Factory Reset LG 37ld650h (Hotel TV)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueSky225
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallo,

hulp bij mijn volgende probleem is zeer gewenst, omdat op dit moment mij nieuwe LG TV niet bruikbaar is. Ik heb onlangs via een veiling een LG TV gekocht van een hotel keten (Hilton). Het is een LG 37LD650H.

De TV is helaas niet gereset naar de initiële fabrieksinstellingen en dit is me tot nu toe ook nog niet gelukt. De mogelijkheid om een fabrieks reset te doen via het menu is helaas niet mogelijk, omdat het menu zelf niet beschikbaar is.

Na inschakelen van de TV verschijnt er een blauw scherm van Swisscom. De TV geeft aan een boot sequentie te doorlopen, waarbij een teller oploopt van 0 tot 500 om de voortgang aan te geven. Nadat de teller 500 heeft bereikt wordt kort weergegeven dat de TV geen contact heeft en daarom in de "failsafe" modus doorgaat.
Het is nu onmogelijk om het menu te openen of een andere input te selecteren. Het is daardoor dus ook niet mogelijk om de TV te resetten naar de initiële fabrieksinstellingen.

Wie kan mij tips geven om de TV te resetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Florian.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueSky225
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2020
Dank Mikey.

Het juiste antwoord zat hier helaas niet tussen. Er zijn blijkbaar veel methoden om de zogenaamde hotel mode uit te zetten, zelfs bij LG TV's.
Uiteindelijk bleek voor mij de juiste methode om het service menu activeren door:
* lange tijd de menu knop ingedrukt te houden op de remote, totdat er een leeg menu scherm verschijnt,
* vervolgens de juiste code in toetsen. In mijn geval was dat 1105, gevolgd door OK. Let op er zijn blijkbaar veel verschillende codes.

Vanuit het service menu kan de hotel mode uitgezet worden en verschillende interfaces (zoals de hdmi poorten) ook weer aan.
Vanaf nu is de TV weer normaal te bedienen, zonder beperkingen. En kan de fabrieksinstellingen reset gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Schopje naar het juiste forum:

FTM >> TB

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737271

Goeden avond,

Ik heb hetzelfde probleem als Florian. Alleen is mijn tv zonder afstandsbediening. Als ik het menuknopje aan de zijkant van de tv ingedrukt houd krijg ik op de tv de melding not programmed. Deze melding verdwijnt daarna weer.

Weet iemand hoe ook ik de tv uit de hotel mode kan krijgen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThengelo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-05 10:34
Ik weet niet of je een telefoon hebt met ir ingebouwd anders zou je uit de app-store een universal remote programma kunnen installeren en kijken of je zo het menu op kan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737271

Hoi IT Hengelo,
Universele remote aangeschaft en deze voor deze LG geprogrammeerd. Ook bij heel lang indrukken van de menu knop gebeurt er niets.

Trouwens: ithengelo als in Overijssel want daar woon ik zelf namelijk. Wellicht tijd om een keer te komen kijken of je hier ter plaatse het probleem op kunt lossen?

Alvast bedankt maar weer.

Groet,

Tibber
Pagina: 1