Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videoediting via SSD, OS op HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:22
Situatie: desktop met HDD waar het OS op staat incl. videoediting software. De videofiles staan op een aparte partitie op dezelfde schijf.

SSD aangeschaft en ben nu voornemens om hier de videoediting software op te installeren en ook om de bronbestanden hier naartoe te verplaatsen zodat als er gemonteerd wordt alles zich binnen de SSD afspeelt.

Ik wil dit doen omdat ik niet veel zin heb om de reguliere HDD helemaal opnieuw in te gaan richten, plus de SSD is kleiner dan de hoeveelheid data op C+D.

Ongetwijfeld zal het NOG weer sneller werken als we alles op de SSD zouden installeren (dus ook OS) maar ga ik nog grote nadelen ondervinden van deze setup of brengt dit ook genoeg winst?

Betreft een machine van mijn ouwelui ;)

OS is nu nog W8.1 64 bit maar gaat geupgrade worden naar W10 64 bit.

[ Voor 0% gewijzigd door Lensent op 13-01-2016 10:20 . Reden: vraagteken toegevoegd ]

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zonder vraag heeft dit topic weinig nut. Waar loop je nou tegenaan? Waarom heb je dit topic gemaakt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:43
Ik zou het, als het niet allebei kan, andersom doen. Os en apps en cache op de ssd en je bronmateriaal op de hdd.

Videomateriaal is sequentieel van aard, de performance winst op een ssd is er wel degelijk maar ik denk dat de performance winst op applicaties e.d. groter is.

• Lensent
Als het OS en aanverwanten trager gaat is dat minder van belang.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Analogworm, hoeveel I/O verwacht je van je applicatie als je er mee werkt vs het materiaal dat het bewerkt? Denk je werkelijk dat de applicatie 4000x per seconde z'n eigen bestanden opent, of denk je eerder dat dat al in het geheugen staat?

• Lensent
Gisteren de editing software op de SSD geinstalleerd, videofiles verplaatst en alle temp-directories vanuit de applicatie naar de SSD laten wijzen en alles werkt nu lekker soepel.

De reguliere HDD hoor je heel sporadisch nog wat doen, waarschijnlijk ivm het aanspreken vh registeren maar daar blijft het ook bij.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

P_Tingen

omdat het KAN

Dan is het eigenlijk wel jammer dat je de snelheidswinst van de ssd nu alleen gebruikt voor het editen van video. Als je OS+applicaties ook op de ssd zou zetten (vooropgesteld dat je daar ruimte voor hebt) dan zijn windows zelf én alle applicaties ineens een stuk sneller.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Lensent
Klopt, maar eigenlijk doet mn pa niets anders dan beetje Office, mail, internet en als enige zware ding vakantiefilms bewerken.

Dus op deze manier heeft hij profijt van soepeler kunnen editten zonder dat ik zn hele installatie opnieuw hoef te doen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook als je alleen games zou spelen, is het niet verplicht of echt nodig om Windows op de SSD te zetten. Je start het OS maar 1x op tenslotte, daarna draait 't. Lekker boeiend dat 't in 5 seconden of 20 seconden gebeurt. Als dat wat je vaak opstart of veel I/O genereert maar snel is, toch? En Windows op een SSD is toch een of twee games minder kwijt kunnen. :P In dit geval een uur of wat aan videomateriaal.

Pagina: 1