Hi!
In een SSIS package heb ik in een Data Flow Task een XML source aangemaakt. De XML source krijgt de XML aangeboden vanuit een variabele die in de scripted task in de Control Flow wordt aangemaakt; dit werkt naar behoren. SSIS XML source vereist een opgave van een matchende XSD op de te hanteren XML.
In onderstaand XML en bijbehorende XSD krijg ik als ik deze uitvoer in SSIS de volgende melding:
Zeer waarschijnlijk komt dit doordat zowel voor de parent als de (meerdere) childs "rate" wordt gebruikt en dit vreet SSIS niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen? NB ik kan niets doen aan de opbouw van de XML, alleen maar de XSD.
XSD
In een SSIS package heb ik in een Data Flow Task een XML source aangemaakt. De XML source krijgt de XML aangeboden vanuit een variabele die in de scripted task in de Control Flow wordt aangemaakt; dit werkt naar behoren. SSIS XML source vereist een opgave van een matchende XSD op de te hanteren XML.
In onderstaand XML en bijbehorende XSD krijg ik als ik deze uitvoer in SSIS de volgende melding:
code:
1
2
3
| Error: 0xC02092AF at Data Flow Task 1, XML Source 1 1 [1]: The component "XML Source 1 1" (1) was unable to process the XML data. The element "rate" cannot contain a child element. Content model is text only. Error: 0xC0047019 at Data Flow Task 1, SSIS.Pipeline: component "XML Source 1 1" (1) failed the prepare phase and returned error code 0xC02092B0. Information: 0x4004300B at Data Flow Task 1, SSIS.Pipeline: "component "Recordset Destination 1 1" (502)" wrote 0 rows. |
Zeer waarschijnlijk komt dit doordat zowel voor de parent als de (meerdere) childs "rate" wordt gebruikt en dit vreet SSIS niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen? NB ik kan niets doen aan de opbouw van de XML, alleen maar de XSD.
XSD
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0"?> <xs:schema attributeFormDefault="unqualified" elementFormDefault="qualified" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"> <xs:element name="rates" > <xs:complexType > <xs:sequence> <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" name="rate" > <xs:complexType> <xs:sequence > <xs:element minOccurs="0" name="rate" type="xs:string" /> <xs:element minOccurs="0" name="type" type="xs:string" /> <xs:element minOccurs="0" name="date" type="xs:string" /> <xs:element minOccurs="0" name="currency" type="xs:string" /> </xs:sequence> </xs:complexType> </xs:element> </xs:sequence> </xs:complexType> </xs:element> </xs:schema> |
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <rates> <rate> <rate></rate> <type></type> <date></date> <currency></currency> </rate> </rates> |
M@Dd09