Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Saoedi-Arabië blokkeert Telegram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Saoedi-Arabië blokkeert Telegram
Volgens TechCrunch wordt de dienst in Iran gebruikt door twintig miljoen gebruikers die zich bevinden in het gebied dat de Islamitische Staat zich heeft toegeëigend.
Ik verslikte me even, want wat wij IS noemen is helemaal niet actief in Iran.

Het oorspronkelijke artikel erbij gepakt, en daar staat:
In Iran, another contentious country for the instant messenger, the situation is much more murky. 80% or about 20 million of its users are estimated to be based out of the Islamic Republic, sparking a continual stream of questions on whether the platform is hosted within the country (at least partially) or will be doing so in the near future thanks to global regulations. Regardless, the company has been under tremendous pressure in recent months as the Iranian government insists on the removal of what it deems to be immoral content.
Ruwe vertaling:
In Iran, een ander land dat de IM kritisch beschouwt is de situatie nog veel somberder. Ongeveer 80% van z'n 20 miljoen gebruikers komen uit de islamitsche republiek, wat een continue stroom van vragen oproept of het platform in Iran gehost wordt (tenminste gedeeltelijk) of dat het in de toekomst zal doen. Desalniettemin, het bedrijf heeft de laatste paar maanden onder grote druk gestaan doordat de Iraanse regering erop staat dat immorele content verwijderd wordt.
Kortom: de referentie islamtische republiek slaat niet op IS, maar op Iran zelf (de Islamtische Republiek Iran). Ik laat even in het midden of daadwerkelijk 80% van de gebruikers van Telegram in Iran woont, het laatste bericht dat ik zag (uit mei 2015) was dat Telegram zelf claimde dat ze 62 miljoen actieve gebruikers hadden. Dat ze dan nu 25 miljoen actieve gebruikers hebben lijkt mij onlogisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2016 10:11 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Bedankt voor je reactie. Slordig inderdaad, ik heb de verwijzing naar die 20 miljoen / 80 procent helemaal weggehaald, want eerlijk gezegd is het inderdaad niet erg duidelijk dat Techcrunch daarmee bedoeld.