Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredant
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 22:13
Ik zoek een?
Degelijke smartphone, bestand tegen een stootje/waterdrupje, batterij moet het op z'n minst 24u uithouden bij normaal telefoonverkeer/surfen, fantastische foto's trekken, supersnel reageren op mijn instructies, opslagcapaciteit (64Gb), veel accessoires (zoals rugged cases)

Wat is je budget?
700-800€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen, sms-en, mailen, surfen, bankzaken, filmpjes kijken, klein spelletje spelen, massa's foto's trekken, overal mee naartoe te sleuren, NFC

Wat heb je zelf al gevonden?
Iphone 6s of Samsung Galaxy S6,
Beide apparaten zijn wel niet echt 'rugged' te noemen, maar ik ben de rugged telefoons eigenlijk wat beu geworden, daar scheelt altijd iets mee.. of het is het geluid, of het gebrek aan geheugen of rekenkracht of bediening...
Ik zal moeten gewoon worden aan een beschermende cover.
Pluspunt voor de iphone is dat die nog enigszins wat waarde behoud.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb ook naar Sony zitten kijken maar heb niet meteen een klik met eén van de designs van de toestellen, de plus1 heeft maar weinig accessoires, Huawei vertrouw ik (nog) niet, misschien zijn er nog andere die ik over het hoofd zie?
Ik ben jarenlang gebruiker van android (ook wat roms geprobeerd enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Ook de S6 zal zijn waarde behouden. Wat je kiest hangt van je persoonlijke smaak af. Vroeger had ik Iphone, nu Android. (Galaxy Note 4). Daar ik een 128gb micro sd kaart gebruik, ben ik niet overgeschakeld naar de S6. Hopelijk heeft de S7 of Note 6 een wel een micro sd slot. Dat is ook de reden waarom ik geen Iphone meer wil.
Ondanks zijn leeftijd, kan de Note 4 zich nog steeds meten met top toestellen, zoals de Lg G4 of Motorola Moto X Style.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 13-01-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StewieG
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 15:54
De iPhone heeft wel NFC, maar kan op dit moment alleen gebruikt worden voor Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Alle telefoons verliezen aan waarde in de loop van de tijd en in 't bijzonder, wanneer de opvolger uitkomt (die er voor de S6 al over enkele maanden is).
Maar jarenlange praktijk leert, dat dit proces bij iPhones toch veel langzamer verloopt, dan bij toestellen van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Hier een tevreden iPhone 6 Plus gebruiker. De telefoon is lekker snel en voldoet prima aan mijn verwachtingen. Het scherm is niet te groot en is met 1 hand te bedienen door de software i.c.m. TouchID die hierop aangepast zijn. Ik heb al vaker met de telefoon door (harde) regenbuien gelopen en hij leeft nog altijd, nu zal ik wel niet direct aanraden er bewust water op te gooien maar goed.

Batterij ben ik vooral over te spreken. Telefoon gaat iedere ochtend om 07:00 van de lader en er is constant een Wi-Fi / 4G verbinding actief. Veel muziek luisteren via Spotify, foto's maken en voornamelijk gewoon browsen via Safari en wat apps gebruiken. Vaak ga ik 's avonds rond een uur of 01:00 naar bed met een resterende accuduur van +/- 30%, dikke prima voor mij.

Ik kan je deze telefoon aanraden. Mocht je denken.. dat Plus model is toch té groot. Wellicht niet, ga even langs in de winkel of bij iemand die hem heeft en probeer het even. Na 2 dagen was ik om en ik wil nooit meer terug naar een kleiner formaat. Als bescherming gebruik ik overigens (net als al mijn voorgaande iPhone's) een case van Tech21. Stevig spul. :)

[ Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 13-01-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredant
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 22:13
Thx voor jullie tips!
Ik kwam net langs de <u>galaxy s6 active</u>,
Blijkbaar hebben ze geleerd uithun fouten maar nu kan je die weer niet krijgen in europa...
Pagina: 1