Ben me een beetje aan het inlezen (basis van m'n huidige systeem bijna 8 jaar oud...) en heb een vraagje: met de nieuwe 65w processoren is als ik niet overklok een relatief simpele koeler als bijv. Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook onder load gewoon stil lijkt me? Tests worden vaak uitgevoerd met meer warmte; spaart wat budget uit i.v.m. duurdere modellen...
Een vriend van mij heeft een 80 watt processor zonder overklok. Hij heeft ook die koeler, koeler koelt perfect, én is stilClemi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:20:
Ben me een beetje aan het inlezen (basis van m'n huidige systeem bijna 8 jaar oud...) en heb een vraagje: met de nieuwe 65w processoren is als ik niet overklok een relatief simpele koeler als bijv. Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook onder load gewoon stil lijkt me? Tests worden vaak uitgevoerd met meer warmte; spaart wat budget uit i.v.m. duurdere modellen...
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Heb zelf ook de tranquillo op een i5 4590. Hij is stil onder load, maar niet onhoorbaar stil, ik hoor nog een heel zacht gezoem, maar ik vind dat niet storend.
Oké, ja - blijft natuurlijk persoonlijk wat 'stil' is, maar ben ook niet overdreven moeilijk daarin, dus verwacht dan ook niet dat ik het storend vind. En de i5 4590 is een 84w, dus dat scheelt misschien ook iets?
Dan ga je het al helemaaal niet horenClemi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:07:
Oké, ja - blijft natuurlijk persoonlijk wat 'stil' is, maar ben ook niet overdreven moeilijk daarin, dus verwacht dan ook niet dat ik het storend vind. En de i5 4590 is een 84w, dus dat scheelt misschien ook iets?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
nope ik heb er een gehad met een phenom x6 eronder en tis echt oner 80% belasting dat je hem gaat horen.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Heb een 77 watt CPU (i5 3470) is idle bijna altijd 30-40 graden en komt zelden boven de 63 op de laagste RPM dus ja hij is stil!
Pagina: 1