Dag Allemaal,
Ik wilde graag Vmware ESXI instlleren op een PC van mij,
Echter loopt de installatie vast, en hang hij op de melding : Initializing IOV...
Na wat zoekwerk, resulteert dit in diverse uiteenlopende resultaten.
Wellicht dat mogelijk mijn hardware niet compatible is ?
De gebruikte hardware :
MSI P55-GD45 / moederbord
Core i5 760 / CPU
12GB DDR3 1333 /CPU
Diverse HDD's
Ik heb de installer op diverse manieren gedraaid, via CD USB-stick etc. maar dit mocht niet baten.
(ik heb de laatste versie geprobeerd 6.0 update1 en zonder update1, tevens een custom versie welke oindersteuning heef voor Realtek NIC kaarten)
Na wat verder onderzoek over mijn gebruikte CPU, mist hij de functie :
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O.
Ik weet niet of dit benodigd is voor esxi, ik dacht enkel het kunnen omgaan met virtualisatie technieken voldoende moest zijn..
Hier de volledige spec. lijst van mijn CPU : http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-8M-Cache-2_80-GHz
Heb ik wellicht een upgrade nodig naar een Core i7 860 bijv. ?
Deze heeft ondersteuning voor meer virtualisatie technieken, of is misschien mijn moederbord niet ondersteund ?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, en misschien kan verder helpen..
Dank bij deze,
Mvg,
Floris
Ik wilde graag Vmware ESXI instlleren op een PC van mij,
Echter loopt de installatie vast, en hang hij op de melding : Initializing IOV...
Na wat zoekwerk, resulteert dit in diverse uiteenlopende resultaten.
Wellicht dat mogelijk mijn hardware niet compatible is ?
De gebruikte hardware :
MSI P55-GD45 / moederbord
Core i5 760 / CPU
12GB DDR3 1333 /CPU
Diverse HDD's
Ik heb de installer op diverse manieren gedraaid, via CD USB-stick etc. maar dit mocht niet baten.
(ik heb de laatste versie geprobeerd 6.0 update1 en zonder update1, tevens een custom versie welke oindersteuning heef voor Realtek NIC kaarten)
Na wat verder onderzoek over mijn gebruikte CPU, mist hij de functie :
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O.
Ik weet niet of dit benodigd is voor esxi, ik dacht enkel het kunnen omgaan met virtualisatie technieken voldoende moest zijn..
Hier de volledige spec. lijst van mijn CPU : http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-8M-Cache-2_80-GHz
Heb ik wellicht een upgrade nodig naar een Core i7 860 bijv. ?
Deze heeft ondersteuning voor meer virtualisatie technieken, of is misschien mijn moederbord niet ondersteund ?
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, en misschien kan verder helpen..
Dank bij deze,
Mvg,
Floris