• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:34
Aangezien er al een topic is voor DJ's en producers, leek het mij een leuk idee om een topic te openen voor in band spelende mede-tweakers. Een topic waarin bandervaring en delen van muziek centraal staat.

Wellicht ben ik 1 van de weinige bandleden op Tweakers en heeft dit topic geen bestaansrecht, maar dat merken we snel genoeg verwacht ik :)

Ik trap af met wat info:

Ik speel nu zo'n 12 jaar gitaar (elektrisch). Sinds 1 jaar maak ik deel uit van een rock / metal coverband, waar we met 5 man geweldig veel lol hebben in het spelen van covers. Echte optredens hebben we nog niet gehad, het is voornamelijk oefenen, oefenen, oefenen op dit moment, helaas was onze bezetting het afgelopen jaar niet optimaal waardoor we steeds 'opnieuw' moesten beginnen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met het spelen in een band, optredens, opnames en ga zo maar door :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
Leuk topic! Ik speel zelf elektrische gitaar, al een jaartje of 10. Ik speel niet héél veel meer, maar nog wel regelmatig als hobby. Ik heb een paar jaar gitaarles gehad en ook een jaar in een band gezeten (met begeleiding). Bij die band ben ik op een gegeven moment weggegaan omdat de zanger gewoon echt héél erg slecht was en er eigenlijk ook geen samenhang was tussen de bandleden (grote verschillende in leeftijd en achtergrond, niet echt een gedeelde visie).

Ik woon in Rotterdam en heb voornamelijk interesse in classic rock, blues en alternatieve rock (Pearl Jam e.d.). Dus mocht je drummer, bassist, pianist of zanger zijn... :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13

FeaR

In GoT we trust

Voor mij (en anderen aan de TR te zien) voelt dit meer op zijn plaats binnen Algemene Zaken dan binnen AUD.

AUD > AZ

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:34

Bluebe

Roar

Ik ben zelf drummer, alweer meer dan 15 jaar! Eigenlijk altijd wel in bands gespeeld, optreden blijft toch het leukste wat er is. Wel lastig altijd als drummer om lekker thuis te spelen want er is al snel geluidsoverlast. Toen ik jaren geleden ben gaan samenwonen met mijn vriendin heb ik er maar een Elektronisch drumstel aangeschaft, want akoestisch drummen in een 2 onder 1 kap is niet zo'n succes :D

Helaas een tijdje terug terug mijn vaste band op moeten zeggen omdat de reis afstand te groot werd, ik heb het lang volgehouden maar het lukte gewoon niet meer. Wel erg jammer want het was echt leuk en goede muzikanten zo samen. Ik speel voornamelijk "top 1000" muziek, dus alles van toen en nu wat maar leuk is.

Nu druk op zoek naar een nieuwe band alleen dat wil nog niet echt lukken. Ik had gedacht dat het hier in de omgeving barst van de bands maar dat valt tegen. Waarschijnlijk zijn er genoeg alleen moet je maar net geluk hebben dat de drummer daar stopt en dat je de muziek ook leuk vind. in een half jaar tijd ben ik nu bij 2 bands geweest om mee te spelen. Beide bands waren allebei aan het opstarten en ik merk aan mezelf dat het te lang duurt voor we weer op een podium kunnen spelen.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Ik ben gitarist en heb een home studio met een 24 sporen recorder. Gebruik een speciale PC hiervoor. Ik speel gitaar sinds 1983 en altijd meerdere bands gespeeld. Nu in een coverband maar heb ook meerdere CD's met eigen werk uitgebracht, muziek gecomponeerd en gespeeld bij amateur toneel en amateur film.
Heb ook wel eens als DJ gedraaid op feesten.

• Amens
Leuk om jullie reacties te lezen! Wij gaan vanavond weer aan de bak, de 3e oefensessie voor deze week, ik begin het te voelen in de vingertoppen :)

@Bluebe, ik merk inderdaad ook bij ons dat de 'doorgewinterde' artiesten niet bij ons blijven hangen omdat het niveau gewoon niet optimaal is, het duurt te lang voor we een nieuw nummer hebben ingestudeerd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-11 18:30
@Bluebe, grappig, naar mijn idee zijn drummers toch juist wel een soort unicorns. Iedereen heeft er een nodig, maar in verhouding tot gitaristen zijn en maar heel weinig van.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij is een drumstel ook lastiger te spelen dan een gitaar... en daarbij veel lomper in huis en maakt het standaard een hoop herrie, waar een elektrische gitaar dat niet hoeft te doen :-)

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:34

Bluebe

Roar

Amens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:21:

@Bluebe, ik merk inderdaad ook bij ons dat de 'doorgewinterde' artiesten niet bij ons blijven hangen omdat het niveau gewoon niet optimaal is, het duurt te lang voor we een nieuw nummer hebben ingestudeerd.
Ik ben zeker geen doorgewinterde artiest, ik vind het alleen wel erg super leuk om mee bezig te zijn in mijn vrije tijd. Ik ben wel iemand waar het gewoon goed voor elkaar moet zijn, fijne oefenruimte, een band die tijd besteed om nummers in te studeren, en het ook belangrijk vinden dat ze een mooi geluid hebben. Ik vind het juist lekker repeteren, beetje lol hebben en samen muziek maken.

Maar ik snap wat je bedoelt, als je in een band stapt moet je dat ook met "like minded" muzikanten doen anders gaat het op een moment botsen.
Avalaxy schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:01:
@Bluebe, grappig, naar mijn idee zijn drummers toch juist wel een soort unicorns. Iedereen heeft er een nodig, maar in verhouding tot gitaristen zijn en maar heel weinig van.
Ja, dat zou je wel een beetje zeggen ;) ik woon hier nu iets meer dan 1,5 jaar en ik probeer via persoonlijk contact via via en de bekende plaatsen zoals muzikantenbank weer een band te vinden maar het lukt gewoon echt niet. Ik zoek ook iets dat gewoon alles heeft staan, dat we bij wijze na een paar repetities meteen weer kunnen optreden, dat hoeft geen 50 keer per jaar, maar 20 keer ofzo is prima.

Ik heb nu 2 keer bij een band gespeeld, maar die is aan het opstarten. Zo hebben ze nog geen bassist, wat gewoon helemaal niet fijn repeteerd.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:42:
Volgens mij is een drumstel ook lastiger te spelen dan een gitaar... en daarbij veel lomper in huis en maakt het standaard een hoop herrie, waar een elektrische gitaar dat niet hoeft te doen :-)
haha ik zou juist andersom denken! Ik wil altijd nog wel een keer gitaar leren spelen, lijkt me super leuk.

[ Voor 25% gewijzigd door Bluebe op 15-01-2016 09:30 ]

• Amens
Bluebe schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:24:
[...]

Ik ben zeker geen doorgewinterde artiest, ik vind het alleen wel erg super leuk om mee bezig te zijn in mijn vrije tijd. Ik ben wel iemand waar het gewoon goed voor elkaar moet zijn, fijne oefenruimte, een band die tijd besteed om nummers in te studeren, en het ook belangrijk vinden dat ze een mooi geluid hebben. Ik vind het juist lekker repeteren, beetje lol hebben en samen muziek maken.

Maar ik snap wat je bedoelt, als je in een band stapt moet je dat ook met "like minded" muzikanten doen anders gaat het op een moment botsen.

[...]

Ja, dat zou je wel een beetje zeggen ;) ik woon hier nu iets meer dan 1,5 jaar en ik probeer via persoonlijk contact via via en de bekende plaatsen zoals muzikantenbank weer een band te vinden maar het lukt gewoon echt niet. Ik zoek ook iets dat gewoon alles heeft staan, dat we bij wijze na een paar repetities meteen weer kunnen optreden, dat hoeft geen 50 keer per jaar, maar 20 keer ofzo is prima.

Ik heb nu 2 keer bij een band gespeeld, maar die is aan het opstarten. Zo hebben ze nog geen bassist, wat gewoon helemaal niet fijn repeteerd.

[...]

haha ik zou juist andersom denken! Ik wil altijd nog wel een keer gitaar leren spelen, lijkt me super leuk.
Inderdaad, een fijne oefenruimte en de juiste mindset is toch wel het meest belangrijke naar mijn idee. We hebben gelukkig beschikking over een volledig ingerichte ruimte, akoestisch dik in orde en goede gear.

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ik speel al zo'n 10 jaar gitaar (elektrisch en acoust) en een jaar of 2 in een blues/milde rock bandje gezeten. Vaak op het podium gestaan in lokale kroegen in regio Tilburg maar na het overlijden van mijn mede gitarist (op veel te jonge leeftijd , cancer is a bitch) is het uit elkaar gevallen.

Daarna wel bij meerdere bandjes geprobeerd maar wat ik vooral merk is dat beginnende bandjes te veel bezig zijn met groot worden en gig's boeken etc. ipv lol hebben.

Nu vanwege deeltijd studie en werk enzo op een laag pitje maar ik mis het wel.

spelen voor de B.B.G (Bier, Bitterballen en Gezelligheid) was altijd wel leuk.

wil om te zorgen dat ik het niet verleer een youtube kanaal opstarten met covers etc. Echter nog niks van gekomen

[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 15-01-2016 10:51 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Een geschenk uit de hemel, dit Topic!

Ik speel al zo'n 30 jaar drums (met grote tussenpozen, dat dan weer wel!) en zou het graag weer eens op willen pakken na jaren stil gelegen te hebben. Maar wat Bluebe al zegt klopt als een zwerende vinger: vindt maar eens een band met gelijkgezinden!

Dus - op het gevaar af dat dit te veel een "ik zoek een band"-topic gaat worden O-) - als er nog (hard)rock coverbands van het type B.B.G. in de regio West-Brabant een drummer zoeken...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Amens
Het lijkt erop dat er weinig bandleden zijn op Tweakers :+
Pagina: 1