32 of 64 bit ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09 18:10
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag.

Via systeem zie ik dat ik een 64-bits besturingssysteem heb.
Hoe komt het dan dat ik via taakbeheer zie dat bv google chome het volgende meld : Google Chrome (32-bits)..
Heb ik verkeerde programma's gedownload of dergelijk ??

Snap er zelf helemaal niks van

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je windows-installatie is 64bit maar je versie van chrome 32 bit (er is pas sinds een dik jaar een 64 bit versie)
Chrome verwijderen en opnieuw installeren als je de 64 bit versie wil. Die zou sneller en stabieler moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
Oke top, weet ik genoeg gezien ik binnenkort nieuw systeem ga halen.
Maar ook mijn andere programma's zijn 32 bits, komt dit doordat ik deze via de 32bits chrome heb gedownload ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 64bits OS kan prima 32bits programma's draaien. Heel veel programma's zijn ook nog gewoon 32bits, wat ook prima is. Er is dus niets aan de hand, dit is gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopnl
aaah oke :) Dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:29:
Een 64bits OS kan prima 32bits programma's draaien. Heel veel programma's zijn ook nog gewoon 32bits, wat ook prima is. Er is dus niets aan de hand, dit is gewoon normaal.
precies.. eigenlijk is het heel simpel. 32 past in 64.. dus is de kans op werking enorm groot..

32bits OS met een 16bit app idem. anders om is vragen om problemen :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Om het even heel simplistisch uit te leggen: Het grootste voordeel van een 64-bit systeem is dat het meer geheugen kan aanspreken.
32 bit applicaties draaien perfect op een 64 bit systeem, ze maken gewoon geen gebruik van die extra ruimte.
De meeste applicaties hebben geen tot weinig baat bij 64 bit, dus zijn ze daar ook niet specifiek voor geoptimaliseerd. Dan zie je dus dat ze in 32 bit modus draaien.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mavamaarten schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:38:
Om het even heel simplistisch uit te leggen: Het grootste voordeel van een 64-bit systeem is dat het meer geheugen kan aanspreken.
32 bit applicaties draaien perfect op een 64 bit systeem, ze maken gewoon geen gebruik van die extra ruimte.
De meeste applicaties hebben geen tot weinig baat bij 64 bit, dus zijn ze daar ook niet specifiek voor geoptimaliseerd. Dan zie je dus dat ze in 32 bit modus draaien.
Dus als je zo enorm veel tabs open wil zetten dat Chrome meer dan 4GB gaat verbruiken, ga dan voor de 64bits versie :P
Pagina: 1