Hete celeron?

Pagina: 1
Acties:

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:49
Hi,

Ik heb een celeron 466 deze wordt niet overgeclocked, na een aantal uurtjes quaken etc. + /- 45 graden celcius, dat vind ik erg warm!
Nou zet ik hem op 525, dan wordt hij maar 42,5 graden? Raar, maar waar!
Ik heb extra fans in mijn kast gebouwd voor de airflow, deze is optimaal.
En ik weet zeker dat mijn cooler ook recht zit! Dus wten jullie misschien wat?
Oh ja, moet ik het vcore voltage verhogen naar 2,2v als ik oc. naar 584, want met 2,0v draait het niet echt stabiel....dit las ik trouwens ergens over dat voltage!
Bedankt!

Verwijderd

Dat is wel wat vreemd ja, maar 45 graden is geen probleem. Tot de 50 graden hoef je je nog geen zorgen te maken. Eventueel een betere koeler (Golden Orb) plaatsen met wat warmte geleidende pasta (Artic Silver).

Overklokken gaat misschien beter met de hierboven genoemde koel mogelijkheden maar ook voltage verhogen zal in dit geval nodig zijn. Niet verder gaan dan 0,2 volt ...

Suc6

Verwijderd

Waarom altijs Artic Silver? Weet je hoe duur dat spul is???

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook met dat witte warmtegeleidende pasta wat natuurlijk goedkoper is (maar geleid ook minder).

Dit was maar een voorbeeld.
Artic Silver is misschien wel duur maar je kan er heel lang plezier van hebben omdat er heel veel in zit (6.5mg)

Verwijderd

Het zou kunnen dat je moederbord de rpm van je fan automatisch verhoogd als de temp van je processor hoger wordt, ik weet dat het op mijn bord gebeurd (msi ms-6163). Het zou kunnen zijn dat je met die 525Mhz net een drempelwaarde overschrijdt waardoor de fan meer toeren gaat maken en dus wat koeler wordt.

Of het zou gewoon vaag kunnnen zijn :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Waarom altijd Arctic Silver? Omdat dat nou eenmaal het beste is. Je koopt toch ook geen CoolerMaster HSF?

Ik weet trouwens heel goed hoe duur het is.. als alternatief kun je kopergebaseerde thermische pasta gebruiken, die is veel goedkoper. Maar die witte troep is nauwelijks de drie gulden per tube waard.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:49
Ik heb ff een fannetje op mijn chipset gezet, dat scheelt een graadje of 5.
Verder gebruik ik ook die witte troep, maar ik zou wer willen weten waar ik die zilvere en koperen pasta kan kopen, en ook een golden orb.
En ik dacht zelf, het is nu een beetje warmer buiten, dat beinvloed ook de warmte van m'n proc. of niet soms!
Ik weet niet of mijn mainboard het aant. rpm. van mijn cooler verhoogd ik het een abit zm6.
Bedankt.

Verwijderd

Het Arctic Silver goedje en de Golden Orb kun je hier bestellen
Pagina: 1