PS4 afspelen op Laptop monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 10:54
Beste Tweakers,

Aankomende september ben ik van plan een half jaar te gaan studeren in Finland. Maar als game liefhebber wil ik toch mijn games kunnen blijven spelen. Klein probleempje waar ik zelf niet uitkom is koffer ruimte, of anders gezegd: de PS4 is een easyfit maar een TV mee nemen wordt een lastiger verhaal. Nu ga ik er van uit dat ik op mijn studentenkamer sowieso geen TV heb en als een goede student zich kent ben ik te gierig er daar een aan te schaffen O-) .

De simpele oplossing is dan ook dat scherm dat vast zit aan mijn toetsenbord, mijn laptop dus. Zonder na te denken dacht ik dat dat wel gingen lukken. Niet dus |:( . Logischerwijs heeft mijn laptop ASUS RV500 enkel HDMI en VGA output.

Nu heb ik al oplossingen langs zien zwerven met HDMI to VGA kabels en Capture Cards. Allemaal oplossingen die of niet werken of te duur zijn voor deze gierige student. Dus ben ik op zoek naar een simpelere optie, en roep ik de hulp in van mede Tweakers.

Eventueel wil ik wel intern wat tweaken als dat mogelijk is (heb op dit moment nog wel een optical drive er in zitten die ik bijzonder weinig gebruik) maar bij voorkeur kies ik voor een tussenweg.

The beschikbare ports zijn HDMI, VGA en USB 3.0 (eventueel bruikbaar voor adapters of iets dergelijks).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en anderen want op andere fora waren er veel zoekenden.

TheMiggel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
Koop in Finland een TV/computerscherm van 24/30+ inch en sluit daar je PS4 op aan. Stukken makkelijker. :P

Een 24" TFT met HDMI heb je toch al gauw voor <100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
Ik ben nogal geschrokken van de hoge levensstandaard in Finland. Kuopio waar ik van plan ben naar toe te gaan is een studentenstad, dus dat drijft de prijs alleen maar omhoog. T liefst wil ik gewoon voorbereid zijn om op mijn 17 inch scherm te spelen en stel dat ik daar iets vind gaan we dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:52

swv

Ik hoop voor je dat Remote Play snel beschikbaar komt op Windows nieuws: Sony gaat streamen games vanaf PS4 naar Windows en Mac mogelijk maken

En dat dat ook fatsoenlijk werkt :P

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 13-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 14:15
Als je laptop geen video (VGA, HDMI) input heeft gaat het niet werken. Dit kan je ook niet modden voor zover ik weet. Je bent toch aangewezen op een capture card voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Enige wat je zou kunnen doen is bet beeldscherm eruit slopen en aan het beeldscherm een controller knopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
gaat niet gebeuren met je huidige situatie, zoals je zelf al aangeeft zijn usb interfaces erg duur omwille van het kleine volume.
Echter, ik snap je vraag volledig, ik kan er ook niet bij dat er geen enkele fabrikant hier nog niks heeft op gevonden.
Ik denk ook dat je best lokaal een display probeert te scoren, dan ben je voor een paar tientjes uit de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 08:00
sww89 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:23:
Ik hoop voor je dat Remote Play snel beschikbaar komt op Windows nieuws: Sony gaat streamen games vanaf PS4 naar Windows en Mac mogelijk maken

En dat dat ook fatsoenlijk werkt :P
Onder het hierboven gelinkte artikel werd ook een reactie geplaatst waarin werd gelinkt naar een windows programma dat werd ontwikkeld met eenzelfde functionaliteit.
http://tmacdev.com/forum/...-pc-latest-test-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
Pepper92 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Onder het hierboven gelinkte artikel werd ook een reactie geplaatst waarin werd gelinkt naar een windows programma dat werd ontwikkeld met eenzelfde functionaliteit.
http://tmacdev.com/forum/...-pc-latest-test-download/
dan is het ook nog maar de vraag of die PS4 wired kan worden aangesloten.
Ik zou persoonlijk niet zoveel vertrouwen hebben in een headloze PS4 :?
Al is het maar om updates te installeren, of om aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:52

swv

tim085 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:48:
[...]

dan is het ook nog maar de vraag of die PS4 wired kan worden aangesloten.
Ik zou persoonlijk niet zoveel vertrouwen hebben in een headloze PS4 :?
Al is het maar om updates te installeren, of om aan te melden.
Goed punt. Ik zou aankijken hoe de Sony oplossing gaat werken. September is nog ver weg.

Wellicht is een portable monitor speciaal voor de PS4 ook nog een optie. Voorbeeld:
http://www.amazon.com/HOR...ayStation-4/dp/B00QXJF5V6

Review: http://venturebeat.com/20...han-the-15-i-paid-for-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
tim085 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:36:
gaat niet gebeuren met je huidige situatie, zoals je zelf al aangeeft zijn usb interfaces erg duur omwille van het kleine volume.
Echter, ik snap je vraag volledig, ik kan er ook niet bij dat er geen enkele fabrikant hier nog niks heeft op gevonden.
Ik denk ook dat je best lokaal een display probeert te scoren, dan ben je voor een paar tientjes uit de kosten.
Ik zie een gat in de markt maar waarschijnlijk wordt het inderdaad een capture card of toch een lokale display (audio is geen probleem de headset gaat gewoon mee). Weet iemand hier de Finse versie van marktplaats :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
sww89 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:19:
[...]

Goed punt. Ik zou aankijken hoe de Sony oplossing gaat werken. September is nog ver weg.

Wellicht is een portable monitor speciaal voor de PS4 ook nog een optie. Voorbeeld:
http://www.amazon.com/HOR...ayStation-4/dp/B00QXJF5V6

Review: http://venturebeat.com/20...han-the-15-i-paid-for-it/
Leuk scherm, wel gaaf dat een onbekend bedrijfje zo'n effectief schermpje kan produceren maar voor 300 dollar krijg ik wel een tof tv'tje in Finland of een capture card.

Thanks y'all maar ik ga even zoeken, naar een capture card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Via ebay kan je ook aardig wat 'losse panelen' vinden met aparte hdmi-vga input adapter, komen nog wel eens wat leuke acties langs dat je voor 60-70 dollar een 1080p scherm met hdmi input hem (wel nog voorzien van eigen adapter).

Even random opgezocht:
http://www.ebay.com/itm/1...ntroller-Board-Card-DIY-/

1080 moet je echt een actie vinden, de wat lagere resoluties (als je met 720 kan leven), zijn best betaalbaar én makkelijk mee te nemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
In het geval die dingen daar echt zo duur zijn, zoek dan eens uit wat een display je kost aan verzending naar ginder?
Dan kan je hier (lekker goedkoop) eentje scoren, desnoods tweedehands, en laat je hem van hieruit versturen een paar dagen nadat je vertrokken bent. Dit zal in elk geval goedkoper zijn dan bagage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 09:34
Gewoon tweedehands een schermpje op de kop tikken daar. Dat hoeft niets bijzonders te zijn voor een half jaar, en 2de hands kan dat erg goedkoop. Zeker in een studenten stad zijn er vast genoeg internationale studenten die hun inboedel kwijt willen als ze klaar zijn met studeren. Wellicht even kijken of er internationale Facebook groepen zijn om spul te verkopen. En zodra je zelf klaar bent gewoon weer doorverkopen. Ik weet dat in NL er genoeg van dit soort initiatieven zijn op de campussen.

[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 14-01-2016 13:33 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellecraft2000
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-05 14:40
Een capture card is al gauw 100euro. En dan nog te bedenken dat er een lag op zit, dus het kan vervelend zijn met FPS games :d

Stay curious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538202

Ik heb in het verleden geprobeerd te gamen via een USB capture card. Helaas is het door de vertraging die deze teweeg brengt bijna onmogelijk om ook maar iets, waar enige actie in zit, te spelen. Wat iedereen hier al zegt, ik zou op zoek gaan naar een redelijk goedkoop 2de hands scherm als ik jou was.
Pagina: 1