Netwerkprobleem met Outlook 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik gebruik voor mijn mail Ms Outlook 2000 omdat ik dit echter wil gebruiken op meerdere pc's heb ik mijn pst file op een share op mijn server gezet. Echter na een tijd geeft de pc een fout dzt hij niet meer in het bestand kan.

Ik zit steeds maar met een pc tegelijk in outlook. Het is wel vervelend om zo dikxwijls outlook opnieuw te moeten opstarten.
Voor de rest heb ik geen problemen een Word of Excel document mag gerust een hele dag open staan en ik kan er nog steeds in werken en saven.

Wat zou hier de oorzaak van zijn?

De server is een Windows 2000 Server sp2 en de clients w2kpro ned sp2 of windows 98

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 23:04

vanwegen

-:|:-

Je kan een PST niet delen met meerdere gebruikers. Het is geen database maar gewoon een file.

Me tIMap kandit wel, kijk of dat je iets anders kan doen met je mail server

En toen was m'n signature weg :(

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Nee ik deel hem niet. Als hij open staat op de ene pc open ik hem niet met de andere. Maar het probleem is dat hij na een tijd niet meer toegankelijk is. En dan draait enkel mijn pc. Dus een conflict tussen de twee pc's is uitgesloten.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Kan het niet zo zijn dat je probs met je netwerkverbinding krijgt ?

Aannames zijn fataal.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 09:55 schreef GaMeOvEr het volgende:
Kan het niet zo zijn dat je probs met je netwerkverbinding krijgt ?
Het rare is alle services over mijn netwerk blijven goed gaan. Andere files mogen een ganse dag openstaan zonder problemen te krijgen. Het is enkel als outlook wat openstaat.

En ik heb alle service packs voor office 2000 al geinstalleerd.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Zou het iets kunnen te maken hebben met de groote van dat bestand ik zie juist dat outlook.pst 245 MB (257.327.104 bytes) is. Een beetje groot zeker.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26

GaMeOvEr

Is een hork.

De grote zou niet uit mogen maken opzich. Ik bedoel, of je nu een 250 MB bestand op je eigen disk hebt, of via een netwerkkopppeling, mag niet boeien.

In de netwerkomgeving op mijn werk heb ik ook wel eens zulke grote mailboxen.

Aannames zijn fataal.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik vind het echt raar dat het enkel met outlook is en dat nog op verschillende pc's. En filmpjes kijken ed over het netwerk werkt perfect.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 00:09
Is hier al iets op gevonden, heb hier een gelijksoortig probleem. Enkele users die een paar keer per dag de verbinding kwijtraken met de pst, en dan Outlook moeten herstarten.

Verwijderd

Zomaar een topic uit 2001 kicken met anderhalve regel uitleg vind ik niet echt een strak plan. Maak gewoon een topic volgens de richtlijnen in Software Algemeen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.