Riser card voor server Mobo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jurrewolff
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Riser card voor server mobo?

Ik zoek een Riser card voor een pas gekocht server moederbord (S5520URT). Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan maar ik weet niet zeker of de oplossing ook werkt...

Ik heb op een ander forum gelezen dat er op de server mobo waarschijnlijk een ACR slot zit, en ik vraag me af of ik daar met een x16 riser card een gpu in kan steken. De slot ziet er namelijk hetzelfde uit als een PCI slot maar dan net andersom. Op deze website: http://ark.intel.com/prod...tel-Server-Board-S5520URT staat ook dat er een 16x pci op het moederbord aanwezig is en ik vermoed dan ook dat het in de vorm van deze ACR is. Als je weet of er een riser voor dit moederbord is hoor ik het graag...

Alvast bedankt!

Jurre Wolff

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Zou eerst maar eens uitzoeken of een PCI-E 16x videokaart word ondersteund, de meeste >80% namelijk niet.
Deze borden zijn hier ook niet voor bedoeld, een server heeft genoeg aan de simpele onboard videokaart, en meer aan een RAID controller o.i.d.

Ben hier zelf achter gekomen met mijn Intel Xeon Acer server waar ik een werkstation van wilde maken .... werkt dus echt niet.... zit of ondersteuning ontbreekt in o.a. het bios.

Bij de compitable products staan GEEN videokaarten dus mijn vermoeden worden steeds sterker. Je kan het ff testen met je moederbord los op de doos en een willekeurig pci-e videokaart er in proppen. Kijk ook eens in de bios of de optie onboard video uitschakelen en pcie aan ;) er in zit.

[ Voor 51% gewijzigd door keur0000 op 12-01-2016 20:30 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• jurrewolff
Dat is nogal ontmoedigend... Ik hoop dat het in dit geval nog wel mogelijk is.
Toch nog bedankt

Dit is ook de reden dat ik een riser nodig heb... De videokaart past niet :/ Maar ik kan wel een riser kopen en dan alsnog testen...

[ Voor 41% gewijzigd door jurrewolff op 12-01-2016 20:32 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Er staat bij de specs pci-e 16x en 8x .... als dit een normaal PCI-E slot is zou het moeten passen.
Dus als het niet normaal past zou ik het maar uit je hoofd zetten en een workstation bord gaan halen ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 22:03
Als ik deze specs van Intel lees dan is het slot op het moederbord GEEN standaard PCI-E slot, maar 280-pin Intel® Adaptive Riser Card Slot. Een kaart hierin prikken zal niet zo maar gaan werken.
The riser connector is a 280-pin PCI Express* connector from FCI-Berg (Vendor P/N:
10027747-11110TLF). The pin-out defines four Power Rails (3.3V, 3.3VAUX, 5V, 12V, and
N12V), 24 lanes of PCI Express* Gen2 lanes, seven Reference Clocks along with various
sideband signals. One RSVD pin is strapped to the ground on the server board and is not used
on the Riser.
Het document specificeert voor het PCI Subsystem drie PCI-E 2.0 8x slots op een Riser. Dus als je een riser zou kunnen vinden met daarop een PCI-E 16x slot dan zal deze functioneren met de bandbreedte van een 8x tenzij er op een of andere manier zaken aan elkaar geknoopt worden.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• undeadlyd
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-02 17:42
Hallo,
Zit met precies hetzelfde probleem.
Al iets kunnen vinden dat past?
Alvast bedankt
MVG

[ Voor 58% gewijzigd door undeadlyd op 21-04-2016 17:10 ]

• jurrewolff
undeadlyd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:52:
Hallo,
Zit met precies hetzelfde probleem.
Al iets kunnen vinden dat past?
Alvast bedankt
MVG
Hey,

Ik heb uiteindelijk niet voora de oplossing gekozen vanwege het feit dat je een aantal pci adapters moet aanschaffen. Ik zelf vond dat dit nogal een frankenstein pc zou worden en heb een tweede hands ander mobo gehaald. Wss is de performance loss best groot.
Pagina: 1