Heel bijzonder. Wij hebben een brief ontvangen van de Belastingdienst dat we in 2013 teveel kinderopvantoeslag gekregen hebben.
Geen berekening bij, alleen deze conclusie. Kortom: ik moet er dus vanuit gaan dat de gegevens die zij gebruikt hebben voor de toeslag dat die kloppen? Dat de gegevens die zij van de kinderopvang hebben gekregen, dat die kloppen?
Het zou toch logisch zijn om mij een brief met berekening te sturen. Zo moeilijk is het niet:
- Uw verzamelinkomen: EUR. 12345,-. U valt in de categorie die 12% toeslag krijgt.
- Het aantal uren afgenomen kinderopvang zijn 123 à EUR. 1,23/uur.
- U heeft in totaal EUR. 1234,- aan de kinderopvang betaald.
- U krijgt daarom 12% van EUR. 1234,- toeslag (
- U heeft gekregen EUR. 1234 (A)
- U moet terugbetalen B-A
Zo moeilijk lijkt mij dat niet.
Ik kan mij goed voorstellen dat er ergens een fout wordt/is gemaakt. Die kan ik nu niet controleren.
En dan maken ze het ook niet echt makkelijk om in contact met ze te komen... zucht...
(EDIT: via de Belastingtelefoon geven ze dit soort gegevens niet en ze geven aan dat je moet schrijven, geen email oid mogelijk, gewoon per brief)
Heeft iemand ooit om deze berekening gevraagd? En gekregen?
(en uiteraard kan ik dat natuurlijk ook zelf, net zoals ik bij de AH ook zelf de prijs van mijn boodschappen op kan tellen, maar toch fijn dat ze dat inzichtelijk maken...)
Geen berekening bij, alleen deze conclusie. Kortom: ik moet er dus vanuit gaan dat de gegevens die zij gebruikt hebben voor de toeslag dat die kloppen? Dat de gegevens die zij van de kinderopvang hebben gekregen, dat die kloppen?
Het zou toch logisch zijn om mij een brief met berekening te sturen. Zo moeilijk is het niet:
- Uw verzamelinkomen: EUR. 12345,-. U valt in de categorie die 12% toeslag krijgt.
- Het aantal uren afgenomen kinderopvang zijn 123 à EUR. 1,23/uur.
- U heeft in totaal EUR. 1234,- aan de kinderopvang betaald.
- U krijgt daarom 12% van EUR. 1234,- toeslag (
- U heeft gekregen EUR. 1234 (A)
- U moet terugbetalen B-A
Zo moeilijk lijkt mij dat niet.
Ik kan mij goed voorstellen dat er ergens een fout wordt/is gemaakt. Die kan ik nu niet controleren.
En dan maken ze het ook niet echt makkelijk om in contact met ze te komen... zucht...
(EDIT: via de Belastingtelefoon geven ze dit soort gegevens niet en ze geven aan dat je moet schrijven, geen email oid mogelijk, gewoon per brief)
Heeft iemand ooit om deze berekening gevraagd? En gekregen?
(en uiteraard kan ik dat natuurlijk ook zelf, net zoals ik bij de AH ook zelf de prijs van mijn boodschappen op kan tellen, maar toch fijn dat ze dat inzichtelijk maken...)
[ Voor 12% gewijzigd door Galois op 13-01-2016 14:30 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.