[W10] iTunes installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Hallo allen,

Onlangs een nieuw systeem aangeschaft. Bij het installeren van iTtunes krijg ik de volgende foutmeldingen (als ik na de eerste foutmelding verder ga met installeren):

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16axjxc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ab2gqc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28mo0tk.jpg

Googelen levert op dat deze problemen vaker voorkomen, alleen de verschillende voorgestelde oplossingen leveren vooralsnog steeds hetzelfde probleem op. Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ontbreken van Microsoft Visual C++ is hier het probleem. Als ik het goed heb je deze https://www.microsoft.com...x?displaylang=en&id=26347 nodig. Maar je kan voor het gemak ook overige en nieuwere Visual C packages installeren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:43:
Ontbreken van Microsoft Visual C++ is hier het probleem. Als ik het goed heb je deze https://www.microsoft.com...x?displaylang=en&id=26347 nodig. Maar je kan voor het gemak ook overige en nieuwere Visual C packages installeren.
Bij geïnstalleerde programma's zie ik
-Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.5.50727
-Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.5.50727
staan

Moet ik dan alsnog de door jou voorgestelde versie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wimderon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Bij geïnstalleerde programma's zie ik
-Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.5.50727
-Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.5.50727
staan

Moet ik dan alsnog de door jou voorgestelde versie installeren?
Een manier om er achter te komen toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wimderon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:21:
Googelen levert op dat deze problemen vaker voorkomen, alleen de verschillende voorgestelde oplossingen leveren vooralsnog steeds hetzelfde probleem op. Iemand enig idee?
Welke verschillende oplossingen heb je allemaal geprobeerd? Heb je de stappen in If you can‘t install or update iTunes for Windows al doorgelopen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Een manier om er achter te komen toch?
Daedalus schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Welke verschillende oplossingen heb je allemaal geprobeerd? Heb je de stappen in If you can‘t install or update iTunes for Windows al doorgelopen?
Klopt. Bij het installeren krijg ik echter deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zxl1jm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Daedalus schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Die stappen heb ik doorlopen. Verder heb ik geprobeerd te installeren met een oudere versie (iTunes 12.2.1, voor oudere videokaarten) omdat dit bij sommige anderen bleek te werken. Ik heb nog getracht om iTunes te unrarren en alle onderdelen afzonderlijk te installeren, maar ook dat gaf hetzelfde probleem. Ik ben nog ergens tegengekomen dat een verandering aan de registry zou helpen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Iemand verder een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Probeer eens met Revo uninstaller Pro (30 dagen trial) http://www.revouninstalle...taller_free_download.html Eerst alles van iTunes daarna alle Visual C red. uninstallen. Welke virusscanner gebruik je?

Overigens als je met iOS regelmatig update is de laatste iTunes ook meestal een vereiste.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:59:
Probeer eens met Revo uninstaller Pro (30 dagen trial) http://www.revouninstalle...taller_free_download.html Eerst alles van iTunes daarna alle Visual C red. uninstallen. Welke virusscanner gebruik je?

Overigens als je met iOS regelmatig update is de laatste iTunes ook meestal een vereiste.
Ook verwijderen met revo lijkt geen soelaas te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Wat voor systeem heb je precies? Je geeft aan dat je een nieuw systeem hebt aangeschaft, maar vervolgens ga je een workaround proberen voor oudere videokaarten. Kvraag me dus af wat voor systeem je hebt aangechaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:52
Start je de setup wel als administrator? iTunes geeft geen melding dat de installer als admin gestart moet worden.

Rechtermuisklik op de setup file en klik op "Run as administrator"
plaatje ter verduidelijking, filename is enkel anders
Afbeeldingslocatie: https://static.avast.com/support/kb/images/v2016/avkb3/en/free_setup_icon_admin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
supersnathan94 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:50:
Wat voor systeem heb je precies? Je geeft aan dat je een nieuw systeem hebt aangeschaft, maar vervolgens ga je een workaround proberen voor oudere videokaarten. Kvraag me dus af wat voor systeem je hebt aangechaft.
Die oplossing kwam ik tegen bij mensen die hetzelfde probleem hadden.

Anyway, dit heb ik (+windows 10):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,51€ 264,51
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 365,80€ 365,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define R5 Wit€ 106,95€ 106,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 97,-€ 97,-
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 173,04€ 173,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.352,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
mhoogendam schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:56:
Start je de setup wel als administrator? iTunes geeft geen melding dat de installer als admin gestart moet worden.

Rechtermuisklik op de setup file en klik op "Run as administrator"
plaatje ter verduidelijking, filename is enkel anders
[afbeelding]
Ja, dat heb ik ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Oh ik zie het probleem al. Je gebruikt windows 10. 😂😂😋

Grapje...
dotNet ook netjes bijgewerkt naar de laatste versie? Verder klinkt dit wel als iets waar een versie van UAC tussen zit. Is het account waarmee je de installatie probeert wel een admin account? Elevated rights voor alleen de setup werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
supersnathan94 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:53:
Oh ik zie het probleem al. Je gebruikt windows 10. 😂😂😋

Grapje...
dotNet ook netjes bijgewerkt naar de laatste versie? Verder klinkt dit wel als iets waar een versie van UAC tussen zit. Is het account waarmee je de installatie probeert wel een admin account? Elevated rights voor alleen de setup werkt niet.
Het is een admin account, ook het enige account overigens.

Zie uberhaupt geen .net bij de geïnstalleerde programma's staan 8)7 , dus dat zou het probleem wellicht kunnen zijn. Kan ik gewoon versie 4.6 downloaden van https://www.microsoft.com/net of welke(n) moet ik precies hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 11:03
GerardVanAfoort schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:59:
Probeer eens met Revo uninstaller Pro (30 dagen trial) http://www.revouninstalle...taller_free_download.html Eerst alles van iTunes daarna alle Visual C red. uninstallen.
Even een bedankje.
Heb een tijdje geleden iTunes onhandig van de PC verwijderd.
Probeerde iTunes onlangs opnieuw te installeren en kreeg telkens een foutmelding:
AppleSoftwareUpdate.msi not found. Kon dit onderdeel niet verwijderen of repareren.
Lang gegoogeld, had beter eerst Tweakers kunnen bezoeken. ;)

Dankzij het programma Revo uninstaller Pro alle registervermeldingen van AppleSoftwareUpdate verwijderd en vervolgens verse iTunes geïnstalleerd.
Top! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Hehe, leuk dat er nog iemand geholpen is met dit topic *O*

Ik zou graag nog weten welke download(s) van .net ik precies moet hebben. Kan wel wat random versies gaan proberen, maar er is vast wel iemand die het precies weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

wimderon schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:30:
Hehe, leuk dat er nog iemand geholpen is met dit topic *O*

Ik zou graag nog weten welke download(s) van .net ik precies moet hebben. Kan wel wat random versies gaan proberen, maar er is vast wel iemand die het precies weet.
Gewoon de nieuwste. Welk OS heb je? In Windows 10 zit namelijk 4.5 of 4.6 al standaard.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:46:
[...]

Gewoon de nieuwste. Welk OS heb je? In Windows 10 zit namelijk 4.5 of 4.6 al standaard.
Windows 10. Maar ik zie het nergens bij de geïnstalleerde programma's staan. In Program Files (x86) staat wel een map 'Microsoft.NET', maar daarin staat enkel de map 'Redistlist' met daarin twee kleine bestandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

wimderon schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:32:
[...]

Windows 10. Maar ik zie het nergens bij de geïnstalleerde programma's staan. In Program Files (x86) staat wel een map 'Microsoft.NET', maar daarin staat enkel de map 'Redistlist' met daarin twee kleine bestandjes.
C:\Windows\Microsoft.net\Framework daar zie je de ondersteunde versies.
Bij programma's en onderdelen, linker kolom 'schakel Windows onderdelen in of uit' aanklikken zie je of .net misschien is uitgeschakeld, of bij services uiteraard.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:41:
[...]

C:\Windows\Microsoft.net\Framework daar zie je de ondersteunde versies.
Bij programma's en onderdelen, linker kolom 'schakel Windows onderdelen in of uit' aanklikken zie je of .net misschien is uitgeschakeld, of bij services uiteraard.
Oh :$

Ik zie dat 4.6 ingeschakeld staat en 3.5 (inclusief 2.0 en 3.0) uitgeschakeld.

Dan is dat het probleem dus ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Toch even revo uninstall draaien in veilige modus (F4! bij Win 10) download de laatste versie van iTunes, en zet je virusscanner misschien even uit (welke AV is dit?) tijdens installatie van iTunes.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:59:
Toch even revo uninstall draaien in veilige modus (F4! bij Win 10) download de laatste versie van iTunes, en zet je virusscanner misschien even uit (welke AV is dit?) tijdens installatie van iTunes.
Het was nog een hele zoektocht om in veilige modus te komen (uiteindelijk via msconfig aangezet) aangezien F4 niet werkte. In Revo kon ik niks van Itunes en aanverwante programma's vinden dus heb ik itunes maar weer geïnstalleerd (met virusscanner uit) in normale modus (met dezelfde errors tijdens installeren). Daarna proberen te verwijderen met revo in veilige modus, maar dat werkte niet. Toen heb ik de programma's maar verwijdererd in normale modus met Revo, maar dat had ik al eens gedaan. Ook nu leverde het geen resultaat op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Nog ideeën? Heeft het eventueel zin om het op apple discussions te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Duik eens in de Windows logboeken en kijk bij systeem, je kan filteren op kritiek, fout enz. Kijk vooral naar logs rondom data tijdens install. Zoek wat fout id's op met zoekterm technet of msdn om direct bij Microsoft naar antwoorden te zoeken. (en niet in schimmige hoekjes waar ze overal wel een *.exe :) als oplossing hebben)

En sommige problemen zijn nog steeds te verhelpen met Microsoft Fixit oplossingen/downloads aan de hand je event-id fout. Ik denk eerder dat je het in deze hoek moet zoeken als in een daadwerkelijk probleem met iTunes.

NRG

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:05:
Duik eens in de Windows logboeken en kijk bij systeem, je kan filteren op kritiek, fout enz. Kijk vooral naar logs rondom data tijdens install. Zoek wat fout id's op met zoekterm technet of msdn om direct bij Microsoft naar antwoorden te zoeken. (en niet in schimmige hoekjes waar ze overal wel een *.exe :) als oplossing hebben)

En sommige problemen zijn nog steeds te verhelpen met Microsoft Fixit oplossingen/downloads aan de hand je event-id fout. Ik denk eerder dat je het in deze hoek moet zoeken als in een daadwerkelijk probleem met iTunes.
Zie deze fouten als ik in de logboeken kijk
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: Apple Mobile Device Service.
en
De Apple Mobile Device Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.

Die twee fouten worden 7x herhaald met een pauze van 5 seconden tussen de tijden.

---------

Verder geen idee of het hier iets mee te maken kan hebben, maar ik had een paar dagen terug een update van windows. Krijg de melding dat er problemen zijn met 2 updates. Als ik de computer afsluit staat er in plaats van 'afsluiten' 'bijwerken en afsluiten' (en lampje van num lock blijft branden op m'n toetsenbord). Als ik de computer vervolgens (of de volgende dag) weer opstart krijg ik weer de melding over die updates.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/250tfsp.jpg

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Je hebt een nieuw systeem. Zat er een trial anti virus bij? Zo ja, en als deze is verlopen (zeker bij McAfee) altijd de removal tool van de av fabrikant gebruiken om deze volledig te verwijderen. Anders blijven er services draaien die vaak met een zelf gekozen av de boel frustreren.

Iets anders kan ik me zo gauw ook niet bedenken.

NRG

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 11:03
Ik heb wat gegoogeld naar dit probleem en vond dit:
https://discussions.apple.com/thread/6826264?tstart=0

Zorg dat je alles van vorige installaties van iTunes van je Windows 10 PC verwijdert en probeer dan eens de iTunes versie van 2014 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:30:
Je hebt een nieuw systeem. Zat er een trial anti virus bij? Zo ja, en als deze is verlopen (zeker bij McAfee) altijd de removal tool van de av fabrikant gebruiken om deze volledig te verwijderen. Anders blijven er services draaien die vaak met een zelf gekozen av de boel frustreren.

Iets anders kan ik me zo gauw ook niet bedenken.
Nope, heb alleen Windows defender draaien.

In ieder geval bedankt voor het meedenken tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
PKHS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:17:
Ik heb wat gegoogeld naar dit probleem en vond dit:
https://discussions.apple.com/thread/6826264?tstart=0

Zorg dat je alles van vorige installaties van iTunes van je Windows 10 PC verwijdert en probeer dan eens de iTunes versie van 2014 te installeren.
Helaas, hetzelfde probleem. Ook een nog oudere versie geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Controleer eens of het stuurprogramma van Apple Mobile Device goed staat geïnstalleerd? Dit kan soms dit probleem veroorzaken als deze mist in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Nou, paar weken en over en weer contact met een helpdesk verder ben ik nog amper iets opgeschoten.

Nou ja, wellicht toch wel. Misschien heeft het toch met .net framework 3.5 te maken. Ik wilde gisteren een spel installeren en daarbij was .net framework 3.5 nodig om het te spelen. Toen ik dat probeerde te installeren kreeg in deze melding.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/o1r20.jpg

Schiet echt niet op dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Kan ik het beter proberen in het Windows-forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Helpt installeren van de laatste Visual C red.? https://www.microsoft.com...te=&sortby=-availabledate

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
Nee, dezelfde foutcode bij het installeren van .NET Framework 3.5

Als ik op 'hoe kan ik dit probleem oplossen' klik kom ik op een hulppagina op windows.microsoft.com, maar daar staat deze foutcode niet eens vermeld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dan toch maar eens in de Windows hoek gaan zoeken :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:06:
Dan toch maar eens in de Windows hoek gaan zoeken :)
Bedankt, ga ik doen.
Pagina: 1