. Locatie is belangrijker dan hardware - kan goed zijn dat het bij de buren vooral beter is door waar de router/AP staat, niet zozeer de specs van dat ding.

Exact wat het beste is hangt af van bouwmaterialen en layout van je huis, maar twee Ubiquiti UniFi AC Lite AP's (EUR 100/stuk) zouden mogelijk al voldoen als je ze in tegenovergestelde uithoeken van je huis hangt (bijv beneden voor, boven achter) en een van de twee uitkijkt over de tuin. Als je HR+(+) glas hebt gaat dat niet werken en heb je ook een outdoor AP erbij nodig voor de tuin. Dan nog kost het minder dan zo'n monster als jij voor ogen hebt.

Voordeel van dit Ubiquiti-spul is dat het managed is: je zegt weinig kennis te hebben, deze AP's nemen je het overgrote deel van configuratiewerk uit handen. It just works....

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. ik zal me er even in verdiepen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Nog maar eens de opmerking dat het wifi bereik altijd afhankelijk van twee devices.
In dit geval je router aan de ene kant en een telefoon, tablet, laptop etc aan de andere kant.

Een exorbitante dure router zal niets aan de kwaliteit van de verbinding verbeteren als de andere kant niet op hetzelfde niveau kan terug zenden.

De analogie:
Je kunt geen gesprek over een afstand voeren als de een wel schreeuwt, maar de ander terug fluistert.

De oplossing is al uitgebreid aangedragen. Neem een normale router plus een strategische geplaatst accesspoint (en dus GEEN reperater).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 23:41:
Hoi,
Hebben een huis van zo'n 150 m2 (2 verdiepingen), incl tuin zit je aan zo'n 700m2.
Groetjes
Okay, in dat geval neem ik mijn woorden terug en heeft redfoxert helemaal gelijk :p Je hebt losse AP's nodig, met een enkel Access Point kom je er simpelweg niet.

Een mogelijke setup bestaat uit 2x Unifi AC Lite (één op elke verdieping, binnenshuis) en een Unifi AP Outdoor (waterdicht en met omnidirectionele antennes) voor in de tuin. Als router kan je inderdaad gaan voor een Ubiquiti EdgeRouter (bvb de EdgeRouter X), of voor een MikroTik Routerboard (bvb. de RB2011) of gewoon wifi uitschakelen op je huidige router en die behouden (welke heb je nu?).

Pagina: 1