W10: Probleem met documenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Hey Tweakers!

Ik denk dat ik tegen een bug in Windows gelopen ben, en ik heb nog geen fix kunnen vinden. Ik vrees dat formatteren de enige optie zal zijn.

Een tijdje terug probeerde ik wat settings van OneDrive uit, en dus zette ik deze setting aan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Nfv68x.png
Hierna veranderde de link onder Computer naar de Documenten map van OneDrive, ipv mijn lokale map in Gebruikers. Toen ik Anno 2070 nog eens ging proberen zag ik dat mijn savegame weg was.

Blijkbaar hebben alle games zich aangepast om hun savegames ook in Documenten op te slagen op OneDrive ipv mijn lokale map. Dit werd ook het geval voor het lezen van savegames, waardoor er dus geen savegame gevonden kon worden door Windows. :(

Ik heb de setting inmiddels weer teruggevoerd naar "alleen op deze pc". Maar zoals je het al kan raden, er is niets veranderd in Windows. Documenten onder deze pc linkt nog steeds naar OneDrive en games lezen en schrijven van OneDrive.

Wat heb ik al geprobeerd?

Zonder succes heb ik mijn account losgekoppeld van OneDrive en daarna mijn pc opnieuw opgestart. Ik heb wat liggen zoeken bij verschillende eigenschappen maar niets gevonden.

Ik heb vier uur met Microsoft gechat, die de controle over mijn pc overnamen via een speciale app (niet Teamviewer, een in house tool van MS zelf blijkbaar). De Microsoft medewerker heeft de sessie stopgezet na 4 uur omdat dit niet meer bij de gratis service zat en ik dus voor verdere hulp zou moeten betalen. :(

Systeemherstel zal niet gaan want ik heb een paar dagen geleden alles nog gecleant.

Denken jullie dat er hiervoor een oplossing is of wordt dat een clean install?

Ik zit op Windows 10 build 11082. Ik heb de build gemeld in de Windows Feedback app en de medewerkster van Microsoft heeft het intern gemeld.

Alvast bedankt!

Going4Quests

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Ga eens naar Explorer, rechtsklik op "Documents" en kies "Properties". Wat heb je bij het tabblad "Location" als pad staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
Het locatie tabblad is weg, omdat de link Documenten bij PC in Explorer veranderd is naar mijn OneDrive documenten map.

C:\Users\laure\OneDrive

Dit is het probleem dat ik hierboven beschreven heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
De bug heeft zichzelf vandaag opgelost na het installeren van Insider Preview build 11099!