Dell Ultrasharp U2515H of Asus MX239H ?

Pagina: 1
Acties:

• DavePC
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste,

Op het moment heb ik hier twee Asus MX239H staan en toen ik aan het kijken was voor twee nieuwe beeldschermen leek de Dell Ultrasharp U2515H mij wel wat.

Natuurlijk heeft dit nu dus wat vragen opgewekt die ik zelf niet kan beantwoorden.

- Verschil tussen 1080p en 1440p goed zichtbaar? (films en games)
- Kan ik alle games nog steeds normaal spelen met 60fps mocht ik overgaan naar 1440p (EVGA GTX980)
- Verschil tussen 5ms en 6ms zichtbaar?
- Is het het waard om de stap te nemen van 1080p?
- Is dit beeldscherm überhaupt wel iets om op te gamen / film kijken. (voornamelijk shooters / snelle games)
- Verschil tussen AH-IPS en 'normale' IPS

Ook ben ik benieuwd hoe de Dell Ultrasharp U2515H bevalt bij mensen die deze hebben aangeschaft.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 4% gewijzigd door DavePC op 13-01-2016 15:05 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik denk dat je een boel van deze vragen makkelijk zelf kan beantwoorden, met name voor de GTX980. Je kan gewoon een recente review op techpowerup (reden is dat ze met de laatste drivers testen).
https://www.techpowerup.c..._980_Ti_Waterforce/1.html

In hele zware games moet je de settings gewoon iets terugschroeven.

Door deze "Verschil tussen 5ms en 6ms zichtbaar?" opmerking ga ik er een beetje van uit dat je nog geen enkele review van een van de schermen hebt gelezen want tenzij het een hele hoge waarde heeft is dit eigenlijk nikszeggend over de performance van een scherm? Ik raad je aan om de volgende zeer uitgebreide review door te lezen.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm

Van het andere scherm kan ik niet direct reviews vinden.

Ik kom zelf van een U2412M af (1920x1200) en het verschil in resolutie is goed zichtbaar. Series kijken is prima op de U2515H en dit scherm heeft minder last van ghosting of overshoot dan mijn oude scherm.
Het verschil tussen 1440p en 1080p is niet merkbaar met films kijken, je blijf gelimiteerd door de resolutie van je source en die zal in de meeste gevallen 1080p blijven. Met games zal je op 1440p minder snel last hebben van aliasing dus dat is een plus punt.

Overigens had je dit topic beter in Componenten Aankoopadvies kunnen plaatsen.

offtopic:
Groeten hoeft niet op tweakers :P.

• DavePC
Ik raad je aan om de volgende zeer uitgebreide review door te lezen.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm
Even globaal gelezen en alles is al wat duidelijker.

Alleen nog een vraag over de kleuren, is er een duidelijk verschil tussen de Asus en de Dell?
Snap niet helemaal wat die sRGB en AdobeRGB inhouden.

offtopic:
Staat toch netjes ;)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het kleurbereik van AdobeRBG is groter dan dat van sRGB, maar tenzij je gigantisch veel fotobewerking gaat doen is het niet super nuttig dacht ik. Er zijn tweakers dit dit waarschijnlijk beter kunnen uitleggen, Kid Jansen bijvoorbeeld.

Ik denk dat jij voornamelijk op sRGB moet letten.

Ik dacht dat Ultrasharp modellen factory calibrated zijn, voordeel daarvan is dat de kleuren out of the box goed zijn. Dus dat zal een verschil in kleuren opleveren.

• DavePC
Ik heb net even in de pricewatch zitten kijken, maar ik denk dat dit toch wel het beste scherm is van ~€300.

Als iemand anders nog een ander soortgelijk 1440p scherm heeft die een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft hoor ik dat graag.
Als iemand een Dell Ultrasharp U2515H heeft hoor ik graag jouw mening over hoe deze bevalt.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02 15:30
DavePC schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:20:

Als iemand een Dell Ultrasharp U2515H heeft hoor ik graag jouw mening over hoe deze bevalt.
Ik wil niet meer zonder! ik kom van een 21" 1080p monitor maar dit werkt toch lekkerder. ik heb zelf een gtx970 en die doet het prima met fallout4 bijvoorbeeld. Ik (en 43 anderen die een review in de pricewatch hebben achtergelaten) zeg doen!

• DavePC
Ik (en 43 anderen die een review in de pricewatch hebben achtergelaten) zeg doen!
Nou dan denk ik dat ik mij daar bij aansluit! ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:46

br00ky

Moderator Harde Waren

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb op kantoor (en type dit nu op) een Dell Ultrasharp U2515H. Absoluut fantastisch scherm! Ik heb thuis een (inmiddels wat oudere) Apple Cinema Display 30" staan en het Dell scherm heeft absoluut betere beeldkwaliteit. Ook is de hoge resolutie op relatief klein formaat heel fijn.

Ik denk dat je met gamen op de hogere resolutie geen grote problemen krijgt, je hebt een krachtige GPU. Misschien inderdaad af en toe een instelling van Ultra naar Very High zetten, maar dat is het dan wel.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1