Scythe Mugen 4 - PCGH blijf licht draaibaar na installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
Hallo allemaal,

Recent heb ik 4 nieuwe washers ontvangen voor mijn Scythe Mugen 4 - PCGH waardoor de compatibiliteit met de skylake processor is te verbeteren, zie artikel. Mogelijkerwijs zou het gewicht van het koelblok het MoBo of de CPU kunnen breken tijdens verplaatsing door het gebruik van dunnere printplaten.

Tijdens de eerste installatie vond ik het al lastig de maximale kracht waarmee het blok gemonteerd moet worden te bepalen. Hierdoor was een draaiende beweging mogelijk, niet optimaal dus. Na plaatsen van washers op de MoBo installatie-beugel voor het koelblok, heb ik dus verplicht een tweede installatie moeten uitvoeren en werd me echt duidelijk dat het niet vast zat. Achteraf gezien vanwege het gewichts-probleem, geen ongewenste fout!
Helaas merkte ik na de 2de installatie dat het blok nog steeds niet 100% vast zit en draaibaar blijft. Dankzij mijn window zie ik tevens dat het blok niet volledig horizontaal hangt, wat me wat zorgen baart.

Hoe weet ik nu dat ik het blok voldoende strak heb aangedraaid? Reviews, handleiding en ook het forum gaven me hier geen antwoord op.
Iemand toevallig ervaring met plaatsing van Mugen 4 PCGH na Skylake revisie?

Processor: Intel i5-6600K
MoBo: Gigabyte-SLI-GA-Z170X-UD3

Groet,
Sugocy

[ Voor 7% gewijzigd door Sugocy op 12-01-2016 18:36 ]

Beste antwoord (via Sugocy op 12-01-2016 21:35)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn Mugen 4 (zelfde blok, alleen andere fan) is ook draaibaar op mijn 4690k. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken zolang je temps goed zijn :) (anders moet ik me ook zorgen gaan maken :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door pwillemske op 12-01-2016 18:49 . Reden: typo ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Mijn Mugen 4 (zelfde blok, alleen andere fan) is ook draaibaar op mijn 4690k. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken zolang je temps goed zijn :) (anders moet ik me ook zorgen gaan maken :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door pwillemske op 12-01-2016 18:49 . Reden: typo ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
Danku! en de lichte buiging waardoor het blok niet volledig horizontaal staat, maar lijkt te hangen? Heeft u daar ook last van?

Vind het eigenlijk vreemd dat er een draaing mogelijk blijft. Is niet de afwerking die je verwacht voor het gewicht van zo'n koelblok.

[ Voor 6% gewijzigd door Sugocy op 12-01-2016 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Sugocy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:39:
Danku! en de lichte buiging waardoor het blok niet volledig horizontaal staat, maar lijkt te hangen? Heeft u daar ook last van?

Vind het eigenlijk vreemd dat er een draaing mogelijk blijft. Is niet de afwerking die je verwacht voor het gewicht van zo'n koelblok.
Hmm, zo ik nu kijk heb ik geen hangerig blok, maar dat kan ook komen omdat ik hem zo heb geplaatst dat ie van onder naar boven blaast.

En inderdaad, zeker omdat het mijn eerste blok was, schrok ik ervan en had ik de koeler ook 3x opnieuw geïnstalleerd. Toen toch maar naar de temps gekeken en toen ook maar laten zitten omdat de cpu niet boven de 57 graden kwam :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
Koelprestaties zijn fantastisch! Idle rond 22C en onder load nog niet boven 33C gekregen O-) Moet er wel bij vermelden dat ik nog 2 extra case-fans in dezelfde lijn als beide CPU-fans heb draaien op 500rpm. 8)7

Ik ga denk ik Scythe raadplegen. Naar aanleiding van de nieuwe washers, zie ik het blok een 5 graden naar beneden hangen. Alhoewel er GEEN buiging in het MoBo zelf zit, toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Sugocy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:34:
Koelprestaties zijn fantastisch! Idle rond 22C en onder load nog niet boven 33C gekregen O-) Moet er wel bij vermelden dat ik nog 2 extra case-fans in dezelfde lijn als beide CPU-fans heb draaien op 500rpm. 8)7

Ik ga denk ik Scythe raadplegen. Naar aanleiding van de nieuwe washers, zie ik het blok een 5 graden naar beneden hangen. Alhoewel er GEEN buiging in het MoBo zelf zit, toch apart.
Bij mij zit er (gelukkig) ook geen buiging in het moederbord. Inderdaad wel slim om Scythe te raadplegen voor de zekerheid, zeker als het eerst niet was.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1