Toon posts:

Game pc 400-500 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek luisteren, werken aan me studie (Word, powerpoint etc.) Gamen
Spellen als: Rust, Reign of kings, Fall out 4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 400-500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik heb een beeldscherm, muis en toetsenbord die ik mee neem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen bijzonderheden. Gewoon alles wat in een gemiddelde pc zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als ik het in de toekomst maar kan upgraden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de komende 1-2 jaar kunnen gamen, ik hoef de nieuwste game niet op ultra high te spelen, maar zou het leuk vinden als ze wel speelbaar zijn op mijn nieuwe pc. Hiernaast wil ik het systeem in de toekomst wel upgraden.
Ook zou ik het niet erg om een aantal onderdelen tweedehands te kopen, ik heb niet heel veel verstand van componenten maar met een beetje research kom je een heel eind.

Ga je overklokken?
Nee geen idee hoe dit werkt.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik momenteel geen groot budget heb wil ik graag een 'budget pc' waar ik de bovenstaande taken mee kan verrichten en games mee kan spelen. In de toekomst (Wanneer de portemonnee het toe laat) wil ik het systeem dan upgraden.

Zelf zat ik te denken aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Tray€ 60,03€ 60,03
1Gigabyte GA-H110M-DS2 DDR3€ 52,95€ 52,95
1Gigabyte GV-R726XOC-1GD€ 104,95€ 104,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1LC-Power Pro-906B€ 30,50€ 30,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 44,74€ 44,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,07

Omdat het een goedkope pc is, waar alles nog aan te upgraden is. Ik weet alleen niet of ik hier games enigszins 'smooth' op kan runnen.

Al het advies is welkom.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
500 euro voor een nieuwe game- pc is niet erg veel.
Toch heb je een aardig lijstje in elkaar weten te zetten, maar echt geweldig zal fallout 4 er niet op draaien.
Belangrijk is wel als je voor dat lijstje gaat dat je de voeding aanpast. Die LC power is niet betrouwbaar.
Persoonlijk zou ik met dit budget voor een APU systeem gaan. (dit zijn de interne graphic van AMD)
Het mooie van zo'n systeem is ook de upgradebaarheid. Je stopt er een goeie midrange videokaart in en je kan ineens alle games op ultra.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Boxed€ 130,95€ 130,95
1Asus A88XM-PLUS€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,44

Je krijgt dan zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je feedback.

Ik ben een student die momenteel bezig is met de laatste 1,5 jaar van zijn studie.
Ben net uit huis, vandaar het lage budget. Ook heb ik niet meer zoveel tijd om te gamen als dat ik vroeger had, vind het leuk om in het weekend af en toe een game te spelen. Dit zijn voornamelijk Rust en Reign of kings. Aangezien ik niet heel veel tijd heb om te gamen, vind ik het zonde om een systeem van 1000 euro + neer te zetten.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Als je slim bent investeer je gelijk in een Skylake i3 6100, waarmee je de mogelijkheid behoud om later te upgraden naar een i5 of i7 en met een BIOS update zal je ook vast Kaby Lake (opvolger Skylake, i3 7xxx, i5 7xxx en i7 7xxx) kunnen draaien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 125,-€ 125,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,90€ 54,90
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial BX200 240GB€ 69,58€ 69,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,88

Hier zit nog geen videokaart in, maar ik raad aan om die wellicht tweedehands via V&A te kopen.
Enkele mooie voorbeelden zoals: V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 280 royalKing of V&A aangeboden: Club 3D R9 280 royalKing.
Of de R9 285: V&A aangeboden: Club 3D R9 285 royalQueen.
Of een GTX 760: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC).

[ Voor 5% gewijzigd door Dijkertje op 13-01-2016 11:10 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
NO_Excuses schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:57:
Je stopt er een goeie midrange videokaart in en je kan ineens alle games op ultra
Een AMD apu is niet meer van deze tijd als het om serieus gamen gaat. Zowel het cpu- als het gpu deel van deze processor zijn te zwak.
Zonder aparte gpu kun je wat modernere games al niet meer fatsoenlijk draaien. Een wat oudere game als crisis 3 haal je op FHD op de setting low nog geen 21 fps.

En zet je er dan een 'midrange videokaart' in blijkt de cpu te zwak om daar leuke framerates mee te halen.
Met een hd7970 (r9 280 x) haal je in Hitman absolution (ook al een iets oudere game) op medium settings net geen 47 fps waar een haswell i5 er ruim 60 haalt. Absoluut niet speelbaar op ultra dus en een grote cpu bottleneck die in fallout 4 alleen maar groter zal worden.

Bron:
http://nl.hardware.info/r...solution-1920x1080-medium

En verdere upgrademogelijkheden zijn er niet met een apu systeem.

Het systeem van sokkie hierboven biedt veel meer perspectief op upgraden en is de veel betere keus. Puur,uit budgettaire overwegingen zou ik de voeding wijzigen naar de be quiet system power 8 400w. Die is voldoende krachtig om in de toekomst ook nog een GTX 970 van prik te voorzien en heeft ook voldoende peg kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door Philpend op 13-01-2016 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Philpend schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Een AMD apu is niet meer van deze tijd als het om serieus gamen gaat. Zowel het cpu- als het gpu deel van deze processor zijn te zwak.
Zonder aparte gpu kun je wat modernere games al niet meer fatsoenlijk draaien. Een wat oudere game als crisis 3 haal je op FHD op de setting low nog geen 21 fps.

En zet je er dan een 'midrange videokaart' in blijkt de cpu te zwak om daar leuke framerates mee te halen.
Met een hd7970 (r9 280 x) haal je in Hitman absolution (ook al een iets oudere game) op medium settings net geen 47 fps waar een haswell i5 er ruim 60 haalt. Absoluut niet speelbaar op ultra dus en een grote cpu bottleneck die in fallout 4 alleen maar groter zal worden.

Bron:
http://nl.hardware.info/r...solution-1920x1080-medium

En verdere upgrademogelijkheden zijn er niet met een apu systeem.

Het systeem van sokkie hierboven biedt veel meer perspectief op upgraden en is de veel betere keus. Puur,uit budgettaire overwegingen zou ik de voeding wijzigen naar de be quiet system power 8 400w. Die is voldoende krachtig om in de toekomst ook nog een GTX 970 van prik te voorzien en heeft ook voldoende peg kabels.
Bedankt voor je reply.

Zoals het er nu uit ziet ga ik denk voor het lijstje van sokkie, voeg hier denk alleen nog een HD aan toe met 1 TB. Aangezien ik aan alleen de ssd niet genoeg heb.

Wacht nog even af, wellicht komt iemand anders nog met goeie feedback

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-12 20:18

Trygve

Redacteur
Dijkertje schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:08:
Als je slim bent investeer je gelijk in een Skylake i3 6100, waarmee je de mogelijkheid behoud om later te upgraden naar een i5 of i7 en met een BIOS update zal je ook vast Kaby Lake (opvolger Skylake, i3 7xxx, i5 7xxx en i7 7xxx) kunnen draaien.
Maar dat kan met een G4400 toch ook? Weliswaar niet de HT met die cpu, dus games die echt een quadcore eisen zullen niet werken, maar is wel iets meer bang for buck dan de i3.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
r100 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:17:
[...]

Maar dat kan met een G4400 toch ook? Weliswaar niet de HT met die cpu, dus games die echt een quadcore eisen zullen niet werken, maar is wel iets meer bang for buck dan de i3.
Maar een i3 is wel een stukje krachtiger dan de g4400. In fallout 4 kan een i3 flink meer fps genereren dan een pentium. Gemiddeld 39 om 24fps bij de setting ultra, dat is dus ruim 50% meer. Als het budget er is absoluut gaan voor de i3
http://m.pclab.pl/art66856-16.html
( de 4400 staat niet in deze lijst, maar wel de g3450)

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

De G4400 is alleen interessant als je enkel wat kantoorzaken doet en wellicht wat lichte gaming. Fallout 4 en dat soort games vinden de i3 6100 erg leuk, zeker t.o.v. de G4400.

Die pricewatch: be quiet! System Power 8 400W heeft "maar" een 80 Plus rating en de pricewatch: Cooler Master GM G450M heeft 80 Bronze, welke dus efficiënter is.
Als je voor echt een goedkope voeding wil, dan kan je zelfs voor de pricewatch: Corsair VS450 80plus gaan, ook 80 Plus.

[ Voor 16% gewijzigd door Dijkertje op 13-01-2016 12:36 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Als je idd een klein budget hebt zou ik ook eens voor een 2e hands CPU kijken. Haswelletjes gaan er nu wel voor leuke prijzen uit..

bv deze i3 presteert nauwelijks minder dan een i3 6100 :

V&A aangeboden: Intel Core i3-4160 Boxed

met

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 42,95€ 42,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Crucial CT102464BA160B€ 34,95€ 34,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
1Crucial BX200 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 266,75

En koppel daaran deze : V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

Of de nog krachtigere : V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 770 WindForce OC 2GB Erg snel kaartje dat Fallout prima draait :

http://m.pclab.pl/art66856-8.html

Dan heb je een hele complete setup waar je echt nog wel een tijdje mee vooruit kunt.

Upgraden kan ook met deze setup nog. Tenslotte kun je hier op processoren t/m de i7 4790k op plempen die sneller is dan veel van de skylake processoren. En haswell i5jes zullen over 2 jaartjes nog wel een stukkie goedkoper dan nu op V&A te krijgen zijn. En wie weet wat intel over een paar jaar weer uitpoept op CPU/mobo gebied :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:07:
Als je idd een klein budget hebt zou ik ook eens voor een 2e hands CPU kijken. Haswelletjes gaan er nu wel voor leuke prijzen uit..

bv deze i3 presteert nauwelijks minder dan een i3 6100 :

V&A aangeboden: Intel Core i3-4160 Boxed

met

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 42,95€ 42,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Crucial CT102464BA160B€ 34,95€ 34,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
1Crucial BX200 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 266,75

En koppel daaran deze : V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

Of de nog krachtigere : V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 770 WindForce OC 2GB Erg snel kaartje dat Fallout prima draait :

http://m.pclab.pl/art66856-8.html

Dan heb je een hele complete setup waar je echt nog wel een tijdje mee vooruit kunt.

Upgraden kan ook met deze setup nog. Tenslotte kun je hier op processoren t/m de i7 4790k op plempen die sneller is dan veel van de skylake processoren. En haswell i5jes zullen over 2 jaartjes nog wel een stukkie goedkoper dan nu op V&A te krijgen zijn. En wie weet wat intel over een paar jaar weer uitpoept op CPU/mobo gebied :)
Thanks voor je reactie.

Ik kreeg net alleen van een vriend het advies om een CPU niet los te kopen als deze van het moederbord is afgehaald. Simpel weg omdat die kleine pinnetjes heel snel kunnen beschadigen.

• Baloes
  • Nu online
?????

Nou uh.. weet niet waar ie dat vandaan heeft maarreh..allereerst hebben intel processoren geen pinnetjes, die zitten in de socket. AMD processoren hebben pinnetjes..
En als CPU's snel zouden beschadigen dan zou het hier op V&A negatieve reviews regenen over processoren die het niet doen..het tegendeel is waar..
Er gaan hier bij tweakers juist heel veel processoren van eigenaar tot eigenaar omdat die dingen juist weigeren kapot te gaan :)
Ik heb al heel veel builds in elkaar geknutseld op basis van een 2e hands CPU en nog never nooit te maken gehad met een beschadigde CPU.
Gewoon en beetje letten op de beoordelingen van de verkoper en dan kun je rustig zo'n dingetje aanschaffen hoor :)

Wat juist vaker gebeurt is dat mensen de pinnetjes in de socket beschadigen doordat bijv de koeler te strak aangedraait wordt.. Kun je een nieuw mobo kopen en daar weer die processor in plaatsen omdat die het nog gewoon doet.. Dat kwetsbare valt echt wel mee..

[ Voor 15% gewijzigd door Baloes op 13-01-2016 15:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:37:
[...]

Thanks voor je reactie.

Ik kreeg net alleen van een vriend het advies om een CPU niet los te kopen als deze van het moederbord is afgehaald. Simpel weg omdat die kleine pinnetjes heel snel kunnen beschadigen.
Je zou er voor kunnen kiezen om, via de website waar je het bestelt, je pc te assembleren zodat zij de CPU in het moederbord installeren. (dan zijn zij ook verantwoordelijk als het fout gaat) Echter, moeilijk is het niet, de CPU past maar op 1 manier in de socket (zonder forceren) en meestal zit er een kleine pijl op de CPU die matched met de pijl op het moederbord. Voorzichtig erin leggen en vastklikken.
Anders lekker laten assembleren al komen daar wel extra kosten bij.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks, dan ga ik denk toch voor een tweedehands CPU en dan let ik goed op de beoordelingen van de verkoper. Het scheelt toch al gauw 40 euro, en als zo'n ding nog prima presteert vind ik het zonde om een nieuwe te halen.

• Baloes
  • Nu online
Laten assembleren maakt een pc meteen veel duurder omdat je dan alles bij 1 site moet bestellen wat vaak stukken duurder uitpakt en dan komen daar nog de assemblagekosten bovenop.
Zelf bouwen is makkelijker dan het lijkt.

Een klassiekertje: YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

En zo is elke handeling tijdens het bouwen op youtube terug te vinden. Gewoon een paar goeie steekwoorden intypen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:47:
[...]

Je zou er voor kunnen kiezen om, via de website waar je het bestelt, je pc te assembleren zodat zij de CPU in het moederbord installeren. (dan zijn zij ook verantwoordelijk als het fout gaat) Echter, moeilijk is het niet, de CPU past maar op 1 manier in de socket (zonder forceren) en meestal zit er een kleine pijl op de CPU die matched met de pijl op het moederbord. Voorzichtig erin leggen en vastklikken.
Anders lekker laten assembleren al komen daar wel extra kosten bij.
Baloes schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:52:
Laten assembleren maakt een pc meteen veel duurder omdat je dan alles bij 1 site moet bestellen wat vaak stukken duurder uitpakt en dan komen daar nog de assemblagekosten bovenop.
Zelf bouwen is makkelijker dan het lijkt.

Een klassiekertje: YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

En zo is elke handeling tijdens het bouwen op youtube terug te vinden. Gewoon een paar goeie steekwoorden intypen :)
Ik heb vorig jaar de pc van me broertje als losse componenten besteld en in elkaar gezet. Dat is de enige ervaring die ik heb met het in elkaar zetten van een PC.
Ik vond dit erg leuk om te doen, het lukte niet allemaal in 1x, maar uit eindelijk de pc toch in elkaar gekregen en hij werkt nog steeds.

Denk je dat ik deze componenten zelf in een kast kan krijgen? of moet ik rekening houden met bijzonderheden zoals bijvoorbeeld die pinnetjes, thermal paste, etc. En kan ik het dus beter extern laten doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 16:02 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:00:
[...]

[...]

Ik heb vorig jaar de pc van me broertje als losse componenten besteld en in elkaar gezet. Dat is de enige ervaring die ik heb met het in elkaar zetten van een PC.
Ik vond dit erg leuk om te doen, het lukte niet allemaal in 1x, maar uit eindelijk de pc toch in elkaar gekregen en hij werkt nog steeds.

Denk je dat ik deze componenten zelf in een kast kan krijgen? of moet ik rekening houden met bijzonderheden zoals bijvoorbeeld die pinnetjes, thermal paste, etc. En kan ik het dus beter extern laten doen?
Is niet heel lastig er is vast iemand in de buurt die je wil helpen. Het klikt zowat allemaal op de juist plaats. En Youtube scheelt in dat geval weer een paar tientjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:00:
[...]

[...]

Het is niet moeilijk het is handwerk en je moet soms geduld hebben. Als je jezelf niet vertrouwt daarmee dan zou ik er niet aan beginnen, maar als je het al eens eerder heb gedaan dan is het niet veel anders dan de vorige keer dat je het deed. Neem er wel even de tijd voor. Assemblagekosten zijn vaak veel duurder.

Just trust yourself ;)

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:14
ik zal je aanraden om je pc zelf te bouwen en alles behalve de videokaart nieuw te kopen. Voor 500 euro is dit prima te doen. Sokiejj heeft een goed systeem.

• Baloes
  • Nu online
Als je al een keer een pc in elkaar gezet hebt dan heb je genoeg ervaring om het nog een keer te doen :)
Kijk wat videotjes om het weer ff op te frissen en bestel een tubetje koelpasta voor je CPU omdat die beter is dan die van de stock koeler,die van de stock koeler waarschijnlijk aan de droge kant zal zijn, of er zit zelfs niks meer op. Op youtube genoeg videotjes over te vinden. Als je de koeler en CPU eerst nog ff schoon moet maken dan Isopropanol of 96% alcohol gebruiken. Tijdens het bouwen is niks forceren het devies :)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Als je trouwens een tweedehands cpu koopt, let dan goed op of de koeler er ook bij zit, anders moet je er weer één bij kopen wat het verschil potentieel minder interessant maakt.

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-12 18:33
Ik ben voor een collega flink aan het worstelen geweest om voor zo min mogelijk toch een leuk pctje in elkaar te zetten. Dat kwam uit op een i3 6100 build. Al met al zo rond de 430 euro.
Kort daarvoor heb ik mijn eigen pc verkocht (i5-3570K, 7850x2 etc) voor ongeveer hetzelfde geld. Als je niet al te benauwd ben raad ik iig 2e hands aan.

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Als ik een tip mag geven zou ik voor een budget tot 500 nooit nieuw gaan samenstellen. Koop tenminste de videokaart 2e hands al dan niet een heel systeem.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Pagina: 1