"Topicreport" voor de Frontpage

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.435 views

Acties:
  • +103 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ook op de Frontpage komen soms reacties voorbij die we liever niet zien. Omdat het lastig is om alle reacties na te gaan zou het handig zijn als er voor de Frontpage een feature komt die vergelijkbaar is met de topicreport voor het forum.

Zou zoiets geïmplementeerd kunnen worden? Eventueel via de notificaties ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet het uiteraard wel op reactieniveau gaan, ipv artikelniveau, want met topic reports in grote en snel groeiende topics was het juist een crime om de overtredende post te vinden. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:06:
Dan moet het uiteraard wel op reactieniveau gaan, ipv artikelniveau, want met topic reports in grote en snel groeiende topics was het juist een crime om de overtredende post te vinden. ;)
Natuurlijk :) Daarom staat topicreport tussen haakjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het zou inderdaad op reactie niveau moeten werken. Ik weet niet of het dan handig is wanneer users kunnen zien dat een reactie al gesubmit is. Enerzijds voorkomt dat (mogelijk veel) dubbele notificaties / reports maar ik denk dat je wilt voorkomen dat users zich verraden of beledigd voelen en daar weer op gaan reageren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
Dat hebben we op het forum ook niet. Meestal krijg je 4-5 reports als iemand echt over de schreef gaat en 20 bij spam in 10 minuten. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:08

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Puik idee! :Y

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:14:
Dat hebben we op het forum ook niet. Meestal krijg je 4-5 reports als iemand echt over de schreef gaat en 20 bij spam in 10 minuten. :+
:o

Ik heb het op een andere site wel eens gezien (weet jammer genoeg niet meer waar) en daar werkte een visuele "er is een melding gedaan over deze reactie" averechts.

Liever te veel reports dan te weinig denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Lijkt mij een heel goed idee, maakt het veel makkelijker voor gebruikers om dingen te melden aan crew. En maakt het makkelijker voor crew om meldingen op te pakken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Voor de duidelijkheid, ik ben ook erg voor! :) Ik denk ook dat er zeker behoefte, vooral als je kijkt hoeveel reacties er dagelijks op de FP zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wanneer wordt het geimplementeerd?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gisteren toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Graag breng ik dit puike idee nog even onder de aandacht. Ik merk dat we toch met enige regelmaat reacties missen waar wellicht toch wat actie op ondernomen had moeten worden en dat sommige reacties via verschillende kanalen meerdere keren worden gemeld. Een soort TR voor reacties zou dit echt kunnen verbeteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
*schop*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Ik schop hem even naar mooie features zodat ons product team dit ook ziet :)

Lijkt me niet iets wat niet openbaar besproken kan worden toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Inspector op 03-10-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lijkt me niet handig om interne LDC zaken in MF te zetten, maar wel om het productteam wat vaker langs LDC te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

MF lijkt mij niet de plek voor dit verzoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ircghost schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:17:
MF lijkt mij niet de plek voor dit verzoek.
Waarom niet? Dit is toch een functionaliteit die door "normale" gebruikers gebruikt moet gaan worden?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Omdat ik denk dat er inhoudelijk gediscussieerd dient te worden en het mogelijk handig is om niet alles openbaar te doen.

Als die discussie niet nodig is dan kan het gewoon openbaar blijven :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 02:57
Persoonlijk lijkt het me nuttiger dit openbaar te bespreken daar ik niet zie wat hier intern aan is. Als ik daar echter bij in de minderheid ben is terug plaatsen geen enkel probleem :)

Product is erg druk en heeft al amper tijd om mooie feautures bij te houden. Ik ga i.i.g. niet lobieen om ze ook actief mee te laten lezen in overige topics. Wat ik wel kan doen is simpelweg een ticket aanmaken om het op die manier bij ze onder de aandacht te brengen zodat ze erover na kunnen denken :) al denk dat alle feedback hierop (crew en community) welkom is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wat ik in ieder geval zie is dat er af en toe reacties op -1 blijven liggen die eigenlijk harder aangepakt hadden moeten worden, zaken die onder de radar blijven omdat niemand ze meldt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me prima om dit openbaar te bespreken. Wellicht dat er vanuit de userkant ook nog nuttige aanvullingen zijn, bijvoorbeeld over de beste manier om de topicreportfunctionaliteit zichtbaar te maken op de FP :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal wordt dan een nieuw topic geopend. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:23
niet alleen bij frontpage reacties is een rapporteer knop nuttig en gewenst, ook bij shop, product en gebruikers-reviews zou een rapporteerknopje erg nuttig kunnen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Klopt. Als er zoiets wordt gebouwd, is het wel zo handig als er direct iets universeels wordt gebouwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Beleefde kick. Het zou mooi zijn wanneer hier tijd voor vrij gemaakt zou kunnen worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het kan toch eigenlijk zo simpel zijn als dat je bij de moderatie knop een extra optie hebt: -9999 vullisbak a.u.b (of gewoon: rapporteer)
Desnoods met commentaar optie. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Gonadan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:01:
Het kan toch eigenlijk zo simpel zijn als dat je bij de moderatie knop een extra optie hebt: -9999 vullisbak a.u.b (of gewoon: rapporteer)
Desnoods met commentaar optie. :P
Precies dit, en zo zouden meer mensen het willen zien. Heb een kleine mockup gemaakt naar mijn eigen idee n.a.v. een reactie in Discussie over het frontpage-moderatiesysteem.

Mockup 'rapporteer reactie'
Let niet op het foetsie zijn van de +3-knop, die wil ik wel graag houden ;)

Zoals RoD daar overigens terecht opmerkt dat de knop niet te veel op een gewone moderatieknop moet lijken omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat er voor reacties die prima op -1 kunnen ook nog een tiental reports wordt aangemaakt.

Mockup 2:
Mockup 'rapporteer reactie'

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 02-01-2017 14:13 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:18
Tweede optie lijkt me beter. Eventueel een restrictie op gebruiksniveau zodat alleen ervaren users het kunnen gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

In dat onderscheid zie ik geen voordeel. Op het forum kunnen ook alle gebruikers een TR inschieten. Als nieuwe mensen geen TR kunnen inschieten dan geef je ze, net zoals nu, eigenlijk geen kans om iets effectief te melden.

Als mensen misbruik maken van de TR knop dan kunnen we dat op het forum zo zien en desnoods aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Migrator schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Precies dit, en zo zouden meer mensen het willen zien. Heb een kleine mockup gemaakt naar mijn eigen idee n.a.v. een reactie in Discussie over het frontpage-moderatiesysteem.

[afbeelding]
Let niet op het foetsie zijn van de +3-knop, die wil ik wel graag houden ;)

Zoals RoD daar overigens terecht opmerkt dat de knop niet te veel op een gewone moderatieknop moet lijken omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat er voor reacties die prima op -1 kunnen ook nog een tiental reports wordt aangemaakt.

Mockup 2:
[afbeelding]
Nummer 2 lijkt mij een beter idee dan de eerste mockup. In de eerste lijkt het rode handje net een moderatiescore en dat gevoel wordt door de tekst "Jouw moderatie" nog eens versterkt. In het tweede voorbeeld heb je meer scheiding op dat punt. Netjes :)
418O2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:15:
Tweede optie lijkt me beter. Eventueel een restrictie op gebruiksniveau zodat alleen ervaren users het kunnen gebruiken?
Waarom zou je dit willen beperken? Het moet wat mij betreft niet uitmaken hoeveel reacties / karma iemand heeft verzameld. Reacties die echt niet door de beugel kunnen wil je denk ik zo snel mogelijk in de picture hebben. Eventueel misbruik van de knop zal van korte duur zijn. Daar kan gewoon tegen opgetreden worden (al denk ik dat dat absoluut mee zal vallen).

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 02-01-2017 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zie "Bericht rapporteren" of "Reactie rapporteren" op meer sites gebruikt worden (o.a. Facebook). Een bekende term lijkt mij handig voor de herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:18
Bor schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Waarom zou je dit willen beperken? Het moet wat mij betreft niet uitmaken hoeveel reacties / karma iemand heeft verzameld. Reacties die echt niet door de beugel kunnen wil je denk ik zo snel mogelijk in de picture hebben. Eventueel misbruik van de knop zal van korte duur zijn. Daar kan gewoon tegen opgetreden worden (al denk ik dat dat absoluut mee zal vallen).
Om het misbruik inderdaad. Misschien wel dezelfde restricties aanhouden als moderaties (dus niet in eigen threads modden). Draadjes op de fp worden gauw persoonlijk namelijk, verwacht dan sneller dat mensen op de man gaan modden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zo'n ongeschreven regel zoals op het forum lijkt mij ook op deze feature op te gaan: Er bestaat niet zoiets als teveel TR's. :)

Edit: Misbruik van enkele users is snel aan te pakken. Als tig users dezelfde TR maken is er wss wel iets aan de hand en maakt één (of tien of honderd) extra TR's weinig uit en wordt de post sowieso wel beoordeeld.

[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 02-01-2017 14:45 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

JCE schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:36:
Ik wil wel graag melden dat ik "rapporteer reactie" een vreselijk anglicisme vind.
Heb je suggesties voor verbetering? Zo lang ik hier rondloop is het al "Rapporteer dit topic" bij de TR's en heb daar nog nooit iemand echt over zien klagen ;)
418O2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Om het misbruik inderdaad. Misschien wel dezelfde restricties aanhouden als moderaties (dus niet in eigen threads modden). Draadjes op de fp worden gauw persoonlijk namelijk, verwacht dan sneller dat mensen op de man gaan modden
Aan de andere kant: Stel dat een spammert op jouw reactie reageert, dan krijg je daar een notificatie van en is het dus waarschijnlijk dat jij die reactie (snel) leest. Als je die reactie dan niet kunt rapporteren is dat onhandig :)

[ Voor 45% gewijzigd door Migrator op 02-01-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:04 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:40:
[...]

Maar dat heb je natuurlijk ook op het forum. Wat mij betreft komt er nog een verduidelijkende tekst als je op "rapporteer" drukt, vergelijkbaar met wat je te zien krijgt bij een topicreport op het forum. En als mensen een motivatie voor het report moeten opgeven, dan krijg je al minder gauw reports die alleen uit emotie worden gedaan (dat wil zeggen: je moet meer doen dan alleen een knop indrukken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Allemaal even duimpje omhoog doen op de topicstart (Meest gewaardeerde feature requests) :Y)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met excuses aan RoD :p

En al bijna top 10 :p

[ Voor 36% gewijzigd door Migrator op 02-01-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Inmiddels een gedeelde 6de plek :) *O*

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

_David_ schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:48:
Allemaal even duimpje omhoog doen op de topicstart (Meest gewaardeerde feature requests) :Y)
Note dat voor de 'community pick' alleen kleinere requests in aanmerking komen. Ik gok dat deze request daar niet onder zal vallen... Uiteraard is het wel goed om ook voor grotere dingen een gevoel te krijgen van behoefte en urgentie :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

crisp schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:09:
[...]
Note dat voor de 'community pick' alleen kleinere requests in aanmerking komen. Ik gok dat deze request daar niet onder zal vallen... Uiteraard is het wel goed om ook voor grotere dingen een gevoel te krijgen van behoefte en urgentie :)
Dan herdefiniëer je "kleinere" toch even ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

crisp schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Extra note; dit is niet alleen iets wat de community graag wil maar wat net zo goed een devrequest van crew had kunnen zijn. Het is voor ons ook fijner als de community eerder/vaker slechte reacties aan het licht brengt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:29

matroosoft

Lone Christian

Ik onderschrijf de behoefte aan een 'report-button' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:23
omvat deze topicreport feature ook de mogelijkheid om bij bv reviews, advertenties, reacties op gallerij , adv, reviews een report aan te maken? Dan kunnen o.a. wraakreviews, slechte reacties etc ook aangemeld worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
Ik ben voorzichtig enthousiast over mockup2 omdat die een betere rem biedt in mijn ogen op ongebreidelde reports die bij mockup1 wat makkelijker te genereren zijn. Het zal altijd een balans moeten zijn tussen "werkbaar" qua inzet en tijd en hetgeen het oplevert in de praktijk. Ik heb er vrede mee dat er af en toe een onterechte -1 wordt uitgedeeld als daarmee niet de moderatoren onevenredig zwaar belast worden.

Mooi gedaan Evest, een plaatje zegt meer dan 50 regels tekst :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een ticket gemaakt voor deze feature. Het lijkt me wel iets waar nog best veel tijd in gaat zitten om te implementeren. Bovendien voegt het extra complexiteit toe. Naast een front-end voor de gebruiker is er ook functionaliteit nodig waarmee moderators en admins inzicht krijgen in de meldingen en deze als behandeld kunnen markeren. We zullen eerst moeten gaan kijken hoeveel werk het kost om te bepalen of en wanneer we deze feature willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Femme schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:28:
Ik heb een ticket gemaakt voor deze feature. Het lijkt me wel iets waar nog best veel tijd in gaat zitten om te implementeren. Bovendien voegt het extra complexiteit toe. Naast een front-end voor de gebruiker is er ook functionaliteit nodig waarmee moderators en admins inzicht krijgen in de meldingen en deze als behandeld kunnen markeren. We zullen eerst moeten gaan kijken hoeveel werk het kost om te bepalen of en wanneer we deze feature willen bouwen.
Ik weet dat je niks beloofd, maar helemaal top dat je er in ieder geval wat aandacht aan geeft! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks voor de feedback :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
Als extra stimulans kom ik een eigengebakken appeltaart afleveren op het Tweakers HQ als dit er in komt. Ik zeg niet dat mensen er om vechten, maar wel dat mensen het altijd buitengewoon spijtig vinden als ze hem gemist hebben. Help me dan wel even herinneren als het zover is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bump, omdat het vandaag weer ter sprake kwam:

Ircghost in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor

Bor

Beleefde kick, ik kom steeds vaker situaties tegen waarbij het lastig is tijdig in te grijpen zonder report functie. Graag hoor ik de status van deze feature request :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Graag deze nog een keer onder de aandacht. We zien vaak reacties waar we eerder hadden kunnen ingrijpen bij een topicreport functie (denk aan spam, zeer ongewenste posts e.a.).

@Femme Is er wellicht al iets nieuws te melden op dit vlak? Ik begrijp dat er een ticket is aangemaakt maar wat is de status?

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 27-10-2017 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bor Ik kick graag met je mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wordt dit iets voor dit nieuwe jaar?
Zou mooi zijn...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Zou zeker handig zijn, de drempel om een reactie te melden wordt meteen een stuk lager, en het is meteen niet voor het gehele forum zichtbaar wie een reactie gerapporteerd heeft op de FrontPage.

Select * from fish

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Aan de hand van de moderaties op een post, en de rapportage-meldingen kan je zelfs een formule maken die beslist of een gerapporteerd bericht direct verborgen moet worden voor eventuele controle door Powermods.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hierbij ook weer een kick voor het nieuwjaar. Mooi idee voor een EPIC in de Communitypick XL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een schaamteloze plug: ook ik hoop dat deze feature terug komt in de Communitypick XL. Het lijkt mij een feature welke indirect elke Tweaker op de FP blij kan maken doordat we sneller en effectiever kunnen inspringen op ongewenste zaken etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

En dubbele reports kun je in de backend relatief simpel groeperen lijkt me?
Dus gewoon 1 regel voor een reactie met daarbij het aantal keer gerapporteerd.

De vraag is dan natuurlijk alleen wat je ermee moet doen wanneer er na de beoordeling door een powermod een edit door de gebruiker gedaan wordt. Ik zou denken dat dan de status weer gereset moet worden alsof er nog niet naar gekeken is.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het groeperen van dubbele reports zou voor het forum ook wel handig zijn overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 19-06-2018 17:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bor

Bor

Schaamteloze kick voor deze feature om hem weer onder de aandacht te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Dat back-end systeem bestaat toch al voor het forum?? Kan dat niet relatief gemakkelijk aangepast worden??

Niet de echte!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je komt hier nog niet zo lang zie ik. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Beleefde nieuwjaarswens om dit wellicht in 2020 te realiseren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:16

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik snap niet waarom deze feature nog steeds niet is gerealiseerd en dat mensen nog steeds naar het forum moeten voor zaken die de frontpage aangaan.

Waarom is dit niet in het belang van Tweakers.net om zo'n knop te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 01:28:
[...]
Waarom is dit niet in het belang van Tweakers.net om zo'n knop te maken?
In de ogen van de crew is het wel degelijk van belang hoor. Wij FP-crew willen uiteraard zo'n middel graag hebben. Maar zoals gezegd, devtijd is schaars en het is blijkbaar niet zo triviaal om te realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Cloud schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:56:
[...]

In de ogen van de crew is het wel degelijk van belang hoor. Wij FP-crew willen uiteraard zo'n middel graag hebben. Maar zoals gezegd, devtijd is schaars en het is blijkbaar niet zo triviaal om te realiseren.
Wie gaat hier over? Want ik vind dit gewoon erg teleurstellend, ik vind het visieloos, alsof je je eigen product niet snapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 14:39

Kheos

FP ProMod
Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:07:
[...]

Wie gaat hier over? Want ik vind dit gewoon erg teleurstellend, ik vind het visieloos, alsof je je eigen product niet snapt.
want de devs zitten nu allemaal elke dag te klaverjassen?
Nee, die werken aan andere prioriteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Kheos schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

want de devs zitten nu allemaal elke dag te klaverjassen?
Nee, die werken aan andere prioriteiten.
Ik zeg dat duidelijk niet. Ik zeg dat Tweakers haar prioriteiten niet op orde heeft door een gebrek aan visie op het product, in mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 14:39

Kheos

FP ProMod
Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:24:
[...]

Ik zeg dat duidelijk niet. Ik zeg dat Tweakers haar prioriteiten niet op orde heeft door een gebrek aan visie op het product, in mijn ogen.
dus je weet wat de andere prioriteiten zijn en je kunt beargumenteren waarom die minder belangrijk zijn?
Of je zegt maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zullen we het gezellig houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Wees niet bang hoor, dit topic zal weer doodbloeden en in de vergetelheid raken en er zal niets gebeuren, zoveel is duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:35:
Wees niet bang hoor, dit topic zal weer doodbloeden en in de vergetelheid raken en er zal niets gebeuren, zoveel is duidelijk. :)
Laten we de discussie opbouwend en positief houden. Niemand heeft iets aan dit soort negatieve insinuaties. Daarbij ga ik niet over het wel of niet implementeren van feature requests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:35:
Niet echt de prettigste manier om in dit soort discussies te staan.

Nogmaals:
Dat dit punt niet opgelost wordt, tot ook mijn spijt, betekent niet dat er 'niets gebeurt' hè. Devtijd kan helaas maar één keer uitgegeven worden.

En - advocaat van de duivel spelend - we moeten realistisch blijven in de impact van deze feature, aan de kant van de bezoeker. Het zou voor ons (crew) zeker heel fijn zijn om de meldingen laagdrempeliger te hebben, het is echter niet zo dat we nu niets horen uit onze community. We krijgen aardig wat tips/meldingen van vaste bezoekers, het is alleen via het forum wat inderdaad een minder efficiënte weg is. Sowieso zou een topic-report functionaliteit primair bedoeld zijn voor het melden van dingen die verwijderd moeten worden of uit de klauw gelopen flamewars. Ik zag het niet direct als het middel om een 'mismoderatie' mee te melden, al zou dat in theorie ook kunnen met genoeg extra effort.

Er zijn simpelweg features waar veel méér bezoekers (dan de groep die hier gebruik van zou maken) iets aan hebben en dat helpt niet mee in de prioritering van zoiets als dit.

/maar-ik-ga-er-dus-ook-niet-over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Cloud schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
[...]

Niet echt de prettigste manier om in dit soort discussies te staan.

Nogmaals:
Dat dit punt niet opgelost wordt, tot ook mijn spijt, betekent niet dat er 'niets gebeurt' hè. Devtijd kan helaas maar één keer uitgegeven worden.
Kom op, je snapt gerust wel dat ik bedoel met 'niets gebeurt' in de context van deze gevraagde feature. Ik suggereer op geen enkel moment dat de developers alleen maar aan het nietsen zijn.
En - advocaat van de duivel spelend - we moeten realistisch blijven in de impact van deze feature, aan de kant van de bezoeker. Het zou voor ons (crew) zeker heel fijn zijn om de meldingen laagdrempeliger te hebben, het is echter niet zo dat we nu niets horen uit onze community. We krijgen aardig wat tips/meldingen van vaste bezoekers, het is alleen via het forum wat inderdaad een minder efficiënte weg is.
Dat is dus precies het punt: ik heb vaak genoeg gehad, hee er klopt iets niet, maar no way dat ik helemaal naar het forum ga om daar iets van te vinden. Een spelfout krijg je gewoon als artikel comment en anders: jammer dan.

Ik denk dat niet wordt begrepen hoe groot die drempel is om dit soort shit in het forum te melden.
Sowieso zou een topic-report functionaliteit primair bedoeld zijn voor het melden van dingen die verwijderd moeten worden of uit de klauw gelopen flamewars. Ik zag het niet direct als het middel om een 'mismoderatie' mee te melden, al zou dat in theorie ook kunnen met genoeg extra effort.
Tja, wat er nu gebeurt is dat er gewoon niets wordt gemeld/gedaan met zaken die niet goed gaan. Dus de vraag is of je kwaliteit wilt verbeteren of niet. Helaas kost dat (zeker in het begin) extra werk, natuurlijk.
Er zijn simpelweg features waar veel méér bezoekers (dan de groep die hier gebruik van zou maken) iets aan hebben en dat helpt niet mee in de prioritering van zoiets als dit.
/maar-ik-ga-er-dus-ook-niet-over
Ik vraag me af waarom dat soort features zoveel belangrijker zijn dan de kwaliteit van de frontpage en de reacties. Maar ik vraag het duidleijk aan de verkeerde persoon, want jij gaat-er-dus-niet-over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Q schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:44:
[...]
Dat is dus precies het punt: ik heb vaak genoeg gehad, hee er klopt iets niet, maar no way dat ik helemaal naar het forum ga om daar iets van te vinden. Een spelfout krijg je gewoon als artikel comment en anders: jammer dan.

Ik denk dat niet wordt begrepen hoe groot die drempel is om dit soort shit in het forum te melden.
Oh dat beseffen we ons wel degelijk hoor :) Wat dat betreft is crew het daar ook gewoon mee eens, de drempel is nog wat te hoog. En in dat kader, ook de afhandeling is eigenlijk nog wat rommelig. Want een forumpost kun je niet markeren als 'afgerond'.
[...]
Maar ik vraag het duidleijk aan de verkeerde persoon, want jij gaat-er-dus-niet-over. :+
Je kunt me prima vragen hoe graag ik dit wil, je moet me alleen niet vragen wanneer het er komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

Cloud schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:54:
[...]

Oh dat beseffen we ons wel degelijk hoor :) Wat dat betreft is crew het daar ook gewoon mee eens, de drempel is nog wat te hoog. En in dat kader, ook de afhandeling is eigenlijk nog wat rommelig. Want een forumpost kun je niet markeren als 'afgerond'.
Bedankt voor het delen van deze info, maar ik wordt er niet blijer van ;)

Het gaat ten koste van de kwaliteit van de frontpage. Maar blijkbaar is kwaliteit niet zo’n hot topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:22
Als kwaliteit geen hot topic was, dan zouden de mods hier niet (telkens!) binnen een paar uur op je (zure) reacties reageren. Je scheert de hele Tweakers crew over één kam met je opmerkingen. 'Kwaliteit is niet boeiend, Tweakers heeft haar prioriteiten niet op orde, Tweakers heeft geen visie'. Als ik product owner was zou ik ook met een boog om dergelijke reacties lopen - die kan het toch niet goed doen.
De moderators krijgen oneindig minder betaald dan de developers waardoor dit probleem anders ingeschoten wordt dan je zou willen. Developers worden, denk ik, eerder ingezet op zaken die (in)direct traffic/geld opleveren. Ook is het niet zo dat de huidige situatie onwerkbaar is.

De programmeercode van de oudere Tweakers-features zijn erg oud. Aan oude code werken is rotwerk omdat je grote kans loopt dat er dingen stuk gaan. Begrippen als schaalbaarheid en onderhoudbaarheid bestonden toen niet - goede kans dat er aanzienlijke stukken code opnieuw geschreven moeten worden om er uberhaubt iets aan te kunnen veranderen qua functies/features. Ook wil men het probleem niet nóg groter maken door er 'snel een feature in te frotten'. Dan is voorlopig niets doen de beste oplossing.

Maak een bookmark in je browser naar het mismoderatie /schop een modje topics. Leuker kunnen de devvers het voorlopig niet maken. Move on.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

@5pë©ïàál_Tèkén Mijn kritiek is niet op de mods, zij zouden deze feature ook willen. Ik ben kritisch op de mensen die daadwerkelijk bepalen waar dev-tijd aan wordt besteed.

En ik sta 100% achter mijn uitspraken.

Over de (kwaliteit van) code base hoeven we het allebei niet te hebben want daarover kunnen we alleen speculeren en dat heeft geen zin.

En dat maakt ook niet uit als kwaliteit in je visie past, dan bijt je door de mogelijk zure appel heen. 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hele grote bump, maar wat is de status hiervan? Staat dit intussen al wat hoger op het dev lijstje?

Tweakers is ook (mede) verantwoordelijk voor de content die haar gebruikers op de frontpage post, een report functie ook dus op de frontpage zou jullie sieren.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Leuk dat hier niks mee wordt gedaan. Al jaren niet dus. Terwijl het wel op het lijstje staat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bensimpel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:35:
Leuk dat hier niks mee wordt gedaan. Al jaren niet dus. Terwijl het wel op het lijstje staat.
Ik weet dat dit ook vanuit de crew een graag geziene feature is, maar helaas is onze tijd beperkt en dus moeten we keuzes maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

Dit verzoek staat al vier jaar open, laten we eerlijk met elkaar zijn: het gaat nooit gebouwd worden. Wees daar eerlijk over en sluit het topic zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Q schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:58:
Dit verzoek staat al vier jaar open, laten we eerlijk met elkaar zijn: het gaat nooit gebouwd worden. Wees daar eerlijk over en sluit het topic zou ik zeggen.
Kuch inmiddels al 5 jaar :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:58:
Als bekend zou zijn dat dit niet gebouwd gaat worden was het topic vast al dicht. Feit is dat er erg veel requests liggen die gewogen en beoordeeld moeten worden, dat dev-tijd beperkt is en dat er natuurlijk ook de nodige tijd zit in het onderhoud en alle andere wijzigingen aan de site. Het hier besproken verzoek is tevens geen klein puntje vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q

Q

Bor schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Als bekend zou zijn dat dit niet gebouwd gaat worden was het topic vast al dicht. Feit is dat er erg veel requests liggen die gewogen en beoordeeld moeten worden, dat dev-tijd beperkt is en dat er natuurlijk ook de nodige tijd zit in het onderhoud en alle andere wijzigingen aan de site. Het hier besproken verzoek is tevens geen klein puntje vermoed ik.
Tja, blijkbaar is het de stijl van werken bij Tweakers om feature requests 5 jaar open te laten staan en te doen alsof iets niet dood is.

Wie wordt daar nu blij van?

Zelf vind ik dat gewoon niet eerlijk richting mensen: jou inclusief want jij zou het ook graag zien.

Het zou mij niets verbazen dat dit item niet eens in het backlog zit van de developers: dus dan weten ze niets eens van de feature.

En degene die de keuze maakt over de prioriteit van de backlog weet er (dus) niet eens van.

Je laat niet items 5 jaar in een backlog staan. Dat is niet ‘Agile’. 😄

En anders zul je een massagraf van andere oude ‘dode’ features aantreffen.

Maar ik blijf er bij: zelfs al is het niet triviaal, je bouwt deze feature in als je om kwaliteit van je voorpagina geeft.

Bor, jij hebt meer toegang en connecties intern, misschien heb je dit recent al gedaan maar als jij of collega Rod? niet bij de juiste verantwoordelijke een case maakt (praten) dan verwacht ik dat dit nog 50 jaar open blijft staan.

En geen concrete toezeggingen en tijdslijn betekent: het komt er niet.

Sluit dan het topic, sluit het backlog item als het al bestaat en communiceer dit. Wees open en eerlijk naar mensen toe en laat dit soort verzoeken niet vijf jaar open staan, vind ik dan.

Dit laatse is niet op de persoon gericht maar meer een algemene opmerking richting Tweakers qua communicatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Q Misschien moet je maar eens solliciteren naar een baan als productowner bij ons? Laat anders de backlog maintenance, planning en prioritering aub aan ons over. Dit soort reacties (die overkomen als een beschuldiging) voegen gewoon niets toe...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

*knip* we blijven niet eindeloos hierover doorgaan. De reactie van crisp hierboven is duidelijk.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 26-01-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

crisp schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:12:
@Q Misschien moet je maar eens solliciteren naar een baan als productowner bij ons? Laat anders de backlog maintenance, planning en prioritering aub aan ons over. Dit soort reacties (die overkomen als een beschuldiging) voegen gewoon niets toe...
Nouja, jullie zeggen al sinds 2016, het komt een keer. Ik snap dat je geen concrete dingen misschien hierover kunt toezeggen. Terwijl dit volgens mij wel een van de meest gevraagde feature requests is. En dan niet eens van de gebruikerskant maar van de mod / admin kant. Ik snap de frustatie wel als er telkens niks mee lijkt te gebeuren..

Ondertussen heeft @Bor dit topic al ruim 8 keer beleefd een kick gegeven om het onder de aandacht te houden. Wanneer komt men eens meer duidelijkheid na 5 jaar?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bensimpel schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:10:
[...]

Nouja, jullie zeggen al sinds 2016, het komt een keer. Ik snap dat je geen concrete dingen misschien hierover kunt toezeggen. Terwijl dit volgens mij wel een van de meest gevraagde feature requests is. En dan niet eens van de gebruikerskant maar van de mod / admin kant. Ik snap de frustatie wel als er telkens niks mee lijkt te gebeuren..

Ondertussen heeft @Bor dit topic al ruim 8 keer beleefd een kick gegeven om het onder de aandacht te houden. Wanneer komt men eens meer duidelijkheid na 5 jaar?
Deze week zijn we toevallig bezig met een zogenaamde challengesprint. In het kader van die sprint zijn we deze feature aan het uitwerken qua UX met als doel om het een volgende challenge verder technisch uit te werken (deze feature was te groot om in 1 sprint volledig te realiseren). Dergelijke challengesprints doen we elke kwartaal, dus hopelijk is deze feature over 3 maanden echt 'aan de beurt'. Ondertussen werken we in onze reguliere sprints aan een andere grote veelgevraagde feature waarover binnenkort meer informatie komt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

crisp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Deze week zijn we toevallig bezig met een zogenaamde challengesprint. In het kader van die sprint zijn we deze feature aan het uitwerken qua UX met als doel om het een volgende challenge verder technisch uit te werken (deze feature was te groot om in 1 sprint volledig te realiseren). Dergelijke challengesprints doen we elke kwartaal, dus hopelijk is deze feature over 3 maanden echt 'aan de beurt'. Ondertussen werken we in onze reguliere sprints aan een andere grote veelgevraagde feature waarover binnenkort meer informatie komt ;)
Kijk daar kunnen we wat mee. Bedankt! :)

(y)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

crisp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Klinkt positief, het lijkt niet meer nodig om naar de functie van product owner te solliciteren 😆

Hoe groot is de kans dat de topic report features in 2021 in productie wordt genomen voor het hele publiek?

Edit: misschien is het verstandig om de feature te designed met input van de communities en het niet klakkeloos zonder publieke input te dumpen op het publiek zoals dat premium/plus verhaal. Ik zeg het maar even voor de zekerheid :D

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 25-03-2021 19:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Q

Q

Ik vind het top dat deze feature nu is gebouwd.👍

Ik zal nog een factuur sturen voor de Agile proces consultancy. Het lijkt te hebben geholpen 👍😆🌷

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
Belofte maakt schuld. En het lijkt er op dat er inderdaad "schuld" is ontstaan de afgelopen week. Als ik mag weten waar hij afgeleverd mag worden, stuur even een PM met adres en aan wie. Dan kom ik wel in de lucht met een datum! Overigens wel OK dat mijn belofte na 4 jaar nog is blijven hangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Houtenklaas schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:24:
[...]
Overigens wel OK dat mijn belofte na 4 jaar nog is blijven hangen!
Had je iets anders verwacht op dit forum met nerds :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
Freee!! schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:26:
[...]

Had je iets anders verwacht op dit forum met nerds :?
Hmmm, als je bij mij uit beeld scrolled, ben je reddeloos verloren. Krijg ik thuis weer gezeik met: "Je bakt taarten voor echt iedereen, maar voor ons maak je nooit iets". Weer een mooie reden om er twee te maken :) Slagroom komt er overigens OOK bij.

Toevoeging 20 juli 2021:
Er is al even contact geweest met de community mevrouw, de appeltaart wordt nog een tikkie vooruitgeschoven tot corona wat geluwd is, na die paar jaar kunnen er nog wel een paar weken of maanden bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Houtenklaas op 20-07-2021 22:41 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.