Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 10:58
Dag Allemaal,

Ik wilde graag Vmware ESXI instlleren op een PC van mij,
Echter loopt de installatie vast, en hang hij op de melding : Initializing IOV...

Na wat zoekwerk, resulteert dit in diverse uiteenlopende resultaten.

Wellicht dat mogelijk mijn hardware niet compatible is ?
De gebruikte hardware :
MSI P55-GD45 / moederbord
Core i5 760 / CPU
12GB DDR3 1333 /CPU
Diverse HDD's

Ik heb de installer op diverse manieren gedraaid, via CD USB-stick etc. maar dit mocht niet baten.
(ik heb de laatste versie geprobeerd 6.0 update1 en zonder update1, tevens een custom versie welke oindersteuning heef voor Realtek NIC kaarten)
Na wat verder onderzoek over mijn gebruikte CPU, mist hij de functie :
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O.
Ik weet niet of dit benodigd is voor esxi, ik dacht enkel het kunnen omgaan met virtualisatie technieken voldoende moest zijn..

Hier de volledige spec. lijst van mijn CPU : http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-8M-Cache-2_80-GHz

Heb ik wellicht een upgrade nodig naar een Core i7 860 bijv. ?
Deze heeft ondersteuning voor meer virtualisatie technieken, of is misschien mijn moederbord niet ondersteund ?

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, en misschien kan verder helpen..

Dank bij deze,

Mvg,
Floris

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat is moeilijk, moet eerlijk zeggen dat de ondersteuning van ESXI tegenvalt (tenminste twee jaar geleden).
Heb je deze tool al eens geprobeerd?
Vergeet ook niet dat ESXI volgensmij niet gratis is, of i.d.g.v. de gratis versie beperkingen heeft.

In het ergste geval, kies voor een andere distro en installeer daar een (of meerdere) VM programma op en verbind naar de host via VNC bijvoorbeeld.
Zie: https://wiki.archlinux.org/index.php/Category:Hypervisors

Heb positieve ervaring met QEMU, alleen enkel met Linux distro's als guest, welke OS'en wil je erop draaien?

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 12-01-2016 23:01 ]

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11 22:56

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

ESXi draait eigenlijk op bijna elk systeem. Met Directed I/O kan je PCIE devices hardware matig aan een VM hangen. Dat is niet nodig voor basis VM's. De eerste 60 dagen zijn een proefversie van een betaalde ESXi versie. Daarna kan je max 32 gb ram in het systeem hebben en dat soort dingen. Heb je al een andere USB geprobeerd?

Groetjes,
Tim

Morgen gratis bier!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Timmm030 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:07:
ESXi draait eigenlijk op bijna elk systeem. Met Directed I/O kan je PCIE devices hardware matig aan een VM hangen. Dat is niet nodig voor basis VM's. De eerste 60 dagen zijn een proefversie van een betaalde ESXi versie. Daarna kan je max 32 gb ram in het systeem hebben en dat soort dingen. Heb je al een andere USB geprobeerd?

Groetjes,
Tim
Mijn ervaring is dat ESXi juist niet draait op elke PC, zo was er geen ondersteuning bij RAID (op een consumenten moederbord) en werkte een aantal drivers niet (zoals bijvoorbeeld bij de Realtek Ethernet).
Het is niet voor niks dat die tool is gemaakt. ;)

Hoe duur is ESXi in aanschaft? Dacht dat die prijzen ook niet misselijk waren, maar ze hebben tegenwoordig genoeg concurrentie, dus het kan zijn dat het nu goedkoper is. :)

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
@Timm , niet helemaal correct.

Exsi heeft zeker de neiging om op "homelabs" / "whiteboxes" niet altijd even lekker te werken. Ik ben zelfs voor mijn extra zuinige servertjes op xen overgestapt omdat exsi soms hele rare dingen deed.

Voor mijn werk heb ik een paar verschillende exsi installaties voor testen en het moven tussen clusters via vmotion , desondanks wou echt niet elke server meewerken.

-Er was er 1 die echt gewoon weigerde zijn usb porten beschikbaar te stellen in exsi 6 , terwijl het in 5.5 geen enkele issue was.
-Een ander weigerde te installeren omdat de netwerkdriver in 6.0u1 eruit gehaald was tov 6.0.
-Ik heb er ook nog 1 gehad die heel vervelend het toetsenbord liet uitvallen tijdens het laden van de installatie. enige optie uiteindelijk was een ps2 toetsenbord opzoeken.

Exsi op hardware wat niet 100% in de HCL staat van vmware kan altijd rare dingen vertonen. in de virtuele wereld is stabiliteit en vooral zonder enige fout draaien zo enorm belangrijk. (dat is ook de reden dat ze vaak drivers eruit gooien).

On topic :

Je foutmelding is heel simpel :

Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) , je mist VT-D , hierdoor kan de EXSI installer niet bij de hardware noodzakelijk voor de installatie.

Je zult een processor met VT-D en VT-X moeten aanschaffen. Wil je echt wat goed testen dan is het hyperthreading ook erg lekker.

Ik zou zoiezo een kleine ssd van +- 64gb of 32gb aanraden en dat als caching gebruiken voor je vm's . Pak een andere SSD (128/256gb) voor je normale Vm's + linked clones (heel handig , google er maar op ) en dan eventueel losse data op een sata raid met normale schijven , of zelfs zonder raid als je er alleen maar kleine dingen mee doet (zoals je ISO library) of bijvoorbeeld je Base templates.

Als laatste tip : denk aan je netwerkcontroller. Je zult de exsi customizer nodig hebben om je eigen driver toe te voegen mits hij beschikbaar is! , ik vind het altijd teveel gedoe en een simpel hp kaartje uit de hcl kost maar 2-3 tientjes. Aan jou de keuze wat je daarmee doet (je installer zal anders hangen op iets met nv...)

dan kan je heerlijk pielen =]

veel plezier ermee!

[ Voor 8% gewijzigd door Aionicus op 12-01-2016 23:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoewel ESXi onder NOS kan vallen, is het toch als eerste een Server OS en hoort thuis in SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Als de installer hangt dan staat de reden in het eventlog

Doe de processor check
http://www.technorms.com/...r-supports-virtualization

Indien cpu is ondersteund controleer in bios of VT of virtualisatie is geactiveerd

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Timmm030 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:07:
De eerste 60 dagen zijn een proefversie van een betaalde ESXi versie. Daarna kan je max 32 gb ram in het systeem hebben en dat soort dingen.
Versie 6 heeft geen memory limit van 32 GB meer.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Volgens mij moet een i5 dat gewoon ondersteunen. Kan je in je bios kijken of dat aanstaat ?

Het grote adblocking topic

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SRich schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:28:
Volgens mij moet een i5 dat gewoon ondersteunen. Kan je in je bios kijken of dat aanstaat ?
Nope...

http://ark.intel.com/prod...ocessor-8M-Cache-2_80-GHz

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1