Map verwijderd op Synology, terug halen via Cloud Station?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dag allemaal,

Ik heb een shared folder op mijn iMac gemount in het lokale netwerk via AFP. Zojuist heb ik per ongeluk een map verwijderd. Is er een manier om deze map terug te halen? In de prullenbak van mijn iMac staan alleen mappen als "recovered", maar volgens mij heeft dat niks met de Synology te maken?

Zelf was ik begonnen met zoeken bij Cloud Sation. Deze gedeelde map staat namelijk ook als een Cloud Station map ingesteld, en ik weet dat de Synology dan de data op een 2e locatie neer zet. Als ik op de Cloud Station app op de Synology ga zoeken bij versiegeschiedenis zie ik de bestanden gewoon staan. Als ik daar op actie klik zijn alle opties "uw vorige versies doorbladeren", "downloaden", "terugzetten" en "permanent verwijderen" niet beschikbaar.

Via file station, kan ik de Cloud Station map waar deze data staat niet vinden? Heeft er iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken om de data terug te kunnen halen?

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 13-01-2016 11:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 20:34
Heb je niet de prullenbak optie aanstaan op de map zelf?
Dan kan je gewoon even inloggen op de nas en hem uit je prullenbak terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
leon1989 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:20:
Heb je niet de prullenbak optie aanstaan op de map zelf?
Dan kan je gewoon even inloggen op de nas en hem uit je prullenbak terugzetten
Die optie stond helaas niet aan, heb ik inderdaad net gecheckt. Stom en gelijk aan gezet.

Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar waar Cloud Station de data opslaat (de kopie). Ik heb voor Cloud Station een andere schijf geselecteerd dan shared folder. Als ik op schijf 3 kijk zie ik inderdaad dat er ruimte gebruikt is, ik kan alleen in file station geen enkele map vinden waar data in staat. Ik ben ingelogd met het admin account dus ik zou alles moeten kunnen zien normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Lokaal (op je client) heeft CloudStation net als Dropbox een map waarin (extern) verwijderde items tijdelijk in gaan.
Het heet ".SynologyWorkingDirectory". Misschien zit daar nog hoop?
Slechts één detail. Je files verliezen de naam en extensie in die map.

Cloud Station heeft op de nas geen speciale plekken. Als je daar de prullenbak niet aan hebt staan is hij weg van de nas. Behalve #recycle, van de prullenbak op de synology zelf.
Het makkelijkst is natuurlijk om even in je backup kijken.