Iphone speaker docking station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeseball
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-03-2016
Beste Tweakers,

Ik wil graag een eigen IPhone docking station bouwen. Hierbij is het plan een docking station te bouwen die muziek afspeelt maar ook mijn IPhone van stroom voorziet. Meestal betaal je online veel geld voor dit product en ik was benieuwd of ik het zelf ook kan. Echter zijn er voor mij een aantal zaken onduidelijk.

Zoals ik al zei wil ik een eigen docking station bouwen. De benodigde spullen die ik hier voor wil gebruiken zijn:
Versterker: TA2024
Speakers: ???
Accu: ???
Kabels
Tips zijn altijd welkom welke speakers en accu aantrekkelijk zijn om te gebruiken.

Mijn grootste onduidelijkheid is echter hoe ik de 8pin connector van de IPhone aansluit zodat hij mp3 afspeelt en zorgt voor stroom van de iPhone. Onderstaande foto is te zien wat ik bedoel met de 8pin connector. Het gaat om de 8pin connector en dus nietde behuizing er omheen. Echter is het idee hetzelfde omdat mijn IPhone ook in zo'n dergelijke behuizing komt te staan.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2n1g9bk.jpg

Informatie over hoe ik dit aansluit / regel zou welkom zijn.
Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Geeseball op 12-01-2016 17:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Allereerst, zorg voor een dock met lightning én audiopoort, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.fasttechcdn.com/114/1142500/1142500-5.jpg
Ten tweede, sluit een originele lightning kabel aan op de dock en geen chinese kabel. Dat zorgt ervoor dat je niet later de melding krijgt dat de kabel niet meer ondersteund is bij een iOS update en je die kabel er weer helemaal uit moet slopen.

Vervolgens kun je met een USB stekkerblokje de benodigde stroom voorzien en de AUX aftappen naar je versterker. Aux kabeltje naar de ingang van je versterker en de output van de versterker naar een speakertje.

Dan rest vervolgens alles nog in een leuke enclosure te bouwen en voila :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeseball
DexterDee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:10:
Allereerst, zorg voor een dock met lightning én audiopoort, zoals deze:
[afbeelding]
Ten tweede, sluit een originele lightning kabel aan op de dock en geen chinese kabel. Dat zorgt ervoor dat je niet later de melding krijgt dat de kabel niet meer ondersteund is bij een iOS update en je die kabel er weer helemaal uit moet slopen.

Vervolgens kun je met een USB stekkerblokje de benodigde stroom voorzien en de AUX aftappen naar je versterker. Aux kabeltje naar de ingang van je versterker en de output van de versterker naar een speakertje.

Dan rest vervolgens alles nog in een leuke enclosure te bouwen en voila :Y)
Zou het ook mogelijk zijn deze USB stekker aan te sluiten op mijn accu? Hierdoor is de versterker en de telefoon aangesloten op de accu. Dit betekent dat mijn docking ook portable kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Geeseball schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:16:
[...]

Zou het ook mogelijk zijn deze USB stekker aan te sluiten op mijn accu? Hierdoor is de versterker en de telefoon aangesloten op de accu. Dit betekent dat mijn docking ook portable kan zijn.
Tuurlijk, dat is niet zo moeilijk. Gewoon een converter ertussen, kun je bijvoorbeeld hier vinden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeseball
Een ding begrijp ik niet. Je sluit dus de lightning kabel aan op de dock met lightning audio poort. Echter het uiteinden van deze lightning kabel is een USB. Hoe tab ik de aux kabel af naar mijn versterker en dat de ik de USB nog steeds inplug in de converter voor de oplaad functie.

[ Voor 10% gewijzigd door Geeseball op 12-01-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:19
Via een DAC. En daar heb je een MFI licentie voor nodig want het is versleuteld.
Kortom, via de lightning connector zal het de gemiddelde hobby-bob niet lukken.
Gebruik de 3.5mm connector.

Deze DAC schijnt compatibel: http://www.cirrus.com/cn/pubs/proDatasheet/WM8533_v4.0.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 12-01-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeseball
Ik kies ervoor om in mijn docking een oplaadpunt te maken voor mijn IPhone d.m.v. een 8pin connector en een speaker installatie. De speaker installatie bevat dan speaker en versterker. Kan ik het oplaadpunt en versterker allebei op één accu aansluiten? En hoe dan?

Alvast bedankt voor de hulp. Ben een rookie op dit gebied.
Pagina: 1