Ik had eind 2009 zo ongeveer een iiYama prolite e2710hdsd monitor gekocht en heeft altijd goed gewerkt. Een paar dagen geleden kreeg mijn scherm echter kuren. Het scherm begon te flikkeren (en lijkt het scherm een beetje meer rood/roze). Na een paar seconden te hebben geknipperd gaat het beeld op zwart maar het ledlampje dat aangeeft dat de monitor aanstaat en een signaal krijgt staat op blauw(=aan). Als ik de computer opnieuw opstart dan heb ik weer even beeld maar begint het weer van voren af aan. Idem als ik de monitor uitzet en daarna weer aan. Ik heb een rollback van de drivers geprobeerd en zelfs een Windows restore (ook al heb ik geen nieuwe soft/hardware geïnstalleerd de laatste tijd) just in case. Andere monitoren werken wel naar behoren op mijn pc. Als ik deze monitor aansluit op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem (even flikkeren dan zwart beeld).
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn monitor? Is een dergelijk euvel zelf te verhelpen? Heeft het zin om de monitor eventueel te laten repareren (stamt uit 2009 en kostte destijds ongeveer €350) en wat kost een reparatie van een monitor gemiddeld? Wat is de te verwachten levensduur van een monitor van dit type waarvan je redelijkerwijs mag uitgaan (mbt. een eventueel beroep op het conformiteitsbeginsel uit het Bw.(en beroepsdeformatie
)
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn monitor? Is een dergelijk euvel zelf te verhelpen? Heeft het zin om de monitor eventueel te laten repareren (stamt uit 2009 en kostte destijds ongeveer €350) en wat kost een reparatie van een monitor gemiddeld? Wat is de te verwachten levensduur van een monitor van dit type waarvan je redelijkerwijs mag uitgaan (mbt. een eventueel beroep op het conformiteitsbeginsel uit het Bw.(en beroepsdeformatie
[ Voor 14% gewijzigd door Odious Trident op 13-01-2016 14:45 ]