Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Enkele weken geleden éindelijk de smartphone wereld betreden. Ondertussen volop aan het leren hoe dat ding & Android te gebruiken en bevalt uitstekend. Had ik al eerder moeten doen, maar bon... beter laat dan nooit.

Eén dingetje dat me triviaal lijkt, krijg ik maar niet goed, vreemd. Heb dus uiteraard de Google kalender app op de telefoon staan, gelinked aan een gmail account. Account staat "actief" in de settings van de app. En toch worden afspraken niet gesynchroniseerd als ik naar calendar.google.com ga. Daar zie ik ook niet direct settings om syncronisatie te regelen. Kan iemand me helpen?

Is toch de bedoeling veronderstel ik, dat er twee-waartse synchronisatie is, voer ik een afspraak in op de telefoon dan verschijnt die online in de website en vice versa?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:06
Als je een nieuwe afspraak maakt zie je bovenaan ergens in welke agenda het terecht komt. Misschien dat standaard nu een agenda geselecteerd staat die alleen lokaal op je toestel staat. Als je daar op drukt kun je er waarschijnlijk een kiezen die gekoppeld is aan het juiste email adres.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59

Perkouw

Moderator General Chat
Met hierboven. En anders even kijken of je synchronisatie van je account mogelijk uitstaat.
Overigens zou meer informatie niet misstaan zoals wat voor toestel je gebruikt etc.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Klopt.

Bij mij functioneerd dit wel, soms zit hier wel enige vertraging in.

Heb je de synchronisatie op de smartphone goed staan?
Je kan bij je google account op je smartphone ook de synchronisatie uitschakelen.

• demichel
Jesserr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:44:
Als je een nieuwe afspraak maakt zie je bovenaan ergens in welke agenda het terecht komt. Misschien dat standaard nu een agenda geselecteerd staat die alleen lokaal op je toestel staat. Als je daar op drukt kun je er waarschijnlijk een kiezen die gekoppeld is aan het juiste email adres.
Aha, dat zal het wellicht zijn. Probeer ik straks eens uit als ik weer wifi heb (nog geen SIM kaart in telefoon gestoken).

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• demichel
Gisterenavond getest en dat is het dus niet.

In de app: bij settings staat gmail adres aangevinkt. Bij creatie afspraak, staat ook dit gmail adres actief.

Online: heb eigenlijk geen synchronisatie settings gevonden. Misschien zie ik er ergens over?

Heel erg vreemd, zou denken dat dit toch onmiddellijk out of the box perfect zou werken? Zal wel iets heel triviaals zijn dat ik over het hoofd zie.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
demichel schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:30:
Gisterenavond getest en dat is het dus niet.

In de app: bij settings staat gmail adres aangevinkt. Bij creatie afspraak, staat ook dit gmail adres actief.

Online: heb eigenlijk geen synchronisatie settings gevonden. Misschien zie ik er ergens over?

Heel erg vreemd, zou denken dat dit toch onmiddellijk out of the box perfect zou werken? Zal wel iets heel triviaals zijn dat ik over het hoofd zie.
online valt er eigenlijk weinig te synchroniseren, je webclient haalt ten alle tijden alles van de server.

wat gebeurd er als je in je kalender app rechtsbovenin op de puntjes drukt en daarna "vernieuwen". Dan zou ie de in ieder geval de lokale afspraken naar de server moeten sturen en de laatste afspraken van de server moeten halen.

de daadwerkelijke synchronisatie instellingen moet je zoeken bij de algemene instellingen:
instellingen> accounts > gmail (de juiste sliders of vinkjes goedzetten)
instellingen> accounts > 3 puntjes rechtsboven, vinkje auto sync aan*

* afhankelijk van je android versie kan deze setting ergens anders zitten.

Strava

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

goed opletten, ook de synchronisatie van kalenders binnen je account kan je aan of uit zetten (agenda app > instellingen > kalender kiezen > sync-vinkje), dus nog naast de switch voor alle kalender-synchronisatie.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• demichel
Dag iedereen. Ik snap het niet meer. Heb het dus allemaal gechecked al was er maar weinig te checken.

-op smartphone: bij de calender app staa om mijn gmail account als "actief", er zijn verder geen opties om syncronisatie in te stellen (gebeurt out-of-the-box zou ik dan denken?)

-online bij Google Calendar: ook hier vind ik geen enkele optie om synchronisatie in te stellen???

Lijkt me iets wat toch triviaal zou moeten zijn, waar loopt het mis??

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:52
Als je naar instellingen gaat (van het toestel, niet van de app). En dan naar accounts. Daar staat als het goed is je Gmail account. Daar kun je zien of synchronisatie actief is.
Als je er op klikt kun je vervolgens zien wat hij wel en niet synchroniseert. Als je vervolgens op de drie puntjes klikt kun je kiezen voor handmatig synchroniseren.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2015/03/nexus2cee_Screenshot_2015-03-15-12-24-06.png

[ Voor 22% gewijzigd door Robbie T op 20-01-2016 16:26 ]

• demichel
Dag Robbie,

Heb ik gedaan. gmail account staat aangevinkt en heb ook "sync now" aangeklikt, maar er vind geen sync plaats? Vreemd.

Dank om mee te denken!

Michel

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:52
Je zegt Gmail account staat aangevinkt. Maar heb je binnen je Gmail account ook de schakelaars goed staan voor je kalender zoals in de afbeelding hierboven?

• demichel
Die gmail staat inderdaad aangevinkt binnen de kalender zelf. De afbeelding zoals hierboven vind ik helemaal niet :( Zo moeilijk zou dit nu toch niet mogen zijn?

Ben er klaar voor om dit digitale avontuur maar vaarwel te gaan zeggen en weer het kleine notaboekje in mijn hemdzakje te stoppen, dat is ook altijd beschikbaar. Maar toch dank voor je hulp hoor, ik waardeer het ten zeerste!

[ Voor 10% gewijzigd door demichel op 21-01-2016 16:42 ]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
demichel schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:42:
Die gmail staat inderdaad aangevinkt binnen de kalender zelf. De afbeelding zoals hierboven vind ik helemaal niet :( Zo moeilijk zou dit nu toch niet mogen zijn?

Ben er klaar voor om dit digitale avontuur maar vaarwel te gaan zeggen en weer het kleine notaboekje in mijn hemdzakje te stoppen, dat is ook altijd beschikbaar. Maar toch dank voor je hulp hoor, ik waardeer het ten zeerste!
Welke telefoon heb je? Dat helpt misschien ook wel, aangezien de settings vaak net wat anders zijn tussen verschillende merken.

Home Assistant configuratie

• demichel
The_Fes schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:47:
[...]

Welke telefoon heb je? Dat helpt misschien ook wel, aangezien de settings vaak net wat anders zijn tussen verschillende merken.
Sorry, had ik al in TS moeten zetten.

Sony Xperia Z5.

• freggell
Als jij in het menu (settings) naar accounts gaat en dan de Google account selecteerd. Kan je daarna de sync opties kiezen.
Daarna hoor je ongeveer hetzelfde beeld te krijgen als hierboven. Daar kan je apparte onderdelen uitsluiten van synchroniseren.

Als jij in de calender de drie puntjes aantikt hoor je ook een sync now te hebben. Maar weet je zeker dat je de google calender gebruikt en niet die van sony die er standaard opstaat (en kja die toont ook we de gmail calender alleen heeft de instellingen anders)

• demichel
Aha, freggel, dank voor je hulp, we naderen al! Heb dat bewuste scherm gevonden, maar... daar staat calendar niet tussen... Ik lijst even op:

Syns-scherm:

Sync Contacts
Sync Drive
Sync Gmail
Sync Google fit data
Sync Goovle Play Movies & tv
Sync People details

Geen calendar... zie ook niet direct een knop om die toe te voegen of zo...?

Maar goed, we naderen al, dank voor jullie hulp!

• freggell
Kan je eens via de play store de google Calendar instaleren. Als je deze in de playstore opzoekt kan je direct zien of je die geinstaleerd hebt of de default geinstaleerde van Sony gebruikt.

Mogelijk krijg je dan de optie wel.

Of een 2e google account (bestand/nieuw) toevoegen en kijken of het bij die wel werkt.
Of een Factory rest (of had je dat al geprobeerd? )

• demichel
Yes! We zijn er! Eindelijk gelukt!

Twee problemen:
-de kalender van Sony stond blijkbaar geïnstalleerd en niet die van Google dus sync zou zoiezo niet gewerkt hebben
-kalender van Google geïnstalleerd maar de sync optie verscheen niet in het menu dus sync zou nog niet werken
-gmail account verwijderd van telefoon en terug toegevoegd en dan stond de sync optie er wel tussen
-en... sync werkt !!!

Oef, dat was een hele weg. Dank aan allen voor de hulp! Werking van nieuwe apps zal nu wel sneller gaan hoop ik. Skype werkt ondertussen al OK, dat was pijnloos.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 15:05
Installeer Google Agenda uit de Playstore werkt veel beter dan de standaard kalenders van Samsung, Sony etc.

Google Play: Google Agenda

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Dat is een beetje het nadeel van de Android-toestellen, de fabrikanten doen hun inferieure versie van apps er ook bij, waardoor je standaard eindigt met een dubbele agenda, een dubbele mail-app, een dubbele browser, etc. Vaak werken de apps van google het best onderling met elkaar, zeker als je bijvoorbeeld ook Chrome op de desktop gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1