Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas71
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:50
Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik ben op zoek naar advies voor een camera met toebehoren om te VLOGgen en korte, docu-achtige filmpjes te maken.

Tot nu toe heb ik videofilmpjes met mijn Sony RX100 gemaakt. Kwalitatief voor mij voldoende, alleen deze fotocamera zelf is niet praktisch voor het doel: hij laat zich niet zo makkelijk met één hand bedienen.

Wat ik zoek is:

- een camera die makkelijk in de hand ligt, goede grip heeft, en zich met één hand laat bedienen
- 1920x1080 resolutie
- sterke optische beeldstabilisatie
- snelle automatische focus, die 'slim' genoeg is om de focus op het (bewegende) onderwerp te houden
- helder en vrijwel ruisvrij onder alle lichtomstandigheden
- met van zichzelf een goede, richtgevoelige microfoon (maar er moet wel een lossen mic op kunnen)

Daarnaast zoek ik een losse microfoon voor bijvoorbeeld interviews op straat. Tips hiervoor ook heel welkom!

Incl. statief, tas, extra accu, geheugenkaartjes etc. wil ik (voor de hardware) het liefst voor ongeveer €1000,- klaar zijn.

En tot slot: welke video-edit software kunnen jullie aanbevelen? Ik zoek software die een beetje intuïtief werkt (lees: simpel is). Ik wil makkelijk scenes kunnen knippen en plakken, foto's kunnen invoegen, geluid kunnen editen.

Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen!