geen AGP 4X???

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd, maar nu zegt wcpuid dat m'n mobo (P3V4X) alleen maar AGP 1X en 2X ondersteund, maar hij ondersteund ook 4X. Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid op 4X. Zou het aan de via 4.32 kunnen liggen? En overklokken lukt ook niet meer, eerst zette ik in nvmax 1.5 beta (nieuwere versie werkt ook niet) de slider gewoon op 164/346 en dan ging m'n beeld ff op zwart en werden de nieuwe kloksnelheden ingestelt. Maar dat doet ie nu meer. Het beeld gaat niet op zwart en als ik nvmax minimaliseer en dat maximaliseer, dan staat ie weer vrolijk op 120/300.
Ook stel ik in nv max AGP 4X in, maar nog zegt wcpuid me dat AGP op 2X staat ingestelt.
Wie o wie weet de oorzaak en/of oplossing???

O ja, ik gebruik detonator V12.41

Verwijderd

Via drivers met turbo optie gebruikt bij installeren ?

Verwijderd

staat et in je bios goed? agp2x 4x.

Verwijderd

was verschil tussen standard en turbo optie??

• gabberjoost
Ja, turbo optie gebruikt en AGP 4X staat aan in de bios...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
det 12.41 fuckt toch je coolbits up. hier is een patch voor moet je ff kijken in de meuktracker van tweakers.

• gabberjoost
ff kijken...

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Losse Via AGP driver downen en installeren. Die wilde bij mij ook niet vanuit het"pack worden geinstalleerd.

One of the animals has left its cage today.

• gabberjoost
moet je dat coolbits nog apart installeren oid?
en waar ken ja dat eventueel downen?

• gabberjoost
Heb net ff die losse agp driver geinstalled op turbo mode, maar dat helpt ook niet. Nog steeds maar AGP 2X. En het overklokken werkt ook nog niet :(

• gabberjoost
wtf?!?!
Zet net m'n pc weer aan en nu staat ie wel op AGP 4X en eerst lukte het niet. Heb in de tussentijd niets gedaan, want de pc stond uit.

Maar het overklok gedeelte werkt nog stees niet :(

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
De wereld van Windows is niet te voorspellen, die van PC's trouwens ook niet :P

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

NVMax of Powerstrip installeren, zou het overklokken toch gewoon moeten werken.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

zover ik weet heb je alleen agp 4x als je proc ook op 133 mhz draait, heb ik hier ook met hetzelfde bord

Verwijderd

Als er in je bios 4x aan staat dan loopt ie daar ook op,die proggie's werken allemaal voor de helft niet Powerstrip zegt bijv. dat ik mijn Gf3 op 950-900 heb lopen >:)

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
het probleem zit em in het feit dat nvidia de agp 4x mode uitschakeld als ie een via chipset ziet. je kunt dit weer aanzetten met die reg. patch viaw9x4xagpon.reg en viaw2k4xagpon.reg(d8 dat dit de naam van de files zijn). dat doet ie het wel.

moet je maar beetje zoeken, kun je je niet vinden moet je me maar ff mailen.

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op woensdag 20 juni 2001 23:45 schreef Keescpk het volgende:
Via drivers met turbo optie gebruikt bij installeren ?
Turbo mode betekend dat hij 4x agp aanzet waar mogelijk is.

(lees www.geforcefaq.com)

Verwijderd

Ah zo, dat heb ik dus niet nodig aangezien ik me Kyro op 2x AGP zet, omdat ie dan stabieler is :)

• gabberjoost
Met dat AGP 4X zit het nu wel goed, hij staat er nog steeds op. Maar dat van als een Nvidia videokaart een Via chipset ziet, dat ie dan terug gaat op 4X ben ik niet zeker van. Vroeger liep ie namelijk wel altijd standaard op AGP 4X, zonder bepaalde patches.
Voor het overklokken heb ik nu via nv max 1.5 beta coolbits aangezet en dat werkt, maar coolbits kan de core snelheid niet verder zetten dan 150, maar ik wil naar 164!!! Weet iemand een manier om die te korte slider te verlengen???

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

powerstrip kan dat
maar het verschil tussen 150 en 164 core is niks kan het net zo goed laten

• gabberjoost
Ja, ik weet dat het maar weinig uithaald, die 14 mhz, maar ja. Je bent een tweaker of je bent het niet, he?!?!? >:)
Pagina: 1