Vraag

• Odious Trident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-01 06:37
Ik had eind 2009 zo ongeveer een iiYama prolite e2710hdsd monitor gekocht en heeft altijd goed gewerkt. Een paar dagen geleden kreeg mijn scherm echter kuren. Het scherm begon te flikkeren (en lijkt het scherm een beetje meer rood/roze). Na een paar seconden te hebben geknipperd gaat het beeld op zwart maar het ledlampje dat aangeeft dat de monitor aanstaat en een signaal krijgt staat op blauw(=aan). Als ik de computer opnieuw opstart dan heb ik weer even beeld maar begint het weer van voren af aan. Idem als ik de monitor uitzet en daarna weer aan. Ik heb een rollback van de drivers geprobeerd en zelfs een Windows restore (ook al heb ik geen nieuwe soft/hardware geïnstalleerd de laatste tijd) just in case. Andere monitoren werken wel naar behoren op mijn pc. Als ik deze monitor aansluit op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem (even flikkeren dan zwart beeld).
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn monitor? Is een dergelijk euvel zelf te verhelpen? Heeft het zin om de monitor eventueel te laten repareren (stamt uit 2009 en kostte destijds ongeveer €350) en wat kost een reparatie van een monitor gemiddeld? Wat is de te verwachten levensduur van een monitor van dit type waarvan je redelijkerwijs mag uitgaan (mbt. een eventueel beroep op het conformiteitsbeginsel uit het Bw.(en beroepsdeformatie ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Odious Trident op 13-01-2016 14:45 ]

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Schroef dat ding eens open en kijk eens naar de voedingsprint. Zoek de condensatoren eens op en kijk of er misschien een paar bol staan. Grote kans van wel bij dit soort storingen.

Ow, en een scherm van 7 jaar oud én vragen over garantie en dergelijke? Laat het lekker achterwege, je zet je zelf voor schut. Schermpjes worden in 3 a 4 jaar afgeschreven.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:48

Plainside

I browse when I'm at work

Heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt maar bij een aardig out samsung scherm.
Hier was een hoogspannings ding in het scherm kapot.
Had deze geprobeerd zelf te vervangen helaas geen geluk gehad.
Misschien dat hetzelfde bij jou is gebeurt.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
sypie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:35:
Schroef dat ding eens open en kijk eens naar de voedingsprint. Zoek de condensatoren eens op en kijk of er misschien een paar bol staan. Grote kans van wel bij dit soort storingen.

Ow, en een scherm van 7 jaar oud én vragen over garantie en dergelijke? Laat het lekker achterwege, je zet je zelf voor schut. Schermpjes worden in 3 a 4 jaar afgeschreven.
Wat hierboven gezegd wordt, waarschijnlijk is het een condensator die of bol staat of gewoon lam is.
Deze zelf vervangen alleen wanneer je eerder gesoldeerd hebt anders niet aan beginnen..

en garantie... alle elektronica heeft 2 jaar garantie, daar hoef je niet meer over te beginnen met apparatuur uit 2009.. ;)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Odious Trident
Ai ai, klinkt alsof het een dure grap gaat worden. Ik had wat geld apart gelegd (voor bv. een rift) maar ik denk dat ik dat maar gebruik voor een nieuwe monitor. Ik game met enige regelmaat, kijk vaak series en gebruik vaak office. Ik heb een r9 290x en wil graag weer een grote monitor (27"+) voor ongeveer €450 met freesync. Welke monitor raden mijn medetweakers aan? Heeft het zin om bv. een U/QHD monitor te kopen (met oog op future-proof) of toch gaan voor een HD monitor met een hoge refreshrate? En IPS of TN?

[ Voor 5% gewijzigd door Odious Trident op 14-01-2016 01:01 ]

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 22:25
Als je een nieuwe monitor koopt, is IPS the answer! Althans, ligt eraan hoe belangrijk voor jou jouw refrershrate is. TN kan 120/144 hz halen, waar veel IPS schermen dat of niet halen, of ze zijn ineens ver boven jouw budget.

Aangezien je tot nu toe op een monitor uit 2009 hebt gespeeld, zal aantal Hz jou weinig uitmaken. Ga dan voor een leuk IPS paneel, lekker groot en met een 1080P: pricewatch: LG 34UM67 Zwart

Wil je zelf geen freesync (wat ik zelf toch echt aan zou raden) ga dan voor deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart Zeer goed scherm, goede kleuren en prachtig product an sich. Eventueel kan je ook de 27 inch variant nemen, maar ik vind het de meerprijs niet waard.http://tweakers.net/pricewatch/426106/dell-ultrasharp-u2715h-zwart.html

-

• Odious Trident
PAHvandam schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:07:
Als je een nieuwe monitor koopt, is IPS the answer! Althans, ligt eraan hoe belangrijk voor jou jouw refrershrate is. TN kan 120/144 hz halen, waar veel IPS schermen dat of niet halen, of ze zijn ineens ver boven jouw budget.

Aangezien je tot nu toe op een monitor uit 2009 hebt gespeeld, zal aantal Hz jou weinig uitmaken. Ga dan voor een leuk IPS paneel, lekker groot en met een 1080P: pricewatch: LG 34UM67 Zwart

Wil je zelf geen freesync (wat ik zelf toch echt aan zou raden) ga dan voor deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart Zeer goed scherm, goede kleuren en prachtig product an sich. Eventueel kan je ook de 27 inch variant nemen, maar ik vind het de meerprijs niet waard.http://tweakers.net/pricewatch/426106/dell-ultrasharp-u2715h-zwart.html
Hmmm, keuzes, keuzes :) alhoewel ik het aantal nu wel heb beperkt tot, nl. de Dell Ultrasharp U2715H monitor, de LG 34UM67 (dank u), LG 27MU67 of een iiyama 28" G-MASTER GB2888UHSU. Ze hebben allemaal voor- en nadelen. De Dell heeft geen freesync en de Iiyama heeft geen IPS scherm maar is wel het goedkoopste. Mijn voorkeur gaat op dit moment echter uit naar een van de 2 LG monitors. Morgen (of liever iets later vandaag) maar de knoop doorhakken :)

Update: na er een nachtje over te hebben geslapen heb ik besloten om de lg27mu67 te bestellen. Morgen komt ie binnen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Odious Trident op 15-01-2016 12:08 ]

Pagina: 1