Monitor springt terug aan na afsluiten van pc

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Als ik mijn pc afsluit valt mijn monitor uit en enkele seconden nadien springt deze terug aan en geeft hij No Signal en blijft hij aanstaan.

Monitor Philips 107 B
Videokaart Riva TNT2 M64 32MB
OS Win2k SP2 Ned

Mijn pc is dit beginnen doen sinds ik voorlopig een ander moederbord heb. (Mijn Abit Be6-II had een defecte ide controller)

Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit oplossen (dus niet duwt de monitor zelf uit want dat doe ik nu maar dat wil ik wel es vergeten :) )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Niemand een idee ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Nee dus

Aan de software ligt het niet denk ik de nieuwste drivers geven nog hetzelfde resultaat.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:29

RgR

Een monitor geeft die melding als hij aangezet wordt maar geen VGA signaal krijgt, maar als de computer gewoon uitgezet wordt zou hij dat natuurlijk niet moeten doen. Stop je de stroomkabel van je monitor bij je pc-voeding? Dan zou het zo kunnen zijn dat wanneer de PC uit gaat, de monitor ook even geen stoom krijgt en daarna weer aangezet wordt. Dan is het wel te begrijpen dat hij die melding geeft. Je zou dan de monitor rechtstreeks op het stopcontact moeten aansluiten.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:29

RgR

Je kan ook in je bios kijken bij "Display Standby Mode" ofzoiets, volgens mij kan je hier instellen wat voor signaal je moederbord naar de monitor stuurt bij standby of shutdown. Probeer eens een andere instelling daar.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
De monitor krijgt rechtstreeks stroom van het net naar de bios ga ik deze avond is kijken toch al bedankt.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Het zou kunnen zijn dat via je videokaart een restspanning wordt verzonden en op het moment dat jij je computer uitzet dan gaat je voeding/kast wel uit maar dat laatste beetje restspanning activeert je monitor weer zodat je monitor aan blijft maar geen signaal ontvangt.

Ik heb dat vermoeden, zeker weten doe ik dat niet.

even kijken of de videokaart er goed inzit :?

succes

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Vincent17
  • Laatst online: 10-02 17:59
Geesten?

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

zeker dat mannetje dat bij mij in mijn monitor zit. nee dat is het niet want daar is er maar een van.

is er geen computer reparateur op het forum die weten dat soort dingen wel. :7

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1